پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2127
  • 0

امام جمعه پلدختر درخطبه های نماز عیدقربان مطرح کرد

آل سعود "برائت ازمسلمین " را از زائران خانۀ خدا انتظاردارند

حجت الاسلام والمسلمین محمدسوری گفت: شجره خبیثۀ آل سعودکه ازپول مسلمانان برای دفاع ازاسرائیل ونابودی اسلام تلاش می کنندبه دنبال حذف برائت ازمشرکین درمناسک حج و جایگزینی آن بابرائت ازمسلمین هستند


نماز عید سعید قربان به امامت امام جمعه پلدختر در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر در خطبه های نماز عید قربان گفت:قربان از مناسک مهم حج و مناسک حج نیز برگرفته از اعمال حضرت ابراهیم(ع) در زمان قربانی کردن فرزندش حضرت اسماعیل(ع)  بوده است.

«سوری» بابیان اینکه به دلیل بی کفایتی آل سعودملت ایران درعیدقربان سال گذشته عزادار شد،افزود:متاسفانه براثر این اتفاق تلخ 7هزار نفر از مسلمانان دنیا و تعداد 464زائر ایرانی جان خود را از دست دادند .

امام جمعه پلدختر ذی الحجه را یادآورجنایات آل سعود دانست و گفت: شجره خبیثۀ آل سعود که از پول مسلمانان برای دفاع از اسرائیل و نابودی اسلام تلاش می کنند به دنبال حذف برائت از مشرکین و جایگزینی آن با برائت از مسلمین است.


وی با بیان اینکه مسلمانان نباید درقبال جنایات وبی کفایتی آل سعود دراداره حج ،سکوت کنند،اظهار داشت: آل سعود از حج به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به اسلامِ واقعی استفاده می کنند.

امام جمعه پلدخترحادثه تلخ سرزمین منا را نشانه بی کفایتی و سهل انگاری آل سعود دانست و خاطرنشان کرد: جنایت های اخیر شجره خبیثه ملعونه حکام سعودی در تاریخ بی سابقه بوده و چهره ننگین آنان را به جهانیان معرفی کرده است .


حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری با بیان اینکه آل سعود سفاک در دامن اسراییل بوده و با یهودعقد اخوت و برادری بسته اند افزود: این مدعیان  تولیت خانۀ امن الهی توان اداره حج را نداشته و مدیریت حج حق مسلم مسلمانان است و کسی که نسبت به این موضوع ساکت و بی تفاوت باشد در گناه آنان شریک است .

 

 

امام جمعه پلدختر یادآورشد : بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب درخصوص فاجعه منا باید کمیته حقیقت یاب بین المللی تشکیل شود تا علت حادثه مشخص شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری با تأکید بر اینکه دولت ومجلس بایستی ازموضع قدرت حقوق خانواده های شهدای منا را پیگیری کنند ،تصریح کرد: از دولت و مجلس انتظار می رود که  پیگیری مطالبات و حقوق مردم را بر مسایل سیاسی خود مقدم شمارند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید