جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2207
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعۀ پلدختر:

برخی هنوز سودای اعتماد به آمریکا را در سر می پرورانند/ کدخدای درحال اضمحلال قابل اعتمادنیست

امام جمعۀ پلدختر گفت: درحالی که آمریکا خود روبه اضمحلال و فروپاشی است برخی درایران هنوز سودای اعتماد به آمریکارا درسرمی پروراند

امام جمعۀ پلدختربا تبریک روز کتاب و آغاز هفتۀ کتابخوانی گفت: ما بایدجوان هایمان را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنیم ومکانهائی هم برای عرضۀ کتاب در سطح شهر و روستاها درنظرگرفته شود.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری بابیان اینکه بنابه فرمودۀ مقام معظم رهبری کتابخوانی واجب دینی و وظیفۀ ملی است افزود: ملتی که اهل مطالعه و کتابخوانی باشد تیزهوش بوده و دشمن نمی تواند به آسانی آنهارا فریب بدهد.
 امام جمعه پلدختربا اشاره به اینکه بایستی کتابخوانی به عنوان یک سیرۀ درزندگی ماجاری وساری باشد اظهارامیدواری کرد: متولیان امر زمینۀ مطالعه برای اقشار مختلف جامعه را فراهم کنند.
« سوری» با اشاره به دیدار اخیر دانش آموزان و دانشجویان کشور بامقام معظم رهبری یادآورشد: همانطور که حضرت آقا بیان داشتند صدای ملت ایران تنهاصدای رسایی است که دراوضاع آشفتۀ جهان برضد ظلم، استثمار و استعمار بلند است.

خطیب جمعۀ پلدخترناکامی دشمنان جمهوری اسلامی رادرضربه زدن به این نظام زائیدۀ بصیرتِ مردم عنوان کردوبا بیان اینکه اعتماد دکترمصدق به آمریکا اشتباهی تاریخی بود،افزود:دکتر مصدق درجریان ملی شدن صنعت نفت ایران برای مقابله با انگلیس به آمریکا اعتماد کرد غافل ازاینکه با این ساده لوحی زمینۀ سقوط خودرا فراهم و سزای تلخ این اعتماد را هم مشاهده کرد.


وی باانتقاد ازبرخی مسئولان که همچنان سودای اعتمادبه آمریکارا درسرمی پروراننداظهارنظر های بسیاری ازمقامات آمریکا راعوامفریبانه ارزیابی کردو یادآورشد: درحالی که فلان مسئول ارشد آمریکائی درقضیۀ برجام برای عوامفریبی گریه می کند ومی گوید من ازجنگ و خونریزی متنفرهستم اما از طرف دیگر برای قتل عام کودکان، زنان و مردم مظلوم یمن انواع بمب ها، راکت ها و سلاح های مخرب را دراختیار رژیم کودک کش و وهابی عربستان قرار می دهد.


امام جمعۀ پلدختر افزود: درجریان مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا حقایق درونی جامعه و دولت آمریکا برجهانیان عیان شد و معلوم گردید که مردم آمریکا از سلطۀ حاکم و نحوۀ ادارۀ حکومت خسته شده اند ودرحالی که بسیاری از احزاب و کمپانی های بزرگ حامی هیلاری کلیتون بودند اما او نتوانست آراء مردم را به خود جلب کند.


« سوری » بااشاره به واقعیت های مطرح شده درجریان مناظرۀ کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکاکه ادعای مدیریت و حاکمیت برجهان دارند،این کشور خود روبه اضمحلال و فروپاشی است اظهارداشت: مردم جهان متوجه شدند ، سیستمی که درآمریکا حاکم است به نفع رژیم جعلی صهیونیستی است و رئیس جمهور هرکسی که باشدهیچ کاره است وازطرفی مردم آمریکا دریافتندکه رأی غیرمستقیم آنها تأثیری درانتخاب رئیس جمهور ندارد زیرا نتیجۀ انتخابات را آراء الکترال و نمایندگان احزاب تعیین می کنند.  

 

وی با بیان اینکه دوکاندیدای ریاست جمهوری آمریکادرمناظرات انتخاباتی پتۀ این کشور را روی آب ریختند خاطرنشان کرد: این دونفر که هردو ازسردمداران و حاکمان دولت آمریکا هستند ضمن اذعان به بدهکاری های سنگین آمریکا واعتراف به اینکه سیاستمداران آمریکا یک مشت احمق هستند معنای واقعی آمریکاازنگاه مردم آن کشور را فقر وویرانی از درون و جنگ و خشونت درخارج عنوان کرد که روزانه دست کم 20 کهنه سرباز این کشور خودکشی می کنند.


 « سوری» با اشاره به اینکه درآمریکا عده ای مرفه و تعدادی زیرخط فقر هستند ، آمارقتل درشهرهای بزرگ آمریکا فاجعه بار وشهرهای کوچک اصلا فراموش شده اند و 70 درصد مردم آمریکا به رسانه های این کشور اعتماد نداشته و این کشور درحقیقت درحال مردن است.آیا آمریکا بااین وضعیت و موقعیت قابل اعتماد است؟ آیا می شود به کشوری که خود درحال فروپاشی است اعتماد و تکیه کرد؟


حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به اینکه براساس آنچه خود سردمداران آمریکا اذعان می کنند این کشور درحال فروپاشی است ، جای شگفتی است که بعضی درداخل کشور ما همچنان معتقدند باید به آمریکا تکیه و اعتمادکرد.


امام جمعۀ پلدختر با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب آمریکا ازنظر بینش سیاسی کم اطلاع یابی اطلاع است افزود: رئیس جمهورجدید آمریکا درپاسخ به سوالی درمورد «حزب الله » و « حماس » درلبنان  از تشخیص تمایز این دو جریان سیاسی عاجز بود.


 « سوری» به موضوع توافقنامۀ برجام ازنگاه دوکاندیدای ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: برجام سرانجام خوب و روشنی نزد هیچکدام از دو حزب دموکرت و جمهوریخواه آمریکا ندارد وازهمان ابتدا هم معلوم بود که برخلاف ادعای برخی مسئولان ایران که معتقدبه یک بازی برد- برد بودند ،آمریکائی ها اصل و ماهیت نظام جمهوری اسلامی را نشانه رفته بودند و هدف نهائی شان درمذاکرات ، تغییردیدگاه مردم ایران به انقلاب و نظام اسلامی و نهایتاً براندازی این نظام الهی بوده است.


حجت الاسلام و المسلمین سوری درادامه به افتتاح دفتر اتحادیۀ اروپا درایران اشاره کرد و گفت : مسئولان جمهوری اسلامی بایستی هشیارباشند و به راحتی به کشورهائی که حکم قرآنی قصاص را قبول نداشته و معتقدند بایستی نظام جمهوری اسلامی ،رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشاسد برای نظام ما شرط و شروط بگذارند ،نبایداطمیان کنند زیرا این امربا سیاست های تعریف شده، اهداف و آرمان های ضد استکباری انقلاب اسلامی ما همخوانی ندارد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید