جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2121
  • 0

امام جمعه پلدختر:

امضاء کنندگان FATF باید از ملت ایران عذرخواهی کنند/ بعضی براثرکهولت سن درزمین دشمن بازی می کنند

حجت الاسلام و المسلمین سوری گفت : مسئولانی که قرارداد ننگین تراز کاپیتولاسین یعنیFATFرا امضاء کرده اند باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند


امام جمعه پلدختر گفت : مسئولانی که به دور ازنگاه تیز بین نهادهای نظارتی نظام مقدس جمهوری اسلامی قرارداد ننگین ترازکاپیتولاسین یعنیFATF را امضاء کرده اند بایدازملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین محمدسوری درخطبه های امروز نمازجمعه بابیان اینکه سربلندی ها، ثبات ، امنیت و آرامش امروزمامرهون ومدیون ایستادگی و پایمردی سرداران و رزمندگانی است که اکنون به بهانه های واهی بوسیلۀ نهادهای تحت سلطلۀ استکبارجهانی تحریم می شوندافزود: FATF قراردادی به مراتب ننگین ترو ذلت بارترازکاپیتولاسیون است و ملت ایران در برابر آن خواهد ایستاد.


وی افزود: این قرار داد که دولت به دور ازنگاه نظارتی آن را تأئید کرده است خیانتی بزرگ به ملت ایران و درتارض با آرمان های انقلاب، امام و رهبر معظم انقلاب است که بعداً تاریخ درمورد چرائی پذیرش خفت بار آن قضاوت خواهد نمود.


«سوری» خاطرنشان کرد: این که ما به میل و رضایت آمریکائی ها و دشمنان نظام جمهوری اسلامی که اصلی ترین شعار آن استکبارستیزی واستقلال طلبی بوده است نهادهای انقلابی همچون سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، بسیج، و سرداران سرافراز اسلام همچون سردارسلیمانی ، سردارنقدی و سردار جعفری را  تحریم کنیم خود زنی سیاسی است .

 

 

حجت الاسلام و المسلمین سوری با بیان اینکه مسئولان باید به این مهم توجه کنندکه تعریف نظام جمهوری اسلامی از تروریست با آنچه که آمریکا و دیگر دشمنان نظام اسلامی  مطرح می کنند کاملا متفاوت می باشد و اگر امروز ثبات ،آرامش و موفقیت و عزت و سربلندی داریم مرهون و مدیون سپاه، بسیج ، وزارت اطلاعات و سرداران و دلاورمردانی همچون سلیمانی ، جعفری و نقدی است که به هیچ عنوان نباید فریب نیرنگ های رنگارنگ استکبار را خورده و اقدام به خودتحریمی کنیم تأکید کرد: باید این قرار داد ننگین پاره شود و مسئولان امضاء کننده به خاطر این خیانت از مردم هم عذر خواهی نمایند.


امام جمعه پلدختر سپس با اشاره به هفتم ذی الحجه سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر علیه السلام گفت:  آن امام همام به دلیل شرایط خفقان ایجادشده بوسیلۀ حاکمان  زمان  خود برای تداوم مکتب تشیع در دو جبهۀ ترجمه، تفسیر و توضیح آیات و روایات  ودیگری دفاع از مبانی اعتقادی و مکتب نورانی تشیع  تلاش خستگی ناپذیرداشتندو شاگردان و ارادتمندان فراوانی را تربیت کردند.


خطیب جمعۀ پلدختر درادامه با اشاره به هشتم ذی الحجه سالروز حرکت حضرت امام حسین علیه السلام ازمکه به سوی کوفه در سال ۶۰ هجری قمری وهمچنین نهم ذی الحجه روز عرفه و روز نیایش و آغاز دهه امامت و ولایت و شهادت حضرت مسلم ابن عقیل وهانی ابن عروه اشاره کرد وافزود: عرفه روز دعاست و چه بسا بعضی مواقع اثر دعا از نماز مستحبی هم بیشتر باشد.

 


وی با بیان اینکه عرفات نام جایگاهی است که حاجیان روز عرفه در آن توقف می کنند و از این جایگاه به گناه خود اعتراف می کنند افزود:  حضرت علی علیه السلام درباره راز وقوف در عرفات فرموده اند عرفات خارج از مرز حرم  است و مهمان خدا باید بیرون دروازه آنقدر تضرع کند تا لایق ورود حرم شود.


امام جمعۀ پلدختر یادآورشد: سال گذشته عبادت حجاج در منا با بی کفایتی آل سعود تبدیل به فاجعه شد و دست کم هفت هزار نفر کشته شدند و استمرار کارشکنی های دولت سعودی منجر به لغو سفرمعنوی حج برای ایرانیان در سال ۱۳۹۵ گردید.وحاکمان سعودی به جای تأمین امنیت زائران خانۀ خدا درفکر تأمین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی و تأمین منافع آنها هستند.


حجت الاسلام و المسلمین سوری پیام اخیر مقام معظم رهبری به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت الله الحرام را حکیمانه و در عین حال پرسوز عنوان کرد و افزود: رهبر انقلاب در این پیام برجنبه های مختلفی از جنایات سعودی ها در عربستان تأکید و امت اسلامی را به برداشتن گامی اساسی برای آزادی حرمین شرفین از دست این طاغوت ها فرا خواندند .


امام جمعه پلدختر با تقبیح اتخاذ مواضع هاشمی رفسنجانی درقبال جنایات آل سعود و اینکه جمهوری اسلامی بایستی به سوی آل عود دست همکاری درازکند گفت: چه شده است که امروز برخی براثر کهولت سن مطالبی بیان می کنند که ازآن بازی درزمین دشمنان برداشت می شود؟ جوانان غیور مملکت ما 8 سال با افتخار دربرابر تمامی قدرت های دنیا ایستادگی کرده و سرافرازنه جنگ را به اتمام رساندند ، اکنون چرا بایستی چنین مواضع منفعلانه و ذلیلانه ای اتخاذگردد.

نمازگزاران پس از برگزاری نمازجمعه اقدام به برگزاری راهپیمائی درخیابان قدس شمالی و سردادن شعارهائی درمحکوم کردن جنایات آل سعود و کشتار حجاج بیت الله الحرام درفاجعۀ منا کردند.

 

 

 

 

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • حاج رسول
    • 22 شهریور 1395 16:08
    • 0
    فرمانداربایددرجهت خواسته های نماینده پیش بره نه دولت..نماینده میشدم آسمان و زمین شهر رو به هم میدوختم و بساط اصلاح طلبان را از شهر برمیچیدم.
    ===
    بالاگریوه
    این هم نظری است بالاخره که بایستی صاحب آن درانتظار پاسخ های کاربران محترم بالاگریوه باشد

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید