شنبه، 8 اردیبهشت 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 2128
  • 0

امام جمعۀ پلدختر درجلسۀ شورای آموزش و پرورش مطرح کرد:

سرچشمۀ بسیاری ازانحرافات بشرجهل و نادانی است

باحضور امام جمعه ،فرماندار ،مدیرآموزش و پرورش ودیگر اعضای این شورا ،جلسۀ شورای آموزش و پرورش شهرستان پلدختر تشکیل شد


باحضور امام جمعه ،فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و دیگراعضای این شورا ،صبح امروز جلسۀ شورای آموزش و پرورش شهرستان پلدختر درمحل سالن جلسات این مدیریت تشکیل شد.


به گزارش بالاگریوه امام جمعه پلدختر دراین جلسه سرچشمه بسیاری ازانحرافات راجهل و ناآگاهی عنوان کردو افزود:اسلام همواره برعلم آموزی تاکید کرده و جامعه را به علم آموزی ترغیب و تشویق نموده است.


حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری "حکمت " را گمشده مومن دانست و افزود: برای یادگیری و یاددادن علم  و دانش حد و مرزی وجود ندارد .

«سوری» بابیان اینکه دو گروه درصدد تقابل علم و دین هستند،افزود: گروه اول رامتظاهرین به دین وجاهلان و گروه دوم نیزافرادی که دین رامانع آزادی عمل خودمی دانند ارزیابی کردوهر دو گروه درجهت تقایل دین و علم گام برمی دارند.

امام جمعه پلدختر با استنادبه روایتی ازائمۀ اطهار برتری عالم به غیرعالم را مانند برتری ماه نسبت به سایرستارگان ارزیابی کرد و افزود: علم شرافت ذاتی دارد یعنی هرجا علم باشد کرامت ،شرافت و بزرگواری هم وجود دارد.

حجت الاسلام سوری با اشاره به جایگاه و اهمیت علم و دانش دردین مقدس اسلام گفت: درهیچکدام از ادیان الهی به اندازۀ دین اسلام به علم و دانش اهمیت داده نشده است تا جائی که مزد علم آموزی  اسراء و افراد دربند و زندانی  به بیسوادان آزادی آنان بود.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین سوری خاطرنشان کرد:آموزش و پرورش پلدخترضمن اینکه محسنات فراوانی دارد طبیعی است که ایراداتی نیز درراه فعالیت آن وجود داشته باشدو لازم است مدیریت آموزش و پرورش و پرسنل آن درجهت رفع این کمبودها تلاش کنند.

امام جمعه پلدختربا بیان اینکه پیامبربزرگوار اسلام حتی نگاه هایش رابه نسبت مساوی بین افراد تقسیم می کردبه فرهنگیان و معلمین توصیه کردکه ازتبعیض و برخوردهای تنبیهی درامر تعلیم و تربیت پرهیزکنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری با تاکید بر ارتباط گیری صحیح اولیا و مربیان تصریح کرد: والدین دانش آموزان باید برای سهیم شدن درفرآیند تحصیلی فرزندانشان با مدارس ارتباط مستمرداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سوری افزود: نماز جماعت مورد تاکید و اهتمام جدی آموزش و پرورش درمدارس قرار گیرد .


اگرفرهنگ ایثاروشهادت به درستی تبیین شود بسیاری ازمشکلات جامعه رفع خواهدشد


فرماندارپلدخترهم دراین جلسه بابیان اینکه تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس رویدادی میمون ومبارک است، گفت: هفته دفاع مقدس گرامیداشت عزت،شرافت،کرامت،غیرت و شجاعت و ایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.
نورالدین درمنان افزود:فرهنگ ایثار و شهادت باید به خوبی برای نسل جوان و دانش آموزان تبیین شودو اگر این فرهنگ به خوبی منتقل شود خیلی از مشکلات جامعه ما رفع می شوند.

فرماندار پلدختر اضافه کرد: پایه و اساس رشد و طراوت و تعالی مملکت آموزش و پرورش است و همه باید درصف خدمت رسانی به مردم باشیم.

وی با تاکیدبربازگشایی مطلوب مدارس و اهتمام ویژه آموزش و پرورش دراین خصوص گفت:تک تک مابایددر امرآموزش و پرورش سهیم باشیم و آموزش و پرورش راکمک کنیم.


درمنان گفت: تبیین وظایف شورای آموزش و پرورش بایددردستورکار جلسات این شورا قرار گیرد و تصمیم گیری درخصوص مدارس ،اعتبارات تخصیص یافته دولتی بین مدارس ،رفع مشکلات آموزشی و مالی و مشارکت های مردمی در فرآیند تعلیم و تربیت از موضوعاتی است که باید در شورای آموزش و پرورش مورد اهتمام اعضای شورا قرار گیرد.

124مدرسه آمادۀ استقبال از 9000 دانش آموزپلدخترهستند

مدیر آموزش و پرورش پلدختر هم دراین جلسه گفت: 9هزاردانش آموز درروز بازگشایی مدارس سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.
علیرضا افتخاری افزود: درسال تحصیلی جدید 76مدرسه ابتدایی،23مدرسه راهنمایی و 15مدرسه درمقطع دبیرستان کار آموزش دانش آموزان را برعهده دارند.

وی گفت:سال تحصیلی جدید با عنایت به اینکه مقارن باهفته دفاع مقدس است با برگزاری آئین هایی متناسب بااین هفته همراه خواهد شدکه برگزاری نمایشگاه عکس دانش آموزان و معلمان شهید و فراخوان مقاله در حوزه دفاع مقدس و حضور راویان دفاع مقدس در مدارس بخشی از این برنامه ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در قالب پروژه مهراندیشیده شده و این تمهیدات در قالب ثبت نام دانش آموزان و ساماندهی معلمان و تعمیر و تجهیز مدارس ،بازرسی های وزارتی ،استانی و شهرستانی از مدارس صورت خواهدگرفت .
علیرضا افتخاری با بیان اینکه مراسم بازگشایی مدارس روز شنبه سوم مهر ماه در مدرسه خیرساز خیرمندی برگزار خواهد شد، اظهارامیدواری کرد: نیروی انتظامی بر ورودو خروج دانش آموزان ازمدارس درساعات ظهروعصرنظارت کندوشهرداری و راهنمایی و رانندگی هم درخصوص تمهیدات بازگشایی مدارس با آموزش و پرورش همکاری داشته باشد.

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید