جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2259
  • 0

علاءالدین بروجردی پس از نقض برجام توسط سنای آمریکااعلام کرد:

دولت بایدطبق قانون غنی‌سازی را به ۱۹۰هزار سو برساند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز نظر ما در مجلس این است که آنچه اتفاق افتاده نقض برجام است و دولت باید طبق مصوبه مجلس عمل کند

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها، اظهار داشت: مصوبه مجلس شورای اسلامی در این خصوص مشخص کرده در صورت هرگونه نقض از سوی طرفین باید چه اقدامی انجام داد.


به گزارش بالاگریوه ؛ وی در تشریح مصوبه مجلس تصریح کرد: در بند ۳ مصوبه مجلس آمده است که در صورت نقض برجام از سوی ۱+۵ یا یکی از کشورهای عضو این مجموعه ایران می‌تواند در عرض ۲ سال میزان غنی‌سازی اورانیومش را به ۱۹۰ هزار سو برساند و همچنین به ساخت نیروگاه‌ها و دیگر موارد فنی دیگر اشاره‌شده است. معتقدم شاه‌بیت اصلی آن رساندن میزان غنی‌سازی اورانیوم به ۱۹۰ هزار سو طی ۲ سال است.


بروجردی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که این بازی دو سر دارد و اگر نخواهند قواعد بازی را رعایت کنند نباید انتظار داشته باشند در سوی دیگر این قواعد رعایت شود و قطعاً باید بدانند بازنده این بازی آنها خواهند بود.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزایش میزان غنی‌سازی کشورمان به ۱۹۰ هزار سو را بازگشت به فعالیت‌های هسته‌ای گذشته برشمرد و خاطرنشان کرد: بررسی کارشکنی اخیر آمریکایی‌ها در کشور باید مراحل قانونی خود را بگذراند و هیئت نظارت بر اجرای برجام  شورای عالی نیز درباره آن نظر دهند. اما امروز نظر ما در مجلس این است که آنچه اتفاق افتاده نقض برجام است و طبق مصوبه مجلس دولت باید آن را اجرایی کند.         دانشجو

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید