جمعه، 10 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2338
  • 0

هشدار رئیس کل دادگستری لرستان درشورای اداری شهرستان پلدختر :

آسیبهائی درسطوح پائین دستگاه اداری کشوردرحال نمایان شدن است ،نظارت ها بیشتر و دقیق ترشود

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: درسطوح پائین دستگاه اداری آسیب هائی درحال نمایان شدن است که ضرورت داردنظارت ها بیشتر و دقیق ترشود

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه سطوح بالای دستگاه اداری کشورسالم است گفت: درسطوح پائین دستگاه اداری آسیب هائی درحال نمایان شدن است که ضرورت داردنظارت ها بیشتر و دقیق ترشود.

به گزارش بالاگریوه جعفربدری رئیس کل دادگستری استان لرستان درجلسه شورای اداری شهرستان پلدختر با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی و فضای مجازی وتأثیرآن بر اقشارمختلف حامعه از جمله جوانان و نوجوانان گفت : فیلتر ،مسدودکردن وبستن راه های دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی راه حل مناسبی برای برخورد با شبکه های اجتماعی نیست بلکه باید با بکارگیری روش های مطمئن و تهیه برنامه های متنوع و مناسب کاری کنیم که جوان ما به جای گرفتن اخبار و مطالبش از شبکه ای بیگانه ، نیاز فرهنگی خودرا ازکشورخودش بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: هرچند به پلیس فتا ی نیروی انتظامی دستورداده شده که فضای مجازی را رصد و کنترل کرده و با متخلفان و برهم زنندگان امنیت اجتماعی واخلاقی برخوردمی کند.اما درکل راه حل تمام کننده وصددردصد مطمئنی برای کنترل فضای مجازی نداریم .

 

 صداوسیما درزمینه انتقال ارزش های انقلابی

به نسل جوان عملکرد مطلوبی نداشته است

رئیس کل دادگستری استان لرستان با بیان اینکه با تهدید و مصاحبه و گفتگو ومیزگرد نمی شود ارزش های انقلاب رابه نسل جوان منتقل کردو یکی ازوظایف صداوسیما این است که با روش های هنری برکات انقلاب را به نسل های پس از انقلاب  منتقل کند. خاطرنشان کرد: متاسفانه عملکرد صداوسیما دراین زمینه دراین سال ها مطلوب نبوده است

بدری با اشاره به اینکه دردوران دفاع مقدس صداوسیما درهمین ایام دهه فجر با برنامه های بسیارجذاب جوانهارا پای تلویزیون می کشاند افزود : اکنون کارهای هنری اصلا دیده نمی شود نسل جوانی که انواع و اقسام تهاجمات فرهنگی ازطریق ماهواره و شبکه های اجتماعی اورا تهدید می کند بایدباروش مناسب و تأثیرگذار اورا ازمیان این همه حمله و تهاجم نجات داد و جذب کرد.تا فکر اورا منحرف نکنند .

 جوانان بحرینی از متدین ترین جوانان کشورهای منطقه هستند

رئیس کل دادگستری لرستان اظهارداشت: بایدبررسی شود درکشورهای دیگرکه با وجودماهواره دیانت و عقایدشان هم آسیب آنچنانی ندیده دربرخورد با ماهواره، تهاجم فرهنگی و شبکه های اجتماعی به چه نحوی عمل کرده اند .

 

بدری افزود: درهمین بحرین که ازقدیم شبکه های تلویزیونی و فضای اباهه گری دررسانه های این کشور وجودداشته اما مشاهده می شود که جوانان بحرینی با شوق و ذوق و انگیزه ساعت ها هفته ها و ماه هاست که به میدان آمده و درمقابل حکومت دست نشانده مقاومت می کنند و می شود ادعاکرد که متدین ترین جوان های کشورهای این منطقه از دنیا هستند .

 

وی خاطرنشان کرد:دستگاه های فرهنگی مانندارشاداسلامی ،تبلیغات اسلامی،روحانیت،حوزه ودیگرنهادهای فرهنگی وتبلیغی مسئولیت دارندبه گونه ای عمل کنندکه اعتماد عمومی جلب شودتا مردم ونسل جدیدی که از سابقه حکومت قبل از انقلاب اطلاعی ندارد به مسئولین و دستگاه های دولتی و فرهنگی اعتمادکنند.

اقلیت های دینی درکردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان

بخاطراعتمادشان به نظام اسلامی تا پای جان از آن دفاع می کنند

رئیس دستگاه قضا وضعیت مطلوب امنیتی کشور درمنطقه پرآشوب منطقه رامرهون اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزیابی کرد و گفت :ما همه نسبت به این اعتمادی که مردم به نظام وانقلابشان دارند مسئول هستیم و بایستی این اعتماد را حفظ و تقویت کنیم.

 

بدری خاطرنشان کرد اینکه اقلیت های دینی درکردستان، سیستان وبلوچستان و خوزستان ودیگر نقاط کشور احساس امنیت کرده و دریافته اندکه نظام اسلامی هیچ تفاوتی بین کرد و ترک وبلوچ و عرب و شیعه و سنی و.. قائل نبوده و لذا تاجائی که توان دارند ازنظام اسلامی دفاع می کنندو این به معنای اعتماد آنها به نظام جمهوری اسلامی است.که بایستی این اعتماد را تقویت کنیم .

 

رئیس کل دادگستری لرستان یادآورشد خدماتی که نظام ما درکردستان به مردم شریف کرد ارائه کرده درهیچیک ازکشورهای منطقه انجام نگرفته و خدمات و شخصیت و اعتباری که نظام اسلامی به مردم درخوزستان  داده است درهیچ کدام از کشورهای منطقه نظیری نداردو به همین خاطر است که دشمنان از طریق کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هرچه سرمایه گذاری و تلاش کردند مردم عرب خوزستان را از نظام جداکنند موفق نشدند.وما بایستی این فرصت هارا قدربدانیم .

 

بدری اظهارداشت : شرایط منطقه به گونه ای است که برخی کشورهای عرب مسلمان حوزه خلیج فارس حاضرشدند به دامان رژیم غاصب صهیونیستی بروندو علیه نظام جمهوری اسلامی متحد شوند .چون دنیای استکبار پیام انقلاب اسلامی را درحال گسترش دراین کشورها مشاهده کرده وروز به روزمحبوبیت گروه های شیعه دراین کشورها درحال افزایش است .

آسیب هائی درسطوح پائین دستگاه های اداری درحال

نمایان شدن است باید نظارت ها بیشتر و دقیق ترشود

رئیس دستگاه قضائی استان بدنه دستگاه نظام اداری را سالم ارزیابی کرد و گفت امادرسطوح پائین آسیب هائی درحال آشکارشدن است و چنانچه کارمند نظام جمهوری اسلامی بخواهد درقبال  درارائه خدمات نظام به مردم توقعی داشته باشد کم کم اعتماد مردم به نظام اداری ازبین می رود.  

 

وی تقویت نظارت هارا برای برخورد با تبعیض دردستگا های اداری ضروری دانست و افزود: وقتی مردم مشاهده کنند که بین آنان دردستگاه دولتی تبعیض رواداشته می شود اعتمادشان به دستگاه اداری آسیب می بیند.

بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا کم کردن اختلاف

فاحش قیمت کالای داخل کشور و کالای قاچاق است

بدری مبارزه با قاچاق کالا به شکل سنتی را ناموفق ارزیابی کرد و اظهارداشت : ازبهترین راه های مبارزه با قاچاق کم کردن اختلاف فاحش قیمت کالاها ی  داخل کشور با قیمت کالاهائی است که ازطریق قاچاق وارد می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم با برخورد شدید باخرده فروشان ٰ کولبرها و افرادضعیف برخوردشودبلکه منظور ازبرخورد باقاچاق سازمان یافته بودوقاچاقچیانی که با چندین کانتینرکالای قاچاق وارد می کنند .

 

بدری بااشاره به اینکه طبیعی است که ناهنجاری وجود داردو مابایدتلاش کنیم تارشدآن رامتوقف و مهاربکنیم یادآورشد دربرخوردبا ناهنجاری هابایستی به دنبال علت هابود،وطبق تخقیقات وشواهد موجود عمده ترین دلیل آن بیکاری و عدم اشتغال است.

وی اظهارداشت : حدود 90درصدافرادی که به زندان رفته اند دارای خانواده های متدین وسالم هستندکه به دلیل فقر به دنبال خلاف و قاچاق رفته وگرفتارشده اند.

حوزه قضائی شهرستان پلدختر کمترین مشکل

را درمقایسه با دیگر شهرستان های استان دارد

رئیس کل دادگستری لرستان فضای امنیتی و قضائی شهرستان پلدختررادربعدهمکاری وتعامل بادستگاههای قضائی وامنیتی مطلوب ارزیابی کردوبا ابرازرضایتمندی ازحوزه قضائی شهرستان پلدخترگفت : حوزه قضائی پلدختر درمیان حوزه های قضائی استان کمترین مشکل را داشته و ازنظر تعدادپرونده و رسیدگی ها وضعیت خوب وقابل قبولی دارد .

وی بابیان اینکه جرایم سازمان یافته دراین شهرستان کمترین آماررا درمقایسه با دیگر شهرستان های استان دارد خاطرنشان کرد: این وضعیت حاصل همکاری ، پشتیبانی و تعامل مطلوب دستگاه قضائی شهرستان با امام جمعه محترم ، نیروی انتظامی و دیگر دستگاهها و نهادهای مربوطه درشهرستان است.

بدری برایجاد بازداشتگاه درشهرستانها و ازجمله پلدختربه جای زندان که بسیارپرهزینه می باشدتأکیدکرد و افزود: بایستی برای کم کردن مشکلات مربوط به ملاقات خانواده های زندانیان  درهرشهرستان بازداشتگاهائی دائرشود.

دادستان و رئیس دادگستری شهرستان با پروژه های عمرانی فاقد

پیوست ها و مجوزهای زیست محیطی برخورد جدی داشته باشند

این مقام قضائی با انتقاد ازوضعیت اجرائی پروژه های عمرانی که پیوست های زیست محیطی ندارندگفت: برخی دستگاههای اجرائی بدون اخذمجوزهای زیست محیطی برای انجام پروژه های عمرانی خود جنگل ها ومنابع طبیعی را تصرف ویا تخریب می کنند و دستگاه قضائی وظیفه دارد با این موارد برخورد نماید.

 

 رئیس کل دادگستری لرستان درپایان با اشاره به تصرف یکی ازتالاب های پلدختر توسط برخی افراد گفت : دادستان و رئیس دادگستری شهرستان بایستی  با همکاری فرمانداری مانع تصرف زمین های تالاب مذکور شده و از تخریب آن جلوگیری نمایند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید