جمعه، 10 فروردین 1403
انتخاب سردبیر / سیاست
شناسه خبر: 2237
  • 0

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان :

اشرافی گری درتقابل باقرآن ،پیامبران الهی و ارزش هاست

طبق آیات قرآن خداوند پیغمبران را برای برپائی قسط و عدل فرستاده که نقطه مقابل اشرافی گری است بنابراین اشرافی گری در مقابل پیغمبران الهی و قرآن قرار دارد

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت : فلسفه  بعثت پیامبران طبق آیات قرآن برپائی قسط و عدل یعنی نقطه مقابل اشرافی گری است بنابراین اشرافی گری درمقابل پیغمبران الهی و قرآن قرار دارد.

به گزارش بالاگریوه سردار مرتضی کشکولی در نخستین همایش مبارزه با فساد و اشرافی گری که در سالن اجتماعات دانشگاه علامه طباطبایی استان برگزار شد اظهار داشت: باید اهداف مبارزه با فساد و اشرافی گری در جامعه تبیین شود چراکه اگر چرایی مبارزه با اشرافی گری مطرح نشود شاید اجحاف در حق صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان باشد.

وی با بیان اینکه در قرآن به دو نوع جامعه آرمانی-قرآنی و جامعه طاغوت اشاره‌ شده است افزود: ازجامعه آرمانی قرآنی به جامعه ولی، مؤمن، مجاهد،مهاجر، صدیق،مصلح، علم و شهید یادشده است و از جامعه طاغوت نیز با کافر، مشرک، ظالم، مستکبر، مفسد و مُسرف نام‌برده شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان عنوان کرد: سران، اشراف گران و کسانی که ازحیث دارایی مغرور می‌شوند به مستی و غرور دست می‌زنند که در ذیل آرمان‌های قرآنی نیست و قرآن این جوامع را به عوام و خواص می‌داند.

وی بیان کرد: اگر فلسفه ارسال رسولان را بررسی کنیم قرآن می‌فرماید پیغمبران را فرستادیم تا قسط و عدل را پیاده کنند که نقطه مقابل اشرافی گری است بنابراین اشرافی گری در مقابل پیغمبران الهی و قرآن قرار دارد.

سردار کشکولی تصریح کرد: امام خمینی(ره) درسخنان متعددی فرموده‌اند باید تلاش کنیم تا اخلاق کاخ‌نشینی را ازاین ملت بزداییم، این پایین‌شهری و پابرهنه‌ها ولی‌نعمت ما هستند،تنها کسانی تا آخر خط با ما هستند که طعم ضعف و مظلومیت را چشیده باشند، یک موی کوخ‌نشینان بر مردم کاخ‌نشین ترجیح دارد و نیز می‌فرمایند شما جوانان برومند زاغه‌نشین بر اشراف نشینان برتری دارید و شما اسلام را حفظ کردید.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در راستای اشرافی‌گری می‌فرمایند ریخت‌وپاش شخصی نیز مشکل دارد لاکن ریخت‌وپاش از بیت‌المال مشوق دیگران است که بدآموزی دارد و انحراف است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: مقام معظم رهبری در سخنانی دیگر می‌فرمایند اشرافی گری در زندگی شخصی شاید مباح، مکروه و حرام باشد ولی اگر جلوی چشم مردم مانور اشرافی گری  دهیم حرام است چراکه تعلیم‌دهنده زیردستان  و مردم است.

وی اظهار داشت: درقانون اساسی نیز آمده است که در تحکیم بنیان‌های اقتصادی اصل رفع نیازهای انسان درجریان رشدو تکامل است نه همچون دیگرنظام‌های اقتصادی تمرکز،تکاثر، ثروت و سودجویی مدنظر باشد.

سردار کشکولی افزود: امام علی(ع) نیز درسخنان متعددی می‌فرمایند شباهت مردم به زمامداران و حاکمان خود ازپدرانشان بیشتر است، حاکمان جامعه اسلامی باید در حد مردم فقیر و ضعیف جامعه زندگی کنند و این مسئولیتی که بر عهده‌دارید طعمه نیست بلکه امانتی است که بر عهده‌دارید.

وی با اشاره به پیامدهای منفی اشرافی گری عنوان کرد: اگر با پیامدهای اشرافی گری مسئولان مقابله نشود فساد انگیز، فرصت سوزی و تغییر ارزش‌ها است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان بیان کرد: گمراهی از مسیر حق، دشمنی علیه انقلاب اسلامی، ایجاد فساد سیاسی در بین مردم، سلب اعتماد عمومی بین مردم، سست شدن مردم در مبارزه با ظلم و استکبار ازجمله پیامدهای زندگی اشرافی است.

وی تصریح کرد: اگرکسی آگاهانه به دنبال زندگی اشرافی باشدایمان به خدا در این افراد کمرنگ می‌شود، منتقدان توسط اشرافی گران حذف و سرکوب می‌شوند، منابع و امکانات توسط مفسدان هدر می‌رود، انفاق در جامعه کمرنگ می‌شود و به سقوط انقلاب اسلامی کمک می‌شود.

سردار کشکولی با اشاره به لزوم همکاری و همدلی دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در هر سه قوا جهت مبارزه با اشرافی گری خاطرنشان کرد: احیا ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر، تقویت نظارت همگانی،تقویت روحیه انقلابی وجهادی منتقدان و ترویج گفتمان عدالت‌خواهی باید در راستای مبارزه با فسادو اشرافی گری صورت گیرد و گفتار، رفتار و تعالیمی که مسئولان می‌دهند باید ضد اشرافی گری باشد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به برخورد قاطع با مظاهر ناشی ازاشرافی گری اظهار داشت: ار مبارزه با فساد در دستگاه‌ها باید به افراد مطمئن و سلامت سپرده شود، برای اینکه با مظاهر اشرافی گری برخورد شود تا در جامعه الگو نشوند باید گردش اطلاعات و شفافیت در جامعه صورت گیرد تا رانت ایجاد نشود.

وی افزود: بایدازحقوق تولیدکنندگان صیانت شود و در برگزیدن مسئولانی که به ارزش‌های دینی و آرمان‌های انقلابی پایبند هستند دقت شود.              تسنیم

دسته بندی: انتخاب سردبیر / سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید