جمعه، 10 فروردین 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 2314
  • 0

امام جمعه پلدختر درشصت وچهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان :

مبارزه با حجاب دراولویت برنامه های دشمنان است

امام جمعه پلدخترگفت: دشمن برای ضربه زدن به دین ازراههای گوناگون همچون ماهواره و فضای مجازی علیه حجاب برنامه ریزی کرده است .

امام جمعه پلدخترگفت: امروز دشمن برای ضربه زدن به دین ازراههای گوناگون همچون ماهواره و فضای مجازی علیه حجاب برنامه ریزی کرده است .


به گزارش بالاگریوه شصت وچهارمین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر با موضوع حجاب وعفاف امروز درسالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاداسلامی برگزارشد.

برپایه این گزارش حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر دراین جلسه با شاره به اهمیت حجاب و نقش آن در رشدو شکوفائی خانواده و اجتماع گفت : دشمنان دین مبین اسلام  همواره حجاب را مانع تحقق اهداف شیطانی خود در تخریب نظام خانواده درایران دانسته اند.


حجت الاسلام سوری افزود : غربی ها بخصوص انگلستان در ترکیه آتاترک ودرایران هم فردبی سوادو بی دینی مانندرضاخان راحاکم کردند تا به آسانی بتوانند نقشه های پلیدخودرا پیاده کنند.


وی بابیان اینکه فرح همسرشاه درکتاب خاطراتش اذعان کرده که محمدرضاشاه اعتقاد به معادنداشت خاطرنشان کرد :این امرنشان می دهد که خاندان پهلوی از بنیان بی دین و بی هویت بوده اند.


امام جمعه پلدختربا اشاره به اینکه دومولفه بی دینی وبی سوادی درشخصی به نام رضاخان قلدربود یادآورشد :این شخص دربازگشت ازسفری که به ترکیه داشت تصمیم به کشف حجاب زنان و دختران ایران گرفت و اولین کسانی را که حجاب ازسرآنهابرداشت همسرودخترخودش بود.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدخترمبارزه باروحانیت راازبرنامه های بیگانگان دانست که به وسیله ی رضاخان اجرامی شدواکنون نیز یکی ازبرنامه های دشمنان تخریب روحانیت است.


سوری در ادامه به برخورد رضاخان با مدارس دینی و تعطیلی آنها اشاره کرد و افزود : رضاخان و بیگانگانی که ازاوحمایت می کردند درجریان فتوای تنباکو قدرت مراجع رامتوجه شدندو مبارزه باروحانیت را شدت بخشیدند.


امام جمعه پلدخترگفت: یکی دیگر ازنمادهای دین ما عزاداری سیدالشهدا(ع) بود که رضا خان عزاداری ها را هم تعطیل می کرد تاجائی که روحانیت مجبور بودند بصورت مخفیانه یا شبانه عزاداری کنند و این حرکت باعث شد تا روضه خوانی بین الطلوعین باب شود.


حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه اکثرشهدای ما دروصیتنامه های خود بررعایت حجاب به عنوان اسلحه ای موثر دربرابرتهاجم فرهنگی دشمنان تاکید کرده اندافزود: متاسفانه امروز دشمن ازطریق ماهواره و فضای مجازی علیه حجاب برنامه ریزی کرده و درحال ضربه زدن به دین است .


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر درپایان یادآورشد: وقتی می گوئیم باید برفضای مجازی نظارت شود منظور این نیست که مردم اطلاعات نداشته باشند بلکه بایستی کارفرهنگی شده و از این فضا درجهت مثبت استفاده شود زیرا  اگر خدای ناکرده مدرسه یا محیط آموزشی آلوده شود کل جامعه آسیب خواهددید.

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید