شنبه، 1 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2228
  • 0

جلسه ای برای رفع موانع کدام تولیدات پلدختر؟

فضای سنگین « نا امیدی » درجلسۀ ستاد تسهیل ورفع موانع تولیدپلدختر

دراین جلسه بدون نام بردن از یک طرح و پروژه ی اثرگذار به بهره برداری رسیده درشهرستان ،بیشتر بحث ها درخصوص طرح های « تکمیل نشده » ، « اعتبارات ناکافی »، « وجود موانع » و...بود

جلسۀ رفع موانع تولید شهرستان پلدختر صبح امروز با حضور استاندارو تنی چند از مدیران دستگاههای اجرائی درسالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش بالاگریوه دراین جلسه که درنیمۀ دوم سال پایانی دولت تدبیر و امید تشکیل می گردد قاعدتا می بایست گزارش اقدامات « انجام شده » به مردم شهرستان پلدختر ارائه می شد، اما بدون نام بردن از به بهره برداری رسیدن طرح و پروژه ای اثرگذار درشهرستان که درصدی از آمارنگران کنندۀ بیکاری منطقه را تقلیل دهد ،بیشتر بحث ها درخصوص « طرح های تکمیل نشده » ، « اعتبارات ناکافی »، « موانع اجرای پروژه ها » و...مطرح  و وعده هائی برای اتمام برخی طرح ها و رفع موانع تولید!! و توسعۀ شهرستان داده شد و فضای جلسه انسان را به یاد ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید می انداخت.

توقع دارند ما مشکلات 8سال دولت قبل را یک شبه حل کنیم

استاندار لرستان که گویا وعده های خود درخصوص رفع موانع احداث پالایشگاه ، کارخانه سیمان تخت چان، شهرک گلخانۀ واشیان، پروژه های آبرسانی به مزارع دشت های واشیان، جایدر، چم مهر، ملیون، آمیران، جلگه ، آهک هیدراته، سدهای مطالعه شدۀ چولهول و بن لار، کارخانه های گچ، رفع مشکلات آجرماسه آهکی، کارخانه آردپلدختروچهارخطه هارافراموش کرده بود، وهرچند دردولت قبل هم ایشان معاون عمرانی استانداری لرستان بوده اند، اما گفت : توقع دارند مطالبات برجای مانده از هشت سال دولت قبل را ما یک شبه حل کنیم.

خوشحالم که کارها بخوبی پیش نرفته است

 هوشگ بازوند با بیان این نکتۀ قابل تأمل که : خوشحالیم که الان متوجه شدیم در این شهرستان کارها به خوبی پیش نرفته است. به مخاطب چنین وانمود می کرد که گویا استاندارمحترم از عدم تکمیل طرح ها و پروژه های این شهرستان و ناکارآمدی دولتمردان رضایتمند هستند .

نفت بشکه ای30 دلار به فروش می رسد،
دولت مشکل اعتباری دارد و 450 هزارمیلیاردتومان به بخش خصوصی بدهکاراست

استاندارلرستان اما بدون اشاره به اینکه قبلا وعده های ایشان و دولت تدبیر و امید با لحاظ همۀ احتمالات و مشکلات و تنگناهای احتمالی اقتصادی بحث تحریم ها به مردم پلدختر داده شده است گفت: الان نفت با بشکه ای 30دلار فروخته می شود و مشکلات دولت در بخش اعتبارات زیاد است و لذا نباید توقع داشته باشیم کار به صورت مطلوب انجام شود.


در حالی که 7-8 ماه تا پایان فعالیت دولت دهم فرصت باقی است استاندارمحترم لرستان بدون پاسخ به این سوال که آیا دراین مدت کم می توان جهشی دروضعیت اقتصادی و پیشرفت شهرستان و معیشت مردم برداشت ؟ اما ضمن اظهارنگرانی از دست خالی و بدهی 450 هزارمیلیاردی دولت به بخش خصوصی بازهم وعده داد که : اگر این جلسات خروجی نداشته باشند و کاری صورت نگیرد هم مردم نگران می شوند و هم سرمایه انسانی اتلاف می شود و لذا باید تصمیمات ما عملیاتی باشند تا شهرستان پلدختر کارهایش را مردم لمس کنند.

 

استاندار لرستان که خود بعنوان عالی ترین مسئول دولت دراستان باید پاسخگوی طرح های نیمه تمام و تکمیل نشدۀ دولت باشد اما پروژۀ  مسکن مهر پلدختر  را پرمشکل ترین پروژه در استان لرستان ارزیابی کرد و افزود: اینها را برای چه کسانی ساخته اند ، چرا متقاضی ندارند وچه کسی پاسخگوی این وضعیت است؟


بازوند با اشاره به اینکه مقرر شده که استخر تا پایان دی ماه آبگیری شود و در دهه فجر به بهره برداری برسد اما برداشت من این است که حجم کار به گونه ای نیست که در دو ماه تکمیل شود خاطرنشان کرد: از مدیرکل ورزش می خواهم اگر این پروژه مشکل تخصیص دارد بگوید تاما ازمحل های دیگرتخصیص لازم رابدهیم تا پیمانکارپروژه  توجیهی برای عدم تکمیل استخر نداشته باشد.

چهارخطه دردو نقطه معارض دارد/مصلی فازبندی شود / مسکن مهرتا دوماه دیگرتعیین تکلیف شود

وی ادامه داد: در جلسه شورای برنامه ریزی استان مقرر کردیم تا 17کیلومتر از مسیر های چهارخطه پلدختر تکمیل شوند اما امروز می بینیم که مدیرکل راه می گوید تا پایان سال 12کیلومتر تکمیل می شود و گویا این پروژه برای آسفالت در دو نقطه مشکل معارض دارد که فرمانداری بایستی  پیگیر برطرف کردن مشکل معارض آسفالت بوده و مدیر کل راه هم باید 5کیلومتر دیگری که قبلا وعده داده شده را تکمیل کند.

استاندار لرستان در بحث شهرک گلخانه ای و صنایع راکد ، توسعه کشاورزی و پمپاژ ها  هم به این جمله بسنده کردکه : عزم ما این است بالاخره کارها تسریع پیدا کند.
هوشنگ بازوند بابیان اینکه بایدمسکن مهر نهایتاتا دوماه آینده تعین تکلیف شود ،به موضوع مصلای نمازجمعه اشاره کرد و گفت: در بحث مصلی هم باید فاز بندی صورت گیرد زیرا حجم پروژه طوری است که ممکن است روند کار طولانی شود.

امام جمعه :
دوپروژۀ مهم فرهنگی، مذهبی ومعنوی مصلای نمازجمعه ومقبرۀ شهدای گمنام پلدخترتعطیل هستند،

انتصاب مدیران بی اعتقاد به آرمان های نظام اسلامی خیانت است

امام جمعه پلدخترنیز دراین جلسه با بیان اینکه خدمت به مردم از تاکیدات اسلام و سیره معصومین است ودرپلدختر متاسب با شأن و جایگاه ای مردم کار انجام نشده است افزود: تا مراکز فرهنگی رونق نگیرد کاری پیش نخواهد رفت .
حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری با اشاره به اینکه مصلی نمازجمعه پلدختر هم اینک راکد است وانتظارمی رود بالاخره دراین کارتسریع گردد.افزود: درحالی که مقبره شهدای گمنام درسایراستان ها وشهرستانها نگین شهرها ویک مرکزمهم معنوی و فرهنگی به شمارمی رود،اما پروژه مقبرۀ شهدای گمنام پلدخترتعطیل است.


امام جمعه پلدختربابیان اینکه تکمیل ومرمت دیوارساحلی رودخانه ومسکن مهرازمطالبات مردم است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال سیلاب وجود دارد و ممکن است خساراتی به مردم وارد شود.بایستی هرچه سریع تر نسبت به مرمت دیوارۀ ساحلی رودخانه اقدام گردد.


وی بااشاره به اینکه مردم مطالباتی دارند وماوظیفه داریم ازآنان دفاع کنیم افزود:اما درپلدخترمردم کار چشمگیری را لمس نمی کنند که ما الان به آن اشاره کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری تصریح کرد:انتظار می رود مسئولین شهرستان کسانی باشند که خدمتگزارمردم بوده و اهداف و کلیت نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته ، به آن معتقد باشند و عمل کنند زیرا اگر غیرازاین باشد خیانت است .

نماینده پلدختردرمجلس :
پلدختردربُعدتوسعه فراموش شده است / شهرک صنعتی پلدخترراکد وبی رونق است،

مردم پلدختر نسبت به احداث سد معشوره همچنان نگران هستند  

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه به ضرورت فعال شدن صنابع راکد اشاره و اظهارامیدواری کرد پروژه هائی همچون سیمان پارسیان، پالایشگاه و آهک هیدراته تعیین تکلیف شوند.
سیدحمیدکاظمی بابیان اینکه نباید به مصوبات جلسات قبلی بی تفاوت بودضمن انتقاد ازراکدماندن پروژۀ شهرک صنعتی پلدختر وناظهارنگرانی از اینکه گویا اصلاپلدختر دربُعد توسعه فراموش شده است گفت: چرابا وجود اینکه قراربوده تا پایان سال 17کیلومتر ازچهارخطه پلدختر زیر ترافیک برود عملی نشده و درهرجلسه 5کیلومتر ازآن کم می شود .

وی به ضرورت اجرایی شدن پمپاژهای آبرسانی کشاورزی اشاره کرد و گفت : موانع ترخیص تجهیزات پمپاژ واشیان رفع شده و به شبکه گذاری پایین دست پمپاژ چم مهر نیز توجه شود.

«کاظمی» درخصوص نگرانی های مردم پلدختر نسبت به احداث سدمعشوره گفت : مردم پلدختر معتقدند همانطور که آزادراه خرم آباد-اندیمشک برای کشور توسعه بود و برای ما تعطیلی کسب و کار را رقم زد معشوره هم باعث نابودی کشاورزی پایین دست شود.
وی با بیان اینکه بنا نداریم موضوع معشوره را امنیتی کنیم بلکه مایل هستیم ازبعد اجتماعی پیگیر این مطالبۀ برحق مردم پلدختر باشیم .یادآورشد : سدچولهول مطالعه شده و بایدبه عنوان یک مطالبه جدی مردم اجرایی شود.

سرپرست فرمانداری:
سود پتانسیل های کشاورزی و چاههای نفت ومعادن پلدختربه جیب دیگرمناطق می رود

سرپرست فرمانداری پلدختر نیز در این جلسه گفت: پلدختر درحوزه کشاورزی و آب پتانسیل خوبی دارد اما به این استعدادها بی توجهی شده است.
نعمت اله دستیاری افزود: انجیر سیاه پلدختر و چاههای نفت این شهرستان از ظرفیت های کشاورزی و انرژی هستند که به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و نبود صنایع اکتشاف و پالایشگاهی به کام دیگر مناطق همجوار هستند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • نا امید ازدولت امید
    • 5 آذر 1395 00:22
    • 0
    سلام به همه. آقای استاندار من هم خوشحالم که همه نا امیدازدولت امیدهستند نشانه ی نا امیدی سکوت این مردم نجیب است .سرپرست فرمانداری منصوب شما دراولین روزهای کاری سرکی به نانواها زد وبا دفتر نان قرضی به قول خودش روبروشدفقر وبدبختی تاکجا ریشه دوانیده که مردم شام ندارند مردم نه ،شیعیان علی (ع)گرسنه اند ویک عده درحال غارت بیت المال.ازسرپرست فرمانداری ات بپرس برای آن عده که نان قرضی می خورند چه کاری کرده است ؟ فقط آه کشید؟ ..
    فردا دردادگاه عدل الهی بایدپاسخگوباشیدآیا افرادراشناسایی کرده است؟چندنفرکهنسال دارند؟چندنفربیکار؟چندنفربیمار؟و...؟؟؟؟؟را
    ستی معنی قرض ونسیه رامیدانید؟اصلا شنیده اید؟اقای استاندار اگرشما جای مالک اشتربودید چکارمی کردید؟راستی علی(ع)باشما چکارکرد؟من جای شما بودم بخدا استعفامیدادم.یاعلی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید