جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2342
  • 0

روزنامه آرمان به نقل از نماینده عضو فراکسیون امید:

دولت درزمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی عملکرد قابل قبولی نداشته است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی: متاسفانه دولت نتوانسته عملکرد قابل قبولی درزمینه مشکلات اقتصادی و معیشتی از خود نشان بدهد

یک نماینده عضو فراکسیون امیدمجلس شورای اسلامی  گفت: درشرایط کنونی مشکل اصلی مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی است که متاسفانه دولت نتوانسته عملکرد قابل قبولی در این زمینه از خود نشان بدهد.

 

به گزارش بالاگریوه محمود صادقی ازنمانیدگان جنجالی فراکسیون امیددرگفتگوبا روزنامه آرمان که جهان نیوز قسمت هائی ازآن را منتشرکرده،بخشهائی ازانتقادات خودبه دولت حسن روحانی و همچنین ضعف های فراکسیون امید را بیان کرده است.

 

این نماینده اصلاح طلب اظهارداشته است: اغلب نمایندگان فراکسیون امید و از جمله بنده برای اولین بار بود که وارد مجلس شده بودند و فاقد تجربه لازم در این زمینه بودند. این در حالی بود که اغلب نمایندگان جریان رقیب تجربه چندین دوره حضور در مجلس را داشتند و به همین دلیل می توانستند کارکرد بهتری در مجلس از خود نشان بدهند.

 

وی در ادامه در تشریح ضعف های همفکران و همکارانش در فراکسیون امید افزود: با این وجود فراکسیون امید در ابتدای ورود به مجلس با دو چالش بیرونی و درونی مواجه بود.چالش درونی فراکسیون امید نیز عمدتا به عدم تجربه کافی نمایندگان این فراکسیون بازمی گشت که هنوز با پیچیدگی های مجلس و کار نمایندگی آشنا نبودند.چالش دیگری که فراکسیون امید با آن مواجه بود ترس و واهمه نمایندگان مستقل مجلس برای حضور در این فراکسیون و همراهی با سیاست های این فراکسیون بود.

 

صادقی ادامه داد: «انتظار ما از نمایندگان با تجربه تر فراکسیون امید این بود که عملکرد تاثیرگذارتری در مجلس از خود نشان دهند که این مساله محقق نشد و این نمایندگان تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته اند. در شرایط کنونی نیزاین نمایندگان عملکرد قابل قبولی ندارندوبه نظرمی رسد اولویت های دیگری برای خودقائل هستند .انتظار ما در ابتدای ورود به مجلس این بود که اعضای باتجربه فراکسیون امید که تجربه حضور در مجلس را داشتند در زمینه هایی مانند طرح ها و لوایح،کمک به نیروهای جوان و یا مدیریت صحن مجلس عملکرد تاثیرگذارتری از خود نشان بدهند که متاسفانه تاکنون این اتفاق رخ نداده است.»

 

این نماینده اصلاح طلب در بخش دیگری از گفتگو خود انتقاداتش را درباره دولت اینگونه بیان کرد: متاسفانه پس از گذشت چند ماهی که از تشکیل مجلس می گذرد هنوز تعامل جدی و تاثیرگذار بین دولت و فراکسیون امید به وجود نیامده است.برای خود بنده نیز همچنان جای سوال است که چرا تحرکات لازم از سوی دولت برای همکاری با فراکسیون امید وجود ندارد.به عنوان مثال در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، چه در دورانی که آقای مجید انصاری این مسئولیت را برعهده داشتند و چه در شرایط کنونی که آقای امیری این مسئولیت را برعهده دارند، تحرک و ابتکار عمل لازم برای همکاری با فراکسیون امید به چشم نمی خورد.

 

وی افزود: در شرایط کنونی مشکل اصلی مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی است که متاسفانه دولت نتوانسته عملکرد قابل قبولی در این زمینه از خود نشان بدهد.ما به دلیل این که ائتلاف بین اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان به هم نخورد در بسیاری از مواقع نسبت به اتفاقاتی که رخ می دهد سکوت می کنیم، به امید این که وضعیت بهتر شود. با این وجود هیچ گونه علایمی برای بهبود اوضاع آینده بین دولت و فراکسیون امید وجود ندارد.

 

وی درباره انتخابات آتی و حمایت اصلاح طلبان از حسن روحانی نیز گفت: بدون شک جریان اصلاحات باید با آقای روحانی به صورت صریح و بی پرده گفت وگو و مذاکره کند و انتظارات و مطالبات خود را به صورت روشن با ایشان در میان بگذارد. نیاز است که با صراحت بیشتری با آقای روحانی گفت و گو صورت بگیرد.اصلاح‌طلبان باید تعارف را با آقای روحانی کنار بگذارند و دغدغه های خود را به صورت شفاف و روشن برای آقای روحانی تشریح کنند. در شرایط کنونی مهم ترین مساله بین اصلاح‌طلبان و دولت آقای روحانی ضرورت گفت و گوی صریح و بی پرده است.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید