جمعه، 10 فروردین 1403
ویژه
شناسه خبر: 2144
  • 0

امام جمعه پلدختر درگردهمائی مسئولین هیأت های عزاداری شهرستان مطرح کرد

هیچ حزبی درپلدختر مظلوم نیست ،تاوان سیاسیون را مردم می پردازند

امام جمعه پلدختر گفت: ورشکستگان سیاسی وکسانی که عقدۀ سیاسی دارند سخنران و مداح مراسم های عزاداری سید الشهدا (ع) نباشند


امام جمعه پلدختر گفت: ورشکستگان سیاسی وکسانی که عقدۀ سیاسی دارند سخنران ومداح مراسم های عزاداری سید الشهدا (ع) نباشند.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درجلسۀ مسئولان هیأت های عزاداری و مداحان این شهرستان که درمسجد جامع تشکیل شده بودگفت: بایددقت شودازبیان مسائل طایفه ای و قومی وقبیله ای درمراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان پرهیزگردد.


امام جمعه پلدخترباتقبیح قراردادن تریبون مقدس مجالس عزای امام حسین(ع)دراختیارافرادمعلوم الحال تصریح کرد:تریبون عزای امام حسین(ع)بسیارمقدس است وافرادی که درعروسی هاترانه سرائی کرده و آوازخوان مراسمات رقص و پایکوبی هستند ویا نوحه های خودرا براساس ریتم آهنگ های غربی تنظیم می کنند ، نبایستی اجازه داده شود بعنوان مداح شاخص هیأت پشت تریبون قراربگیرد.

 


حجت الاسلام سوری با بیان اینکه باید برای مداحی درهیأت از افراد خوشنام استفاده گردد خاطرنشان کرد: لهو و لعب وسوسۀ شیطان است عزاداری خالصانه آن است که درآن ازآلات و ادوات موسیقی به شکلی که درپلدختر مرسوم شده و بیشتر صبغۀ چشم و هم چشمی دارد استفاده نشود.

«سوری» بااشاره به اینکه درعزاداری نبایدبه زرق وبرق ها، جمعیت هیأت وهزینه های صرف شده برای هیأت افتخارکرد افزود: درعزاداری آنچه مهم است عزاداری خالصانه و برآمده از نیت و دل عزاداران و اعضای هیأت است و چه بسا گاهی عنایت امام حسین(ع) شامل حال هیأتی میشود که با جمعیتی اندک ، بدون هرگونه سازو آواز و زرق و برق و بصورت بی نام ونشان عزاداری می کنند.

 

امام جمعه پلدختر با اشاره تلویحی به برخی موضع گیری ها مبنی براینکه فلان حزب درپلدختر مظلوم است تصریح کرد: هیچ حزبی درپلدخترمظلوم نبوده وهمۀ احزاب فعالیت خودشان را کم یا زیاد دارند و این مردم هستند که تاوان سیاسی بازی ها وسیاسی کاری های برخی مسئولان را می پردازندوبه همین دلیل نباید در هیأت ها ی عزاداری به سیاسیونی که اهداف تفرقه افکنانۀ خودرا دنبال می کنند اجازه داده شود تریبون عزای امام حسین (ع) را ابزار دستیابی به مقاصد خود قراردهند.


حجت الاسلام والمسلمین سوری برروحانی محور بودن هیأت های عزاداری تأکیدکرد و افزود:هرهیأت  عزاداری بایستی از وجود یک خطیب و روحانی برای تبیین فرهنگ عاشورا بهره مندباشد.

«سوری» به مسئولان هیأت ها ی عزاداری سفارش کرد تا ازاختلاط خانم ها باصف های عزاداری مردان جلوگیری کرده و تدابیری بیاندیشند تا خواهران درتکیه های ثابت به عزاداری بپردازند.

 


امام جمعه پلدختر در پایان با تأکید بر توجه به برپائی نمازجماعت ظهر عاشورا افزود: بایداین فرهنگ درهیأت ها نهادینه شود که کسی که عزاداری می کند اما خدای ناکرده به اذان و نماز بی توجه است عزاداری او اشکال دارد چون حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بخاطر امربه معروف و نهی ازمنکر قیام کردو بالاترین معروف درفرهنگ دینی ما نماز است.

دراین جلسه مقررشد نماز ظهر عاشورا درزمین چمن استادیوم ورزشی شهید سرمالیان برگزارگردد.

 

 

 

 

دسته بندی: ویژه
تبلیغ

نظرات

    • کارمندبهداشت
    • 13 مهر 1395 18:40
    • 0
    از زمانی به یاد دارم مرکز بهداشت شهرستان از مدعوین این مراسم بوده و کارشناسان آن از سخنرانان اصلی بوده اند ولی جناب امام جمعه که همه چیزو سیاسی کرده به طرز عجیبی از دعوت مرکز بهداشت سر باز زدن و نشون دادن فقط سیاسی بازی براشون مهمه امیدوارم سایت محترم بالاگریوه چاپ کنه
    ===
    بالاگریوه
    این مراسم تحت عنوان همایش مسئولین هیأت های عزاداری و مداحان و نوحه خوانان بوده و به همت امام جمعه ، اداره تبلیغات اسلامی و کانون مداحان برگزارگردیده واصلا ربطی به شبکه بهداشت نداشته است.گویا شما به قول معروف قرص هایتان را بموقع مصرف نکرده ایدکه اینچنین اتهام بی اساس و مغرضانه ای را به امام جمعه شهرستان نسبت داده اید.
    • شهروند
    • 8 مهر 1395 21:10
    • 0
    سلام :چرا از کل هیتهای مذهبی  شهرستان دعوت بعمل نیامده انشاله که درجلسات بعدی یاداوری گردد .
    • h
    • 7 مهر 1395 08:09
    • 0
    سلام حاج اقا سوری امام جمعه محترم
     اگر حزبی مظلوم باشد اصولگریان هستند نه دولت تدبیر و امید چون در زمان مذاکره اصولگریان را به تمسخر دلواپسان نامیدند که خدا راشکر حق با اصولگریان و دلواپسان نظام و امام خامنه ای بودو دلواپسان فقط به احترام رهبر عزیز سکوت کردند
    در ضمن از اصلاح طلبان به اصطلاح حامی دولت تدبیر و امیدهم خواهش میکنم کمتر همایش بگیرید چون تا زمانی که رهبری ازدولت حمایت می کند مردم حامی دولت هستند ولی خیلی از شما که مشارکتی و یا وابسته به گروه خاصی که نه نظام ونه رهبری را قبو ل دارید با عده ای از مردم به هر دلیل در همایش اصلاح طلبان حامی پست ومقام خود هستیدکه ان همایش را هم بنام حامی دولت تدبیر وامید می گیرید و بزرگترین توهین را به ارکان نظام میکنید .

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید