جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2056
  • 0

« سوری » امام جمعه پلدختر :

ترک عمدی نمازجمعه یکی ازنشانه های افراد منافق است

امام جمعه پلدختر گفت: این خواسته خداوندتبارک و تعالی است که وقتی حکومت دینی برپا می شود بایداقامه نمازشود و اقامه نمازجمعه نسبت به دیگر نمازها برای حکومت دینی ازجایگاه والاتری برخوردارست.


امام جمعه پلدخترگفت:این خواسته خداوند تبارک و تعالی است که وقتی حکومت دینی برپا می شود باید اقامه نماز شود و اقامه نمازجمعه نسبت به دیگر نمازها برای حکومت دینی ازجایگاه والاتری برخوردارست.

 به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درمراسم گرامیداشت پنجم مرداد سالروز برپائی اولین نمازجمعه به امامت آیت الله طالقانی در نظام جمهوری اسلامی که صبح امروزباهمت فرمانداری پلدختر تشکیل شده بود اظهارداشت :نماز جمعه دردین مقدس اسلام تا آنجائی اهمیت دارد که خداوند یک سوره از قرآن کریم را به این امر اختصاص داده است .

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه در همه ادیان الهی یک روز از هفته به عبادات خداوند اختصاص داده شده است  افزود : روز جمعه درتمام ادیان الهی دارای منزلت و جایگاه ویژه ای است .

 

 

« سوری » یکی از ویژگی های حاکم اسلامی را توجه به اقامه نماز جمعه عنوان و خاطرنشان کرد: درحکومت دینی برپائی نماز جمعه از مهمترین وظایف حاکم اسلامی است .


حجت الاسلام و المسلمین سوری باذکر روایتی از ائمه معصومین به جایگاه والای روز جمعه نسبت به سایر ایام هفته اشاره کرد و افزود: درآموزه های دینی ما روزجمعه  دارای قرب و منزلت ویژه بو ده و به مسلمانان توصیه شده است چون درروز جمعه ثواب اعمال انسان مضاعف می باشد ، هرکار خیر ی که دارید به روزجمعه موکول کنید.


وی نمازجمعه را ترکیبی از خطابه، خطیب و مخاطب عنوان کرد و درتقبیح عدم حضور بی دلیل درنماز جمعه گفت : به استناد احادیث معتبر از نشانه های آدم منافق،  ترک عمدی نماز جمعه است .


« سوری » با بیان اینکه هیچ خطیبی نباید انگیزه های شخصی خودرا درخطبه مطرح نماید تصریح کرد: سخن خطیب جمعه و خطبه ها باید قربتاالی الله باشد وخطیب جمعه حق ندارد اغراض شخصی را به خطبه ها بکشاند.


امام جمعه پلدختر ازنهاد نمازجمعه به عنوان بالاترین رسانه یادکردوبابیان اینکه هیچ رسانه ای قابل قیاس بنهادنمازجمعه نیست افزود: نمازجمعه رسانه ای است که متدینین گردهم جمع شده و مسائل مهم جامعه درآنجا مطرح می گردد.


حجت الاسلام والمسلمین سوری اظهارامیدواری کرد یک واحدمنزل سازمانی مربوط به نهاد نماز جمعه شهرستان که درحال حاضرنیروی انتظامی شهرستان ازآن استفاده می کند دراختیار نهاد نمازجمعه قرارگیرد.

دراین مراسم همچنین علیرضا افتخاری رئیس آموزش و پرورش شهرستان ، ذبیح اله عصمتی مدیرآموزش و پرورش معمولان، فریدون کریمی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان نقطه نظرات خودرا درارتباط با چگونگی تقویت جایگاه نماز جمعه و حضور پرشکوه دانش آموزان و آحادمردم  درنماز سیاسی عبادی جمعه بیان کردند.

 

درادامه این جلسه مسئول ستادنمازجمعه شهرستان پیشنهاد کرد درهفته گرامیداشت نماز جمعه سردرب ادارات با پلاکارت هایی با مضامین احادیث، شعارها و سخنان بزرگان انقلاب اسلامی درخصوص اهمیت و جایگاه نهاد نماز جمعه آذین گردد.

 

سبزخداکرمی پور درارتباط با موضوع دعوت ازسخنرانان کشوری برای سخنرانی قبل ازخطبه های نمازجمعه شهرستان گفت: ستاد نماز جمعه شهرستان دراین خصوص آماگی دارد اما با توجه به هزینه های بالای دعوت از سخنران کشوری ، نیاز به مساعدت مسئولان محترم ادارات و نهاد های شهرستان داریم .


نماز جمعه تریبونی مقدس و فرصتی برای بیان خواسته های مردم و عملکرد مدیران

 

فرماندارپلدختر دراین مراسم نمازجمعه راتریبونی مقدس برای بیان خواسته های مردم و بیان عملکرد مدیران دانست و گفت: این جایگاه باید هم ازطرف دولت و مسئولین و هم از طرف آحاد مردم تقویت شود.


نورالدین درمنان افزود : ازآنجا که دفتر امام جمعه محل رجوع همه اقشار و از جمله نیازمندان و مستمندان است بایستی هرآنچه درتوان داریم به این نهاد کمک و مساعدت کنیم.


فرماندار پلدخترازحجت الاسلام والمسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختربه عنوان شخصیتی فرهیخته ،شجاع،صادق، سالم ،توانمند و پای کاریادکردو اظهارامیدواری کرد: مردم و مسئولین شهرستان هرچه بیشتر از این ظرفیت فرهنگی، مذهبی و سیاسی بهره مند گردند.

 

 

درمنان با اشاره به اینکه اگر شهدا نبودند شاید اکنون درهیچ کجای کشور نماز جمعه ای نداشتیم افزود: یکی از مصوبات این جلسه بایستی غبارروبی قبور مطهر شهدا باشد.


فرماندارپلدختر همچنین تصریح کرد بایستی ترتیبی اتخاذگردد تا هرهفته یکی از مدیران شهرستان قبل ازخطبه های نماز جمعه درمحل برگزاری نمازجمعه با تشکیل جلسه پرسش و پاسخ به سوالات و خواسته های مردم پاسخ دهد.


فرماندار به سوال مدیرمسئول بالاگریوه درارتباط با برجام،حقوق های نجومی و مسائل فرهنگی پاسخ روشنی نداد


نورالدین درمنان بااینکه درپایان اظهارات خود یکی ازشاخصه های مهم دولت تدبیرو امیدرانزدیکی اندیشه وعملکرد دولت به منویات مقام عظمای ولایت و رهبری عنوان کرد اما درپااسخ سوال مدیرمسئول بالاگریوه مبنی براینکه آیا از منظر جنابعالی بعنوان مسئول عالی دولت درشهرستان ، دولت تدبیر و امیدتوصیه های رهبر معظم انقلاب را درارتباط با مسائل فرهنگی، برجام و حقوق های نجومی عمل کرده است پاسخ روشنی ارائه نکرد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید