پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2316
  • 0

خطیب جمعه پلدختر :

انقلاب اسلامی ، این یادگارامام وشهدا رابایدباجان و دل محافظت کنیم

امام جمعه پلدختر گفت: انقلاب اسلامی یادگار و ثمره مرارت های حضرت امام (ره) و جانفشانی شهداست و بایستی با جان و دل از آن محافظت کنیم

امام جمعه پلدختر گفت: انقلاب اسلامی یادگار و ثمره مرارت های حضرت امام (ره) و جانفشانی شهداست و بایستی با جان و دل از آن محافظت کنیم.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درخطبه های نماز وحدت بخش جمعه این هفته پس ازتوصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی یادآورشد: بهترین زادو توشه درسفر به دنیای آخرت تقوای الهی است .


امام جمعه پلدختربا اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی ازآتش نشانان اظهار داشت:کم تو.جهی مسئولان این ساختمان به توصیه های کارشناسان مبنی بر ایمن نبودن ساختمان قابل تامل است.


وی بابیان اینکه هرچنداین حادثه برای ملت ایران و بویژه خانواده های آتش نشانان بسیار جانسوز و دردناک بود اما دارای پیامها و عبرت هائی است خاطرنشان کرد: ضرورت دارد خانواده های شهدای آتش نشانی مورد تکریم مسئولان و دولتمردان قرارگیرند و یاد و خاطره این شهدای عزیزی که جان خودرا سپر نجات هم میهنان خود کردند همواره دراذهان ملت ایران زنده بماند.

 

«سوری» با تاکید برضرورت ایمن سازی بناها و ساختمان درکشورتصریح کرد: مسئولان باید بدون هرگونه اغماض و مسامحه به مالکان ساختمان هایی که ایمنی ندارند نذکر دهند.


خطیب نمازجمعه پلدختربرضرورت جداسازی مکان شرکت های تولیدی از مراکز توزیع و عرضه تاکیدکردو افزود:کارخانجات تولیدی بایستی درخازج ازمحدوده ی ترافیکی شهر باشندتا چنانچه حادثه ای پیش آمد دستگاههای امدادرسان به راحتی و درکمترین زمان ممکن بتوانند به محل حادثه برسند.


امام جمعه پلدختر یاد آورشد: مسئولان وملت عزیزایران بایستی درهنگام بروزحوادثی همچون حادثه ساختمان پلاسکو مراقب شایعه سازی ها و القائات دشمنان باشند زیرا دشمنان هیچگاه دلسوز ملت ایران نبوده بلکه به دنبال  صیدماهی مراد خود از آب گل آلود هستند.


حجت الاسلام والمسلمین سوری درادامه با اشاره 12بهمن ماه سال 57سالروزورودتاریخی حضرت امام خمینی (ره) به آغوش میهن اسلامی ایران وآغازدهة مبارکة فجر گفت: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام از نعمت های الهی است که نصیب ملت ایران گردید.

وی  بر« تعهد به اسلام » به عنوان یکی از الزامات مانائی انقلاب اسلامی تاکیدکرد وافزود: بنا به فرموده ی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه تازمانی که مسئولان و دولتمردان تعهدخودرا به اسلام حفظ کرده و با همه ی اقشار ملت ارتباط داشته باشند انقلاب از آسیب ها محفوظ خواهد ماند.


«سوری » حضور رهبر دینی را از دیگر ضرورت های تداوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه حفظ نظام ازاوجب واجبات است یادآور شد: بنابه تصریح بنیانگذار انقلاب اسلامی اگر روحانیت در صحنه نباشند برسراین انقلاب همان خواهد آمد که برسرمشروطه آمد .


وی خاطر نشان کرد: بایدآگاه باشیم که این نظام درنتیجه ی مرارت های حضرت امام (ره) ، روحانیت ،جانفشانی شهیدان و ایثار و فداکاری خانواده های شهدا، رزمندگان و جانبازان حاصل شده است و ما وظیفه داریم با جان و دل از آن محافظت کنیم.

خطیب جمعه پلدختر ساده زیستی مسئولان و دولتمردان را ازدیگر الزامات حفظ و ماندگاری انقلاب اسلامی عنوان کرد وافزود: ساده زیستی بایستی جزوضروریات و الزامات زندگی مسئولان باشد و مدیران ودولتمردان بایستی از قشرمتوسط و مادون متوسط جامعه انتخاب شوند تا درد مردم را بفهمند.


حجت الاسلام و المسلمین سوری به « حضور همیشگی مردم درصحنه » و « وحدت کلمه » به عنوان دو ضرورت دیگر برای ماندگاری انقلاب اسلامی اشاره کرد وبا تاکیدبرلزوم حضور مسئولان درمیان مردم برای پاسخگوئی به مطالبات آنان گفت:چنانچه مردم درصحنه باشندهیچگاه دشمنان داخلی وخارجی به اهداف خوددرراستای تضعیف نظام وانقلاب اسلامی نخواهندرسید.


وی سپس به14بهمن ماه روزفناوری فضائی اشاره کردوبا بیان اینکه بنابه فرموده ی مقام معظم رهبری آن چیزی که وزانت کشوررا ارتقاء می بخشد«درون زائی»واتکاء به قابلیتهای داخل کشور است خاطرنشان کرد :نگاه مسئولان بایدبه ظرفیتهای داخلی باشدزیرا پیشرفت واقعی آن است که ازظرفیت ها و پتانسیل های خودمان استفاده کنیم.

امام جمعه پلدختر به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و یادآورشد: اقدامات اخیر قوه ی قضائیه در راستای مبارزه با حقوق های نجومی و مفاسد اقتصادی قابل تحسین است.


حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درپایان تاکیدکرد: انتظارمی رودمسئولان محترم قوه ی قضائیه و قضات شریف بدون توجه به حواشی و تهاجماتی که به این قوه می شود با شجاعت و شهامت عدالت و استقلال را سرلوحه ی کارخود قرار داده و با مفاسد و مفسد اقتصادی درهرمقام وجایگاهی که باشد برخورد نمایند.

 

 

 

 

 

 

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید