شنبه، 1 اردیبهشت 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 2196
  • 0

امام جمعه پلدختر :

خطبه های آتشین حضرت زینب (س) بنی امیه را رسوا و شام را متحول کرد

امام جمعه پلدختر درهمایش جهانی خادمان حضرت رقیه (س) شهرستان پلدختر گفت : خطبه های حضرت زینب درشام نشان داد که اهل بیت پیامبر(ص) مورد ظلم قرار گرفته اند

امام جمعه پلدختر درهمایش جهانی خادمان حضرت رقیه (س) شهرستان پلدخترکه بطورهمزمان درسراسر ایران و کشورهای مسلمان برگزار می گردد، گفت : خطبه های حضرت زینب درشام نشان داد که اهل بیت پیامبر(ص) مورد ظلم قرار گرفته اند.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین محمدسوری صبح امروز در همایش جهانی خادمان حضرت رقیه (س) که درسالن ورزشی تختی پلدختر برگزار شداظهار داشت :خداوند دوست ندارد کسی فریاد بزند مگر فردی که مورد ظلم قرار گرفته باشد .

وی با قدردانی از بانیان این مراسم معنوی که برای نخستین بار در پلدختر برکزار می شد افزود : هرکس یک سنت نیکو را پایه گذاری کند در ثواب آن شریک است .

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه حادثه عاشورا مصداق بارز ظلم به اهل بیت پیامبر(ص) است افزود: هرگاه به هردلیل خواستید اشکی بریزید مظلومیت امام حسین(ع) و خاندان پیغمبر را به یادبیاورید .
حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به اینکه کسی که قصی القلب نشده سراسر عاطفه و احساس است و از شنیدن مصیبت ائمه ناراحت می شود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) فرموده اندمن کشته اشکم و هرکس باحزن و اندوه به زیارت من بیاید با خوشحالی برمی گردد. تصریح کرد: گریه بر اهلبیت فضیلت محسوب شده، باعث سبکی انسان و آرامش و آسایش روحی  ودور شدن انسان از گناه می شود .

« سوری » خشکی چشم وقصی القلب بودن را ازنشانه های شقاوت انسان عنوان کردو یادآورشد:اگرتمام دنیامتحول شود ،کوچکترین تأثیری برافرادقصی القلب ندارد ،درحالی که انسان باید غمخوارهم نوعان خود باشد .

امام جمعۀ پلدخترازشهادت حضرت رقیه(س) به عنوان یکی ازبزرگترین مصیبت های کربلا یادکردو افزود: شهادت این دختردردانۀ حضرت سید الشهدا(ع)مظلومیت اهلبیت پیامبر(ص) را بیشترنمایان کرد.
دراین مراسم پرشور معنوی که بامجری گری محمدحیدری درفضائی معنوی برگزارگردید،پس ازقرائت دعای زیارت حضرت رقیه(س) توسط ایوب فاریابی ،مداحان اهلبیت ؛حسین پورحیدروند،احسان بابائی و فضل اله بابائی دررثای شهدای کربلا و حضرت رقیه(س) مداحی کردند.

 گفتنی است در پایان این همایش که به همت دفتر امام جمعۀ شهرستان و ادارات ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برگزارگردیده بود از دختران سه ساله تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید