جمعه، 7 اردیبهشت 1403
انتخاب سردبیر / فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 2148
  • 0

دراولین گردهمایی مردمی فعالان حوزه ایثار و شهادت استان لرستان مطرح شد:

"حزب الهی بودن" یعنی مانندشهیدبهشتی درمقابل تمامی اهانت ها شب و روز برای انقلاب تلاش کردن

زمانی درحالی که ازرادیوهای بیگانه گرفته تا فریب خوردگان داخلی به شهیدبهشتی فحش و ناسزامی گفتنداما بهشتی یک تنه قوه قضاییه تشکیل داد، یک تنه حزب جمهوری اسلامی تاسیس کرد و شب ها در تلویزیون با امثال کیانوری مناظره می کردوروزها درعرصه های محتلف انقلاب حضور داشت اما در مقابل تمام دروغ ها و فحاشی ها، یکبار در تریبونی یا مکانی از خوددفاع نکرد و این معنی حزب اللهی بودن است.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام حمید رضا مهدوی بیات دراولین گردهمایی مردمی فعالان حوزه ایثار و شهادت دراستان لرستان بااشاره به لازمه های کارفرهنگی و بیان یک مثال عینی از شخصیت های مظلوم اول انقلاب، اظهار داشت: زمانی در و دیوار شهر تهران، پر بود از شعارهایی بر علیه شهید بهشتی و از آن طرف از رادیوهای بیگانه گرفته تا فریب خوردگان داخلی به شهید بهشتی فحش و ناسزا می دادند.

وی بااشاره به میزان فعالیت های برجسته شهید بهشتی درانقلاب اسلامی افزود: بهشتی یک تنه قوه قضاییه تشکیل داد، یک تنه حزب جمهوری اسلامی را تاسیس کردو شب ها در تلویزیون با امثال کیان نوری مناظره می کرد و روزها در عرصه های محتلف انقلاب حضور داشت اما در مقابلتمام دروغ ها و فحاشی ها، یکبار در تریبونی یا مکانی از خود دفاع نکرد و این معنی حزب اللهی بودن است.

راوی و مبلغ برجسته کشوری عنوان کرد: حضرت علی(علیه سلام) در نهج البلاغه خطاب به کمیل می فرماید، به خانواده ات بگو که روزها در به دست آوردن بزرگواری و شب ها در رفع نیاز خفتگان بکوشند و این سفارش امیرالمومنین(علیه سلام) در حالی است که خیلی از تلاشگران عرصه فرهنگ انقلاب با کوچکترین مشکل، میدان را خالی می کنند.

مهدوی بیات با اشاره به زندگی شهید بزرگوار حمید باکری تصریح کرد: همسر شهید باکری می گفت، حمید در زمان جنگ به قدری بی خوابی کشیده بود که چشم هایش به رنگ خون در آمده بود وهر زمان که به ایشان اعتراض می کردم که استراحت داشته باشد ایشان در جواب می گفتند، هر زمان که جسمم داخل قبر شد و پوسیدم وقت برای استراحت زیاد است و زمانی که خبر شهادت شهید باکری را به من دادند اولین جمله ای که گفتم این بود، "خدا را شکر که دیگر حمید می خوابد".

وی با اشاره به یک مثال دیگر از سطح بالای فعالیت و تلاش خستگی ناپذیر در میان رزمندگان خاطرنشان کرد: شهید مهدی زین الدین یک بار در تشریح نقشه عملیات، از فرط خستگی، سه مرتبه بی هوش شده بود و در راه تلاش برای خدا و شهدا باید تلخی ها را چشید و خستگی ها را کشید و این معنی حزب اللهی بودن است.

 


مهدوی بیات در موردضرورت شب زنده داری با اشاره به روایتی ازمعصوم(علیه سلام) گفت: امام حسن عسگری(علیه سلام) می فرماید، راه تقرب به خدا جزِ با مرکب شب زنده داری امکان پذیر نیست و این مسئله را ما در شب های عملیات به خوبی می دیدیم به طور نمونه در یکی از عملیات ها وقتی فرمانده تقاضای نیرو برای تخریب موانع مین کرد این شب زنده دارها بودند که لبیک گفتند حال آنکه همه می دانند اولین اشتباه در میدان مین آخرین اشتباه است و اگر شب زنده دار بودی شب های عملیات، کپ نمی کردی.

راوی معروف کشوری در مورد دیگر روحیات مورد نیاز کار فرهنگی بیان کرد: ساده زیستی یکی دیگر ازالزامات افراد فعال در حوزه فرهنگ انقلاب است، و بایدهیچ قید و بندی در تشریفات نداشته باشید، متاسفانه هم اکنون به اسم اینکه روزگار عوض شده است،زندگی ها تغییر پیدا کرده است.

وی در مورد دیگر اخلاق مورد نیاز برای کار فرهنگی تصریح کرد: ترس معاد یکی دیگر از الزامات کار فرهنگی است و اگر ترس از معاد داشته باشیم کار برای شهدا را بهترین عمل صالح می پنداریم و آن زمان است که شب و روز برایشان کار می کنیم.

مهدوی بیات اظهار داشت: ذکر دائم و استفغار طولانی یکی دیگر از سفارشات مورد تاکید است و خدا به پیامبر(ص) می فرماید وقتی دیدی مردم فوج به فوج به سمت اسلام می آیند، "فسبح بحمد ربک و استفغره انه کان توابا" یعنی استغفار کن.

وی با اشاره به سفارشات حضرت علی(علیه سلام)افزود: تمام دوستانی که اینجا هستند و کسانی هم که در جلسه حاضر نیستند اما این صوت را می شنوند باید ببینند و بدانند با این خصوصیاتی که حضرت در مورد شخصیت حزب اللهی می فرماید، آیا ما حزب اللهی هستیم؟

مهدوی بیات گفت: وقتی شما به یک کاری عشق ورزیدید خلاقیت هم پشت سر آن می آید و تکنیک هنری فرع بر کار این عشق است و باید بدانیم که خلاقیت بخشنامه ای نیست و باید عاشقانه کار کرد و لازمه عشق هم سفارشات ذکر شده امام علی (علیه سلام) است.


جوانان و تشکل های خوجوش مردمی متولی کارهای فرهنگی باشند


وی لزوم داشتن دیدگاه معرفتی نسبت به شهدا را لازم دانست و عنوان کرد: با نگاه کارمندی نمی توان برای شهدا کار کرد و باید کار را به دست بچه های کف میدان سپرد و چنین کارهایی عاشق می خواهدو لذارهبر انقلاب چندسالی است که رسما می فرمایندکار را به دست حرکت های خودجوش مردمی بسپارید و مدل این کار هم نزدیک به 1400 سال است که در روضه اباعبدالله الحسین(علیه سلام) ساری و جاری است و هر سال پر شورتر از سال قبل است.

سخنران معروف کشوری با بیان تاثیر نهصت عاشورا و روضه عاشورا درسراسر دنیا اشاره و بیان کرد: رضا شاه ملعون هم نتوانست روضه امام حسین(علیه سلام) را تعطیل کند و هم اکنون در کشوری مثل آمریکا، روز عاشورا، نیویورک تقریبا تعطیل است و به روز حسین دی، معروف شده است و علاوه بر شیعیان، مسیحی و یهودی و بودایی هم در جلسه اباعبدالله، حاضر می شوند.


بودجه و اعتبارات کنسرت ها بیشتر است یا هزینه های عزاداری امام حسین(ع)  ؟


وی با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم تصریح کرد: شیاطین با فرا رسیدن این ایام شروع به شبهه افکنی می کنندو می گویند باوجود این همه بیکارو نیازمندومحروم چرااین همه برای امام حسین(علیه سلام) خرج می کنند اما همین ملعونین نمی گویند چرا این قدر هزینه صرف برگزاری کنسرت های موسیقی چند صد میلیون می شود و چرا برای فلان فوتبالیست فاسدو فاجر میلیارد ها هزینه می کنیم.

حجت السلام مهدوی اظهار داشت: با وجود این همه شیطنت که خبیث ترین نفس ها می کنند اما این مراسم هر سال با استقبال بهتر از سال گذشته برگزار می شود که نمونه آن در برگزاری مراسم اربعین است.

وی با مخاطب قرار دادن اداره کنندگان موئسسات مردم نهاد فرهنگی افزود: با کار متفرق نمی توان به جایی رسید و تا یک جبهه واحد تشکیل نشود، رزم ما در مقابل دشمن تا دندان مسلح در عرصه فرهنگی، به جایی نخواهد رسید و عقلانیت می گوید علاوه بر اخلاص، لازمه کار فرهنگی اثر گذار، تشکیل جبهه واحد است.

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید