جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2062
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر:

دولت بایددرقبال کشتارمسلمانان کشمیر قاطعانه موضع گیری کند

امام جمعه پلدختر گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران بایستی دربرابرکشتار بی‌رحمانه مسلمانان کشمیر به‌دست ارتش هندقاطعانه وصریح موضع گیری کند


امام جمعه پلدختر گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران بایستی دربرابرکشتار بی‌رحمانه مسلمانان کشمیر به‌دست ارتش هندقاطعانه وصریح موضع گیری کند.

به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درخطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به اینکه 94 درصد مردم کشمیر مسلمان هستند خاطرنشان کرد: کشمیر تنها استان درکشور هند است که اکثریت مردم آن مسلمان بوده و این مردم در طول سالیان گذشته بارها به‌بهانه‌های مختلف مورد ظلم واقع شده و خسارات جانی و مالی فراوانی را متحمل می‌شوند.

خطیب جمعه پلدختررفتاروبرخورد پلیس هند با مسلمانان کشمیررا غیرانسانی و وحشیانه‌ دانست و یادآورشد: کشتار مردم مسلمان و بی‌گناه کشمیر یک فاجعه سیاه تاریخی است که توسط حکومت هند رقم خورده، است.

«سوری» با بیان اینکه برهر مسلمانی واجب است تا فریاد کمک خواهی مظلومان را لبیک بگوید اظهارداشت: امت مسلمان باید در قبال کشتارمسلمانان بی گناه کشمیرسکوت نکند و ازهرطریق ممکن به کمک این مظلومین بشتابد.

امام جمعه پلدختر برضرورت موع گیری دولت جمهوری اسلامی درقبال کشتارمسلمانان کشمیر به دست ارتش هند گفت: دولت جمهوری اسلامی باید ضمن موضع‌گیری صریح به این فاجعه، عواقب آن را به دولت هند گوشزد نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سوری اظهارداشت: بسیاری ازسران مرتجع کشورهای عربی جنایت های رژیم اشغلگر قدس را نه تنهابه فراموشی سپرده اند بلکه در مواردی حامی صهیونیست بوده اند و نبایداجازه داده شود تا مسلمانان نسبت به مسأله کشمیر هم بی تفاوت باشند.

وی با بیان اینکه هرجای عالم فریاد حق خواهی بلند است به نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتداو تأسی می شود خاطرنشان کرد: مسلمانان و جوانان کشمیر شعارشان درمقابل فاجعه ای که درآن  سرزمین درحال وقوع است « الله اکبر و خامنه ای رهبر» می باشد .

امام جمعه پلدختر یادآورشد: ابرقدرت ها دریافته اند که تنها نظام و کشوری که درقبال ظلم به مظلومان احساس وظیفه می کند نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری مرجعی عالیقدرهمچون امام خامنه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین سوری بااشاره به 5مردادماه سالروزبرگزاری اولین نمازجمعه درنظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: نمازجمعه مهمرین خاکریز نفوذ ناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی  و قرارگاه ایمان و اخلاق است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه بایستی در خطبه های نماز به تبیین اندیشه ها و منویات مقام معظم رهبری بپردازند خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه های رهبری مسئله نفوذ به خصوص نفوذ فرهنگی، تبیین ابعاد مختلف فتنه سال 88 ، بحث اقتصاد مقاومتی وتقویت روحیه انقلابی مردم است.

حجت الاسلام و امسلمین سوری درادامه به حوادث ترکیه اشاره کرد و افزود: کودتائی که دراین کشور بوسیله ارتشیان برنامه ریزی و عملیاتی شده بود به شکست انجامید اما این کودتا دارای تبعاتی برای کشورترکیه و شخص اردوغان می باشد.

وی پالایش ارتش را از مهمترین پیامد های کودتا درتریه عنوان کرد و افزود: اردوغان قطعا در ریشه یابی علل و عوامل برپائی این حادثه ارتش را از وجود عناصر مخالف حکومت پالایش خواهدکرد.

خطیب جمعه پلدختر با بیان اینکه این کودتا باعث گردیدتا مخالفان حکومت اردوغان جرأت و فرصت عرض اندام پیداکنند تصریح کرد: یقینادولت ترکیه پس از این کودتا عرصه را براقلیت های قومی و دینی تنگ ترکرده و برکردها فشاربیشتری خواهد آورد.

حجت الاسلام سوری تغییر نگاه منطقه ای اردغان را از دیگر تبعات و پیامد های کودتا درترکیه عنوان کرد و افزود: اردغان پس از این کودتا دریافته است که هزینه کردن درسوریه و دخالت برای براندازی نظام قانونی مستقر دراین کشور بی نتیجه بوده و چه بسا دخالت درامور سوریه سرانجام مشابهی را برای او رقم خواهدزد.

امام جمعه پلدختر منتفی شدن عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را از دیگر تبعات و پیامدهای کودتا درترکیه عنوان کرد و گفت : از آنجاکه کشورترکیه همسایه ایران است ایجادناامنی و بی ثباتی دراین کشور از آرزوهای سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی است،زیرا دراین صورت تاحدودی امنیت رژیم غاصب صهیونیستی تأمین خواهدشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری بابیان اینکه هیچ کشور آزادیخواهی به ایجاد ناامنی درکشور دیگری راضی نیست خاطرنشان کرد: اکثر مسئولان نظام جمهوری اسلامی کودتا علیه دولت قانونی ترکیه را محکوم ، و اعلام کردند که موضع کشورما علیه کسانی است که بخواهند دولت قانونی ترکیه را به مخاطره بیندازند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید