چهارشنبه، 29 فروردین 1403
ویژه
شناسه خبر: 2152
  • 0

امام جمعه پلدختر درهمایش «امنیت محله محور» نیروی انتظامی شهرستان مطرح کرد:

عزاداری منهای نماز و عبودیت خداونداجرو پاداشی ندارد

امام جمعه پلدختر گفت: کسانی که فقط عزاداری می کنند و اهل نماز و اعتقادات نیستند ازخوارج هم بدترند، و مگر می شود کسی عزادار امام حسین(ع) باشد اما اهل نماز و عبودیت نباشد.


امام جمعه شهرستان پلدختر گفت: کسانی که فقط عزاداری می کنندو اهل نمازو اعتقادات نیستند ازخوارج هم بدترند،مگر می شود کسی عزادار امام حسین(ع) باشد اما اهل نمازو عبودیت نباشد.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین سوری صبح امروز درهمایش شوراهای اسلامی، اقشار مختلف اجتماعی ، صنوف، دهیاری ها، معتمدین و منفذین شهرستان پلدختر که به همت نیروی انتظامی شهرستان با موضوع « امنیت محله محور » درسالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر تشکیل شده بود افزود: همه ما ملزم به عدم ایجاد مزاحمت برای مردم هستیم وکسانی که مسئول هیآت مذهبی هستند بایستی ضمن اینکه عزاداری می کنند زمینه آرامش دیگران را نیز فراهم کنند .

سوری با بیان اینکه عمل ما نباید به گونه ای باشدکه با دین تعارض داشته باشد خاطرنشان کرد: کسانی که فقط عزاداری می کنند و اهل نماز و اعتقادات نیستند ازخوارج هم بدترند. مگر می شود کسی عزادار امام حسین(ع) باشد اما اهل نماز و عبودیت نباشد؟

 

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در خدمت دین اسلام بود و عزادار آن هم باید در خدمت دین باشد. یادآورشد : امام حسین(ع) در سخت ترین شرایط نماز را ترک نکرد. و لذا هیئت رفتن ما هم باید خدایی باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی پلدختر تصریح کرد: به هیچ عنوان نبایستی هیئت ها را به طایفه ای خاص محدود کرده ویا تریبون مقدس هیأت را دراختیار ورشکستگان سیاسی قراردهیم و کسانی که هیأت عزاداری را جولانگاه افراد مسأله دار و معلوم الحال کنند در گناه آن ها شریک اند.


وی همچنین گفت: مداحان آسیب های مداحی ازجمله آسیب های محتوایی را برطرف کنند. و هیئت ها از روحانیت و کارشناسان دینی برای بیان مسائل دینی و اعتقادی استفاده کنند.
حجت الاسلام سوری به برگزاری نماز ظهر عاشورا در این شهرستان اشاره کرد و گفت : هئیت ها برای برگزاری هر چه بهتر نماز ظهر عاشورا که نماد تدین شهرستان است در یکجا به صورت متمرکز حضور یابند.

خبرنگار:حاتمی

دسته بندی: ویژه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید