شنبه، 1 اردیبهشت 1403
فرهنگ و هنر
شناسه خبر: 2108
  • 0

معرفی شاعرنخبۀ جوان طنزپردازپلدختر

گفتگوی بالاگریوه بامحسن ایمانی شاعربرگزیدۀ جشنوارۀ کشوری لبخندانار

شاعرجوان طنز پرداز پلدختری برگزیده نخستین جشنواره کشوری شعرطنز "لبخند انار" اردکان استان یزد شد


شاعرجوان طنز پرداز پلدختری برگزیده نخستین جشنواره کشوری شعرطنز "لبخند انار" اردکان استان یزد شد.


به گزارش بالاگریوه محسن ایمانی شاعر طنز پرداز پلدختربه عنوان یکی ازنفرات برتر این جشنواره انتخاب شد .

این شاعرجوان پلدختری با سروده های خوددرجشنواره های متعدد و برخی برنامه های فرهنگی صدا و سیما موفقیت های چشمگیری را برای عرصه فرهنگ و هنر شهرستان کسب کرده است.
به همین مناسبت بالاگریوه این شاعر جوان طنزپرداز را به گفتگوئی صمیمی دعوت کرده است که مشروح آن تقدیم مخاطبان می گردد.

 

بالاگریوه : آقای ایمانی ابتدا خودتان را معرفی کنید وبگوئید که چگونه به سوی شعر تمایل پیدا کردید
 
ایمانی : بنده محسن ایمانی متولد روستای چشمه شیرین واشیان ازروستاهای بخش مرکزی شهرستان پلدختر و رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان  پلدخترهستم که شاعری را از کودکی « تقریبا شش سالگی » شروع کرده و به لهجه محلی شعر می گفتم و به عبارتی طبع شعر داشتم .

 

 

بالاگریوه : الگوی شما درحرکت به سمت شاعری و شعرخوانی چه کسانی بودند ؟


 ایمانی : وزن شعر فارسی را از شعرهای فردوسی یادگرفتم و درک کردم


بالاگریوه : آقای ایمانی از اولین خاطرات خود دربدو ورود به دنیای ادبیات و شعرتعریف بگوئید


ایمانی : سال سوم دبیرستان بودم به پیشنهاد ناظم دبیرستان شکارچی شعری مذهبی با موضوع انتظار برای شرکت درجشنواره شعر دانش آموزی ارسال کردم که خوشبختانه در شهرستان و استان مقام اول را کسب کرد و مشخصات من دربخش فرهنگی اداره آموزش وپرورش ثبت گردیدو به اداره ارشاد شهرستان پلدختر ارجاع داده شدو بعدا به انجمن شعرو ادب میرنوروز شهرپلدختر دعوت شدم ازهمان سال فعالیت ومطالعه حرفه ای من شروع شدو به دلیل دسترسی نداشتن به اساتید بزرگ ادبیات با تلاش مضاعف به مطالعه و تمرین شعر دردو عرصه شعر جدی و شعر طنز پرداختم .

 


بالاگریوه : آیا آثار شعری و ادبی شما در کتاب یا نشریه ای هم  به چاپ رسیده  است ؟

 ایمانی : همانطورکه گفتم پس ازکسب مقام اول سرودۀ بنده باموضوع "انتظار" درجشنواره شعردانش آموزی استان وشهرستان حدود یکسال بعدازطرف نشریات وجرایداستانی ازبنده دعوت به همکاری شد و همکاری ام با نشریه وزین اقتصاد لرستان به سردبیری کرم رضا تاجمهر آغازگردید واز همان زمان وبلاگ انجمن شعر پلدختر را با همکاری دوستان افتتاح کردم و برای جشنواره ها شعر فرستادم .

درسال ۹۲ مجموعه ای ازغزل ها و دوبیتی های فارسی ام رابانام "عینکی از جنس غزل" به انتشارات نصیرا واقع درمیدان انقلاب تهران سپردم که در اردیبهشت ۹۳ چاپ شد و درنمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.که خوشبختانه این اثردرکلان شهرها مورداستقبال قرارگرفت. امانمی دانم به چه دلیلی مردم زادگاهم پلدختراز این کتاب استقبال نکردندکه اصلا جای گلایه نیست و بنظرم هرکسی حق انتخاب دارد.


بالاگریوه: چه دلیلی باعث شد که به شعرطنز گرایش پیداکردید؟ وآیا تاکنون برای شرکت دربرنامه های فرهنگی صداوسیما برای ارائه آثارتان ازشما دعوتی به عمل آمده است؟  


ایمانی : درست یک ماه بعدازانتشار کتابم "عینکی از جنس غزل" آقای رضا رفیع مجری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بنده تماس گرفتند و پس از قبولی اشعارطنزی که برای ایشان فرستاده بودم پذیرفتند که در برنامه معروف قندپهلو شرکت کنم ، که به لطف خداوند دربرنامۀ قندپهلو هم گرچه تا مراحل نهائی پیش نرفتم اما مردم از کارم راضی بودند بعد از قند پهلو به برنامه صبح شاعرانه شبکه تهران دعوت شدم و بعد از آن به برنامه کاروان امید شبکه استانی افلاک و برنامه های دیگری که نام بردن آنها فقط زیاده گویی است .

بالاگریوه : ورودتان به انجمن شعرو ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چگونه و ازچه زمانی بوده است ؟

ایمانی: درسال ۹۴ با رای گیری انجمن شعر و ادب شهرستان به عنوان رئیس این انجمن انتخاب شدم که امیدوارم  بتوانم خدمتگزارخوبی برای اهل شعر و هنر پلدختر باشم .

 

 

بالاگریوه : آقای ایمانی تاکنون به چه برنامه های طنز ویا جشنواره های استانی و کشوری دعوت شده اید و چه مقام هائی کسب کرده اید؟


محسن ایمانی : در محافل شعر طنز کشور نظیر"شکرخند"و"درحلقه رندان" گاهی شرکت می کنم و دوستانم بالطف بسیار بنده حقیر را به شعرخوانی می پذیرند. امسال هم به همراه 9 شاعر برتر دیگر درجشنواره کشوری "لبخند انار"درشهر اردکان یزد برگزیده و مورد تجلیل قرارگرفتم وبسیارخوشحالم که برای هم استانی هایم کسب افتخار کرده ام .

 بالاگریوه : آقای ایمانی به عنوان آخرین سوال بگوئید چه کسانی مشوق و راهنمائی شما برای حرکت در مسیر ادبیات و شعر بوده اند؟

ایمانی : ازدوران کودکی تابزرگسالی خانواده و اقوامم همیشه مرابه سوی کسب ثروت فرامی خواندندو نمی خواستندبپذیرندکه هنرهم درکنار ثروت میتواند زندگی رازیبا کند. اما دوستانم همواره مرا به سرودن تشویق می کردند که وظیفه خود می دانم ازهمه آنها تشکر کنم و منت گزارلطفشان باشم .


و آخرین صحبت شما : بنده معتقدم اکنون که ۲۶ ساله هستم هنوز در ابتدای راه شعرو هنر قرار دارم و برای آینده هنری ام برنامه های زیادی دارم امیدوارم باز هم بتوانم دوستان و مردم را با کسب افتخارات هنری خوشحال کنم .


بالاگریوه :سپاس ازفرصتی که دراختیار ماگذاشتید


محسن ایمانی : بنده هم ازگردانندگان سایت وزین بالاگریوه به خاطرمعرفی چهره های هنری و نخبگان جوان سپاسگزارم

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظرات

    • مهرابی
    • 8 شهریور 1395 15:04
    • 0
    زبان اشعارش کهنه و قدیمی هستند
    • مهدی
    • 7 شهریور 1395 23:29
    • 0
    احسنت برشاعر جوان  وآینده دارشهرستان آقامحسن عزیز و تشکراز اقدام ارزشمندمدیر سایت فرهنگ محور بالاگریوه

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید