سه شنبه، 29 اسفند 1402
سیاست
شناسه خبر: 2066
  • 0

مصری نماینده مجلس :

ضرورت تقویت روحیه انقلابی گری و استکبارستیزی درچارچوب نظام حول محورولایت درمقابل اشرافی گری

موضوع انقلابی و انقلابی‌گری چیزجدیدی نیست، مشخصاً آن اهدافی که همه برای آن انقلاب کردند؛ بنابراین، این مبانی بایدتقویت شود تا خدای ناخواسته از اهداف انقلاب دور نشویم و به فراموشی نسپاریم


بالاگریوه - موضوع انقلابی و انقلابی‌گری چیز جدیدی نیست، مشخصاً آن اهدافی که همه برای آن انقلاب کردند؛ بنابراین، این مبانی بایدتقویت شود تا خدای ناخواسته از اهداف انقلاب دور نشویم و به فراموشی نسپاریم.

 پیرامون انقلابی‌گری و تأکیدات مقام معظم رهبری باید به چند نکته اشاره کرد:

بیانات مقام معظم‌ رهبری ازیک ژرفاي عمیق برخوردار است؛ به همین جهت سخن ایشان زمینه‌ای را ایجاد کرده تا فرصتی را به همه نیروهای انقلابی‌ دهد. بایدبدانیم که همه ما در یک گردونه‌ای واحد باسلیقه‌های مختلف سیاسی درحال فعالیت هستیم، اما ازنظر اعتقادبه مبانی اسلام،انقلاب، ولایت‌ فقیه، قانون اساسی و اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی یکسان هستیم؛ تمامي این موارد خصائص و ویژگی‌های یک انقلابی با روحیه انقلابی‌‌گری است.

به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری با این تدبیر، دامنه همه افرادی که انقلاب را دوست دارند، وسعت بخشيده‌اند و بسیاری از افراد جامعه در این دایره انقلابی قرار خواهد گرفت. البته در مقابل انقلاب دو موضع مطرح می‌شود.

۱- افراد بی‌درد و مرفهین باشند که نسبت به مسائل انقلاب بی‌تفاوت هستند يا افرادی که از جهت مالی هم از مرفهین نباشند اما موضوعات نظام و مسائل انقلاب برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار نیست.

۲- دسته دوم افراد ضدانقلاب هستند که با اساس انقلاب و نظام اسلامی مخالف هستند و سعی در براندازی این نظام و شاکلهآن دارند.

نگارنده براین باور است، این نگاه و تقسیم‌بندی کمک می‌کند تا نیروهای ضدانقلاب یکدیگر را تفکیک و دفع نکنند، نقاط قوت و مشترک خود را بیشتر پیدا کنند و دغدغه‌مند مسائل و مشکلات کشور را دنبال کنند، ضمن اینکه اگر همه نیروها حول محور انقلاب با روحیه انقلابی حضور پیدا کنند؛ جامعه دچار چند دستگی نخواهد شد. روحیه انقلابی که حضرت امام(ره) برآن تأکید داشتند، همان روحیه استکبارستیزی، استقلال‌خواهی و آزادی‌خواهی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی است.

وقتی ازانقلابی‌گری و روحیه انقلاب سخن می‌گوئیم، تأکید برحفظ همان چارچوب‌های نظام است و وقتی می‌گوییم قبولی ولایت و نظام، یعنی همان سخنان حضرت امام(ره) درصحیفه. درحقیقت مبانی انقلاب همان چیزی است که امام(ره) برای ما به ارث گذاشته و البته باید یک بار دیگر مورد مطالعه قرار گیرد؛ ازاین‌رو باید توجه داشته باشیم موضوع انقلابی و انقلابی‌گری چیز جدیدی نیست، مشخصاً آن اهدافی که همه برای آن انقلاب کردند؛ بنابراین، این مبانی باید تقویت شود تا خدای ناخواسته از اهداف انقلاب دور نشویم و به فراموشی نسپاریم.

موضوع دیگری که باید به آن پرداخته شود، گفتمان انقلاب است. معتقدم در گفتمان انقلابی‌گری ریلی تغییر نکرده است. چرا؟

به دلیل آنکه رهبر معظم انقلاب سال‌ها قبل هم چهار شاخصه اسلام، نظام، امام(ره) و ولایت را تعریف کردند و اکنون همان شاخصه‌ها برای انقلابی‌گری هم مطرح است. کسی نمی‌تواند معتقد به اسلام، نظام، امام(ره) و ولایت باشد ولی انقلابی نباشد، این عوامل با هم قابل جمع نیست. در واقع می‌توان گفت مقام معظم رهبری یک تذکری دادند نسبت به آن چیزهایی ممکن بود که بعضاً از آنها دور شده و فراموش کرده باشیم. قرآن هم به مسلمان‌ها دائماً تذکر می‌دهد، زیرا این باعث تقویت و علو مؤمن می‌شود و باعث دوری از منکر می‌گردد.

«سخن مقام معظم رهبری در این باب ما را از منکر انقلاب دور می‌سازد.»           عبدالرضا مصری نماینده مجلس

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید