پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2250
  • 0

واکنش مجلس شورای اسلامی به تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران درسنای آمریکا

رئیس مجلس: درقبال عهدشکنی آمریکا دولت هرچه سریعتر اقدام متقابل کند / رئیس کمیته هسته ای مجلس:دولت موظف است محدودیت‌های برجام را بردارد

رئیس مجلس :دولت باید متناسب با مصوبه مجلس در قبال عهدشکنی آمریکا هرچه سریعتر اقدام متقابل را انجام داده و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد./ رئیس کمیته هسته ای مجلس : دولت موظف به برداشتن محدودیت‌ها در مقابل نقض برجام است


رئیس مجلس : دولت بایدمتناسب بامصوبه مجلس در قبال عهدشکنی آمریکا هرچه سریعتر اقدام متقابل را انجام داده و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد./ رئیس کمیته هسته ای مجلس : دولت موظف به برداشتن محدودیت‌ها در مقابل نقض برجام است

به گزارش خبرنگار بالاگریوه؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه14آذر )در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در باره تمدیدتحریم ها علیه ایران گفت: این اقدام آمریکا قطعا خلاف برجام است و هیچ توجیه بین المللی ندارد.

وی افزود: دولت باید متناسب با مصوبه مجلس در خصوص «قانون اقدام متقابل دولت ایران در قبال عهدشکنی آمریکا» هرچه سریعتر اقدام متقابل را اجرا کند و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.

همچنین رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نیزدراین ارتباط با اشاره به تمدید دوباره تحریم‌های "داماتو" اظهار داشت: تصویب دوباره این قانون توسط سنا بعد از آن که کنگره آمریکا آن را به تصویب رساند، نقض آشکار برجام به‌حساب می‌آید.


مجتبی ذوالنور بابیان اینکه مجلس شورای اسلامی قانونی با 9 بند و 2 تبصره به تصویب رسانده که دولت را موظف به اقدام متناسب و متقابل در برابر پیمان‌شکنی‌ها کرده است، افزود: کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گزارش 6 ماهه اجرایی‌شدن برجام تأکید کرده است که دولت باید به این قانون جامه‌عمل بپوشاند.


رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دراین قانون به‌دولت تکلیف شده که درصورت نقض برجام بایدمحدودیت‌هایی که برای مادربرجام پیش‌بینی‌شده است مانندمحدودیت‌های زمانی،تقلیل سانتریفیوژ، غنی‌سازی وغیره برداشته شود.


وی با تأکید بر اینکه باید منتظر ماند تا رئیس‌جمهور آمریکا تعیین تکلیفی در این رابطه داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها تمدید تحریم‌ها را قطعی کنند ما بسته‌هایی که از قبل برای این منظور پیش‌بینی کرده‌ایم را اجرا خواهیم کرد.


ذوالنور تصریح کرد: دشمن یقیناً درصورتی‌که جمهوری اسلامی ایران بخواهد رو به بسته‌های در نظر گرفته خود بیاورد، از کار خود در راستای نقض برجام پشیمان خواهد شد.   تسنیم

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید