پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 2261
  • 0

آیت الله علم الهدی :

نسبت دادن ناکامی های برجام به رهبر انقلاب ناجوانمردانه است

نماینده ولی فقه درخراسان رضوی : با اینکه رهبر معظم انقلاب از ابتدا به نتیجه این مذاکرات خوش بین نبودند اما متأسفانه عده ای می خواهند پای ایشان را وسط بکشند و تمام ناکامی ها را به نام ایشان تمام کنند

آیت الله علم الهدی امام جمعۀ مشهد گفت: بزک کنندگان آمریکا که می گفتند این دولت، بنای سازگاری دارد انتهای این ماجرا را ببینند چراکه مردم بر همین اساس به دولتی رأی دادند که معتقد بود حتی حل مشکل آب خوردن مردم نیز به سازش با آمریکا ربط دارد؛ رهبر معظم انقلاب از ابتدا به نتیجه این مذاکرات خوش بین نبودند اما متأسفانه عده ای می خواهند پای ایشان را وسط بکشند و تمام ناکامی ها را به نام ایشان تمام کنند.

 

به گزارش بالاگریوه به نقل از رسا نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ابتدای خطبه دوم نمازجمعه این هفته مشهد ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) یادآور شد: وجود امام عصر(عج) و ولایت ایشان عصاره همه انبیا و امتهای اسلامی و همچنین سایر ادیان در طول تاریخ بشریت است چرا که در این مدت از همان نخست انبیا و پیروانشان در ستیز با کفر، شرک و ظلم بودند و جریانها استکباری هم در طول تاریخ با تمامی انبیاء، به خاطر بصیرت افزایی و بیداری بین توده های مردم و نیز توحیدی شدن اعتقاداتشان، مبارزه می کردند.

مبارزه دائمی جریان استکبار با جریان نبوت و توحید

وی تصریح کرد: علت این‌که می‌گوییم امام زمان(عج)، عصاره انبیا و این امت، عصاره همه امت‌هاست، یک واقعیت است نه یک تعارف؛ جریان‌های استکباری در طول تاریخ با همه انبیاء مبارزه کرده‌اند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: علت مبارزه‌ آنها این بوده که بصیرت زایی مقام نبوت در هر زمانی، سبب تقویت اعتقاد به خدا به‌عنوان مهم‌ترین و برترین قدرت‌های هستی می شود و بزرگ‌ترین مانع و چالش را بر سر راه توسعه استکبار قرار می دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: مردمی که با این عقاید بار بیایند و بگویند ما بایستی به دنبال تأمین سعادت و معنویت با هر ظلمی و با هر تجاوزی مبارزه کنیم، دیگر بر هر قدرتی، فائق خواهند بود و این خوشایند مستکبران نیست.

حاکمیت دین خدا بر کل زمین آخرین نقطه رویارویی استکبار با جریان حق است

وی، نقطه پایانی رویارویی استکبار و جریان حق را ظهور امام زمان(عج) و حاکمیت خدا و دین بر زمین عنوان کرد و گفت: این رویارویی از اول خلقت آدم ابوالبشر تا امروز وجود داشته و نهایت ان به حاکمیت خدا و  دین خدا و پیروان انبیا و پیروان الهی بر کره خاکی منتهی می شود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که ما تقریباً به نقطه‌های آخر این رویارویی یعنی مرحله تحقق اصلی نتیجه برخوردهای دین و بی‌دینی، ایمان و کفر، خدا و شیطان، رسیده ایم و حرکت ما، قیام، اقدام، پیروزی و یا شکست ما در حقیقت یک مسأله سرنوشت‌ساز در این رویارویی مداوم خواهد بود.

تمام عظمت نظام اسلامی به استکبارستیزی آن است

وی بابیان این‌که تمام ارزش زندگی ما در این نظام به استکبارستیزی است، گفت: ارزش ما در استکبارستیزی ما است، ایمان و تمام بندگی ما در درگاه خدا و حقیقت اخلاص و توحید ما وابسته به این است که با دشمن خدا چگونه مبارزه می‌کنیم؛ اصولاً ما که به آخر خط رسیده ایم، آخر خط جای مصالحه و جای تعامل و دست دادن با دشمن خدا نیست.

دست دادن به دشمنان امام زمان افتخار نیست

آیت الله علم الهدی با تأکید براینکه اکنون نباید کاری کنیم که جریان استکبارستیزی در جامعه ما و به ویژه در نظام ما کمرنگ شود، اظهار کرد: دست دادن با دشمنان امام زمان(عج) افتخار نیست؛ تمام عظمت این نظام به رنگ و رونق استکبارستیزی آن است نه اینکه یک روزی بگویند سیاسیون ما با دشمنان امام زمان(عج) دست‌به‌دست هم داده اند و به این وسیله می خواهند جامعه را مدیریت کنند.

سرنوشت برجام نمونه خوی استکباری آمریکا است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ناکامی برجام را نمونه خوی استکباری آمریکا و غرب عنوان و تصریح کرد: در طول تاریخ نیز این‌چنین بوده، روزی که معاویه خلیفه و وارد کوفه شد، روی منبر رفت و عهدنامه‌ای را که با امام حسن(ع) امضا کرده بود زیر پا گذاشت و گفت «هرچه امضا کرده بودم زیر پای من است، من از امروز حاکم هستم و هر طور بخواهم حکومت می‌کنم».

بزک کنندگان آمریکا، تسامح خود و ناکامی برجام را به رهبری نسبت ندهند

وی بابیان این‌که بزک کنندگان آمریکا قصد دارند ناکامی برجام را به رهبری نسبت دهند، اضافه کرد: کسانی که مدام آمریکا را بزک می‌کردند و می‌گفتند وضعیت آمریکا عوض‌شده، دشمنی‌اش تغییر کرده، سر میز معامله و مذاکره آمده و بنای سازگاری دارد و روی این موضوع تبلیغ می‌کردند، ببینند آخر این خوش بینی ها به کجا رسید؟.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اجبار امیرمؤمنان علی(ع) در جنگ صفین نسبت به پذیرش حکمیت به رغم تمایل ایشان، گفت: بعد که فساد حکمیت روشن و معلوم شد جریان دغل و شیطنت است، همین‌هایی که امیرمؤمنان علی(ع) را وادار به حکمیت کرده بودند، آمدند به ایشان گفتند توبه کن از این‌که حکمیت را قبول کردی. امروز هم عده ای با توجیه اینکه رهبری از ابتدا در جریان مذاکرات بودند می خواهند ناکامی برجام را به ایشان نسبت دهند.

وی با اشاره به صراحت بیان رهبر معظم انقلاب در گوشزد کردن بدعهدی و  تزویر آمریکا ابراز کرد: رهبری از اول فرمودند مذاکره با آمریکا نتیجه ندارد و نتیجه‌اش خدعه، تزویر، شیطنت و ناجوانمردی آمریکا است اما دولتمردان در حالی که حتی آب خوردن مردم را هم در گرو مذاکره با آمریکا می دیدند، این توصیه ها را نادیده گرفتند.

شما نتوانستید خطوط قرمز را رعایت کنید، چرا رهبری را مقصر جلوه می دهید

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اگر رهبر انقلاب مانع مذاکره با آمریکا می‌شدند، دولت، رهبری را مقصر حل نشدن مشکلات کشور معرفی می‌کرد، افزود: از همان اول تا آخر مذاکرات رهبری گفتند این آمریکا جنایتکار است و وفا نخواهد کرد. خودشان آمدند به آقا گفتند، آن خط قرمزهایی که تعیین کردید را نتوانستیم رعایت کنیم اما امروز با ناجوانمردی اشتباهات خود را فراموش کرده و ناکامی شان را به رهبری نسبت می دهند.

بصیرت، تنها راه مقابله با ظلم به رهبری است

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه نباید بگذاریم مصائب و مظلومیت‌هایی که بر سر ائمه ما آمد در بستر سیاسی زندگی ما هم دوباره برای ولی فقیه زمان تکرار شود، داشتن بصیرت را تنها راه مقابله با مظلومیت رهبری عنوان کرد

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید