چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2089
  • 0

برگی از یادداشت های یک دانشجوی غیربومی درپلدختر

طایفه گرائی آفت وحدت

رضا کمائی دانشجوی غیربومی مشغول به تحصیل دردانشگاه دولتی پلدختر درنامه ای به بالاگریوه ازطایفه گرائی و آنچه که « فقروحدت » نامیده گلایه کرده است

یکی ازدانشجویان مشغول به تحصیل در مرکز آموزش عالی پلدختر درنامه ای به بالاگریوه ازآنچه که « فقروحدت » نامیده گلایه کرده است 

 

به گزارش بالاگریوه متن کامل یادداشت رضا کمایی دانشجوی رشته گیاه پزشکی مرکز آموزش عالی پلدختر به شرح زیر تقدیم مخاطبان می گردد.

 

بِسمِ اللِّهِ الرِّحمَنِ الرِّحِیمِ
بی پرده با مردم هویزه ثانی

سلام و درودبر آخرین ذخیره الهی حضرت مهدی موعود (عج) و امام (ره) راحل آن مردی که مومن ،متعبدو انقلابی بود (به تعبیر امام مسلمین مقام معظم رهبری ) و ارواح پاک و مطهرشهدا ، شهدای مدافع حرم ،شهدای شهرستان هویزه ثانی و دو شهید گمنام این شهرستان . وهمچنین عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت تک تک مردم شریف،خون گرم و مهمان نوازشهرستان پلدخترکه خداوند براین بنده حقیرمنت گذاشت که حدود چهارسال با آنان زندگی کنم و در مرکز آموزش عالی این  شهرستان به عنوان دانشجو مشغول به تحصیل باشم .  

   
درمدت چهار ساله بایک سری ازمسایل دراین شهرستان روبرو شدم که همه ی مردم این شهرستان اعم ازروحانیت معظم ،مسؤلین ،اساتید دانشگاه ،دانشجویان ،کسبه و ...همه وهمه ازاین مسایل می نالنداماغالب اوقات نسبت به چاره جوئی درمورد رفع آن بی تفاوتند.


آری چیزی که تاکنون باعث عدم پیشرفت و مشکلات عمده ی این شهرستان شده،طایفه گرایی ،قوم گرایی و نبود وحدتی فراگیر بین مردم است.چیزی که پیروجوان همه برآن افسوس می خورند.


اینکه آیا تاکنون برنامه ای فرهنگی و اقدامی برای رفع این معضل انجام گرفته یانه ،قضاوت باخودتان ؟


خداوند متعال در آیه 11 سوره مبارکه رعد می فرماید : « إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَومٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِم » معنی : ( خداوند متعال حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که آن قوم حالشان را تغییر دهند ) .
مردم شریف شهرستان پلدختر ،خداوندسبحان در آیه 11 سوره مبارکه رعد به ما تذکرمی دهدکه مامردم هستیم سرنوشت خودمان را رقم خواهیم زد و سرنوشتمان نتیجه اعمال و رفتاریست که انجام می دهیم . بنابراین آنچه که وظیفه دینی و اعتقادی ما مردم مسلمان درجای جای این جهان وسیع هست ،آن است که به دستور صریح قرآن که می فرماید: « و اَعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَ لَا تَفَرَّقُوا .... فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوَانًا » (103 آل عمران) معنی : ( همگی به دین خدا چنگ زده و به راههای متفرق نروید .... و به لطف و نعمت خداهمه برادر یکدیگرشدید) و همواره ما را سفارش به وحدت می کند ،عمل کنیم و بدانیم که وظیفه هر یک ازما این است که ، به جهت پیشرفت و آبادانی این مرز و بوم بالاخص شهرستان پلدختر که مدت هاست به سبب معضلات طایفه گری و قومی گری دچار عدم پیشرفت شده است ، تلاش کنیم و به دستور قرآن کریم لبیک گوییم .


آنچه که باعث بهتر شدن اتحاد بین مردم می شود تقویت فرهنگ، دانش عمومی و اغماض( نادیده گرفتن ) ،گذشت و آسان گیری در مسایل اختلافی درعرصه های فرهنگی ، سیاسی و ... است .
مردم شهید پرور هویزه ثانی حرف برای گفتن درباره ی معضلات مختلف شهرستان پلدختر بسیار است که در قالب این نوشته کوتاه نمی گنجد.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • جوان
    • 3 شهریور 1395 06:38
    • 0
    دوست
    سلام
    انسانی که خودش را به خواب زده باشد هرکاریش بکنی نمی توانی بیدارش کنی .
    دروغ نگفتن تحمل حقیقت ها سخته .
    عمریه پرسه در خواب غفلت می زنیم
    بانک بیداری در خواب غفلت می زنیم
    سکوت گورستان ، رنگ کوک شده ی بیداری ماست 
    در سکوت گورستان تنه برخواب غفلت می زنیم
     
    • دلسوخته
    • 3 شهریور 1395 01:20
    • 0
    سلام برادر کمائی
    نمیگم تمام مشکلات پلدختر از قوم گرایی و نبود وحدت بین مردم است اما یکی از بزرگترین معضلات پلدختر همین قوم گرایی است . از لطف شما ممنونم
    • دوست
    • 2 شهریور 1395 09:17
    • 0
    [quote=شرمنده شهدا]سلام برادر واقع بین
    سلام برادرعزیزبه نوشته های خودکمی فکرکن صدر وذیل آن ارتباطی به نظر«واقع بین »نداردشماگلایه داریدوشکوه ازبیکاری
    • شرمنده شهدا
    • 2 شهریور 1395 00:47
    • 0
    سلام برادر واقع بین
    برخورد مردم شهرستان پلدختر در انتخابات مجلس بلاخص انتخابات شورای شهر(که هر کس به افراد طایفه خودش رای میده که غالب اوقات افردا بی تجربه اند) ، اگر جوانی در پلدختربخواهد مشغول بکار شود اگر از طایفه فلان حزب سیاسی نباشد رد می شود ،انتخاب مدیران غیر بومی به طور غالب در شهرستان پلدختر و حتی برخورد مردم در عزاداری های ایام محرم و ... از مصادیق نبود وحدت بین مردم است . دولتمردان و سیاسیون شهرستان پلدختر از همین طوایف پلدختر است یادتان باشد . انتقاد را بپذیریم حتی اگر از دشمن باشد .
    سلام بردار کمائی
    انتقاد شما بجا اما کاش کلی گویی صحبت نمی شد .اما با این حال سپاس گزارم بنده رو به خاطر اینکه جز فلان طایفه ام مانع از رفتن به کار دولتی کردن و همچنین دوستم .
    افسوس می خورم.
    • واقع بین
    • 1 شهریور 1395 08:23
    • 0
    باسلام وخداقوت به جناب کمایی،ازاینکه 4سال مهمان مابودی خوشحالیم وبرای موفقیت شمادعامیکنیم،اماشاید فلسفه گروه گروه (طایفه)خلق شدن مردم بخاطرشناخت واحترام به همدیگراست ویکی ازلذت های دنیا به همین باشدبرادرعزیزنگفتیداهل کجاییدامامطمئنم شهرشماهم به نوعی گرفتاراین مسائل است تعصب کورکورانه نسبت به طایفه مضراست ماهم قبول داریم اماعدم پیشرفت پلدختر ربطی به طایفه هانداردزیراطوایف ازخانواده هایی تشکیل شده که اکثرا کشاورز ودامدارندوسیاسی نیستند.
    کاش تحقیقی می کردیدودقیق ترمی نوشتید مخاطب شما باید دولت مردان وسیاسیون باشند،ومی گفتید4سال بامردمی زندگی کردیدکه چون کوه استوارنددرمواقع غم وشادی درکنارهمدیگرندفرق نمی کندازچه طایفه وگروهی اندازفقرصورت سرخ میکننداماباعزت اندنان خالی می خورنداماحلال وطیب،اهل خمس وزکاتند، اهل حج وجهادند،شهادت برایشان ازعسل شیرین تراست و....ومینوشتیداگر به داداین بندگان مخلص خدانرسیدآه شان گریبانتان راخواهدگرفت.باز ازتوبرادر عزیزسپاسگزاریم حق یارتان

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید