جمعه، 31 فروردین 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2103
  • 0

امام جمعه پلدختر درهمایش احسان و نیکوکاری:

مسئولان کریمانه و بدون منت گذاری به مردم خدمت کنند

امام جمعه پلدخترگفت: مردم سرمایه های نظام هستند و مسئولان بایستی کریمانه و بدون هرگونه منت گذاری به آنان خدمت کنند

 

امام جمعه پلدخترگفت: مردم سرمایه های نظام هستند و مسئولان بایستی کریمانه و بدون هرگونه منت گذاری به آنان خدمت کنند.

 

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام والمسلمین محمدسوری درهمایش ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری وکمک به محرومین که باهمت کمیتۀ امدادحضرت امام«ره» پلدختربرگزارشده بود با بیان مطلب فوق  افزود : با توجه به اینکه خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ارائه میشود مربوط به حکومت اسلامی بوده و ملک خصوصی هیچ فرد و گروهی نیست ، لذا رفتار و عمل مدیران نهادهای خدمت رسان باید بگونه ای باشد که فقرا و نیازمندان بدون هیچ دغدغه ای بتوانند ازخدمات نظام مدس جمهوری اسلامی بهره مند شوند.

  

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه انفاق و ایثار دراسلام مرتبه و جایگاه ویژه ای دارند تصریح کرد: درآیات قرآن کریم به صراحت برانفاق کردن از آنچه که انسان برای خود دوست دارد تأکید شده است .

 

 

حجت الاسلام والمسلمین بابیان اینکه منت گذاری برکسی که به او انفاق می کنیم صواب عمل را تباه می کند و لذا انفاق بایستی بدون هرگونه تظاهر و خودنمائی و درخفا انجام گیرد خاطرنشان کرد: درجریان انفاق بایستی آبرو و کرامت نیازمندان حفظ شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدخترایجاد امنیت اجتماعی را از آثار و برکات انفاق درجامعه عنوان کرد و افزود: افراد فقیر و نیازمند درصورتی که مورد حمایت نظام حکومتی قرار نگیرند ممکن است دست به کارهائی بزنند که امنیت جامعه را مخدوش سازد .

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدسوری رفع مشکلات اقتصادی،سهولت درانجام امور، آمرزش و مغفرت الهی ،برکت درزندگی و همچنین امدادهای الهی را از آثار انفاق درجامعه عنوان کرد و افزود: انفاق کردن مربوط به زمان و مکان خاصی نبوده و طبق دستوراسلام در هرشرایطی ازجمله هنگام رکوع نماز و به هر نیازمند و حتی به غیرمسلمان هم می توانیم انفاق کنیم.و نسبت به این فریضۀ الهی بی تفاوت نباشیم.

 

گفتنی است نبی اله ناظری رئیس کمیته امداد شهرستان درین همایش گزارشی از عملکرد نهاد کمیته امداد شهرستان با محوریت اقتصاد مقاومتی را ارائه کرد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید