چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 2322
  • 0

امام جمعه پلدختر دردیدارمسئولان و کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان :

حضرت امام به دنبال احیاء عزت مسلمانان ومعرفی الگوی حکومت دینی بود

امام جمعه پلدختر دردیدار مسئولان و کارکنان ادارات و نهادهای این شهرستان گفت: حضرت امام به دنبال احیاء عزت مردم مسلمان ایران، مسلمانان دنیا و منیز معرفی یک الگوی حکومت دینی بود

مسئولان و کارکنان ادارات و نهادهای این شهرستان پلدختر دراولین روز ازایام الله دهه ی فجر باحجت الاسلام و المسلمین محمد سوری امام جمعه این شهر دیدار کردند.

 

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری دردیدارمسئولان و کارکنان ادارات و نهادهای این شهرستان دراولین روز ازایام الله دهه ی مبارکه فجر با بیان مطلب فوق افزود: حضرت امام برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی هرآنچه داشت درطبق اخلاص گذاشت تا اینکه آرزوی ائمه اطهار را درتشکیل حکومت دینی عینیت بخشید .

 

وی خاطرنشان کرد امام عزیز چهارده سال تبعید و شکنجه های روحی دیدند و فرزندش آقامصطفی وبسیاری از دوستان و یاران خود را درراه تحقق دستورات دین و به نتیجه رساندن انقلاب تقدیم انقلاب کرد.

«سوری » یادآورشد:ازنکات برجسته ی شخصیت حضرت امام تحمل شدیدترین مرارت ها وشکنجه های روحی وجسمی یاران باوفایش در مسیر به ثمرنشستن انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری افزود: اگر تمام ائمه و پیامبر اسلام هم به استنادرؤیاهای صادقه ای که برخی بزرگان انقلاب تعریف کرده اندبه احترامش هم بلندمیشوندبه خاطرمجاهدت هایی بود که امام برای نابودی رژیم طاغوت و استقرار نظام جمهوری اسلامی از خودش نشان داد.

 

 امام جمعه پلدختربا بیان اینکه هدف امام ازحرکت برای استقرارحکومت دینی رسیدن به مال ودنیا ویا دستیابی  به قدرت برای ظلم به دیگران نبود بلکه به دنبال عزت مسلمانان بود و می خواست به تمام دنیا نشان دهد که می شود با دست خالی اما با توکل برخدا وبه حرکت درآوردن انرژی متراکم مردم دربرابرحکومت های جبار و ستمگر ایستاد و به پیروزی رسید.

 

«سوری » با اشاره به اینکه حضرت امام بعنوان بنیان گذارجمهوری اسلامی الگوئی ازحکومت دینی به جهان معرفی کردافزود: امام به مردم دنیا نشان دادتاآگاه شوندکه نه تنهامی توانندظلم رانپذیرند بلکه قادرهستند علیه ظلم قیام کنند.

 

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی قدرت ، اجازه و اختیاری درمقابل مقامات آمریکا نداشت و دربرابر آنها ذلیل بود خاطرنشان کرد: کسی که خود دربرابرحاکمان مستکبر ذلیل وخوار باشد نمی تواند یک مملکت شیعه را اداره و سرپرستی کند.

حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به اینکه حضرت امام به مسلمانان عالم و همه ی مردم ستمدیده ی دنیا نشان داد که قدرت های مادی درمواجهه ی با انقلابی که منبعث از فرهنگ و آموزه های قرآنی و دینی باشدتاب ایستادگی ندارند یادآورشد:امام بزرگوار در12بهمن 57 پس از ورود به بهشت زهرا با اینکه هیچ کسی دردنیا نمی توانست به ابرقدرت آمریکا چپ نگاه کند و امام خود نیز هنوز حکومت تشکیل نداده بود اما باصلابت و شجاعت تمام می فرماید من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم .من توی دهن این دولت می زنم.و آمریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند.

 

وی دلیل ذلت حاکمان طاغوتی ایران دربرابر آمریکارا نادیده گرفتن قدرت لایزال الهی و رعب و هراس از هیمنه ی پوشالی آمریکا وپناه بردن به مخلوقات به جای خالق عنوان کرد و افزود: اما امام با دست خالی وفقط با توکل بر خداوند بزرگ و همراهی لت ستم کشیده ی ایران آنچنان عزتمند بود که همه ی سردمداران کفر از شنیدن نام او به لرزه می افتادند.

 

افرادذلیل نبایستی درنظام اسلامی مسئول باشند

 

« سوری » با انتقاد شدیدازکسانی که برای رسیدن به پست ومقام دنیائی حاضرند خودرانزدصاحبان قدرت ظاهری ذلیل کنندتصریح کرد:متاسفانه برخی برای اینکه منافع دنیائی شان تامین شودحاضرمی شوند هرخواری و ذلتی را بپذیرند درحالی که این امر فرسنگ ها با انسانیت فاصله دارد.

 

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) می فرماید یک ساعت تن به ذلت و خواری دادن با عزت تمام روزگار برابری نخواهد کرد و خداوند تو را حر و آزاد آفرید پس عبد غیرخدا نباش خاطرنشان کرد: حضرت امام آنچنان عزتمندانه زندگی کرد که درقرن اخیر به عنوان الگوی عزتمندان و آزادی خواهان عالم مطرح است اما بعضی افراد برای بدست آوردن مقام حاضرند شرافت ، کرامت انسانی وهمه ی ارزش های انسانی راکناربگذارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سوری یکی از راه های عزتمندی انسان اطاعت وبندگی خداوند عنوان کردو افزود: مولی علی (ع) می فرمایند عزت را فقط باید ازخدا طلب کرد و اگر انسان موقعیت دنیایی رابا ذلت وکچ کردن گردن پیش دیگران به دست بیاورد ارزشی ندارد.وچنین افرادی درنظام عزتمندجمهوری اسلامی که همه ی قدرتمندان دنیا از رهبر و ولی فقیه این نظام حساب می برند نبایستی مسئولیت داشته باشند.

 

وی جهاد در راه خدارا نیزازمؤلفه های عزتمندی دانست و افزود:جهادفقط به معنای جنگ فیزیکی و بااسلحه نیست بلکه فعالیت جهادی فرهنگی و اعتقادی برای تقویت وپیشرفت حکومت الهی و اسلامی که مقدمة حکومت امام عصر(عج) است نیز جهاد محسوب می شود.

 

 عزتمندی حقیقی در نظام جمهوری اسلامی در پرتو تبعیت از ولایت است

 

«سوری » با اشاره به اینکه درحکومت ونظام دینی ما هرکسی که می خواهد عزتمندباشد واحساس آرامش داشته باشد،حقیقت این است که باید تابع ولی فقیه باشدو منظور ازولایت فقیه نه براساس برداشت های سیاسی بلکه بر اساس اعتقادات دینی است.

 

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه مابعنوان شیعه که معتقد به امامت و ولایت انبیاء وائمه اطهار هستیم بایدبه این مهم توجه داشته باشیم که ولایت فقیه استمرار راه انبیاء و ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سوری بابیان اینکه بعضی افراد تنها تفاوتشان در زمان تصدی مسئولیت و زمانی که مسئولیتی نداشته اندفقط درحقوقشان است و هیچ تحرکی نسبت به برنامه های نظام اسلامی ،مناسبت ها و ایام الله مانندنهم دی، 22 بهمن،هفته دفاع مقدس،هفته بسیج و...ندارند افزود: این افرادبایدبداننداین مسئولیتی که در نظام اسلامی به آنان امانت داده شده به راحتی بدست نیامده وثمرة خون مطهر شهدا ،مرارت های حضرت امام و ایثاروازخودگذشتگی ده ها هزار شهید، آزاده، جانباز ، رزمنده و خانواده های آنان است.

 

مدیران و کارمندانی که اغراض و سلایق سیاسی را

درکارخوددخالت می دهند خائن به مردم و نظام هستند

 

وی با انتقاد ازبعضی مدیران وکارمندان که اغراض سیاسی رادرحوزه ی کاری ومدیریتی خودلحاظ می کنند یادآور شد: افرادی که اغراض سیاسی و برداشتها و انتظارات سلیقه ای خود را درکارمدیریتی و اداری خود دخالت می دهند و به نام قانون به عنوان چماق برسر دیگران و مخالفان سیاسی خود می کوبند خائن هستند.

 

لازم به یادآوری است که درابتدای این دیدار نعمت اله دستیاری سرپرست فرمانداری شهرستان پلدختر درسخنان کوتاهی باتبریک ایام الله دهه ی مبارکه ی فجر به امام جمعه و مردم پلدختر ،آمادگی مسئولان اجرائی شهرستان را برای حرکت درمسیر آرمان های انقلاب اسلامی ،بنیان گذارجمهوری اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری اعلام کرد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید