جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2052
  • 0

رسالت رسانه

رسانه باید زبان گویای مردم باشد نه وکیل مدافع و سخنگوی مسئولان

رسانه‌هایی که بایدزبان گویای دردها‌،مشکلات و واقعیت‌های استان باشندفقط سخنگو یا وکیل مدافع پاره‌ای ازمسئولین استان شده‌اند، سکوت دربرابر آماربالای بیکاری‌، فقرو اعتیاد وضعف‌های مدیریتی تاکی بایدادمه داشته باشد‌؟

چرارسانه‌هایی که بایدزبان گویای دردها‌،مشکلات و واقعیت‌های استان باشندبه صرف گرایش سیاسی،تحلیل وخبر‌پراکنی می‌کنندو فقط سخنگو یا وکیل مدافع پاره‌ای ازمسئولین استان شده‌اند؟ سکوت دربرابر آماربالای بیکاری‌، فقرو اعتیاد و ضعف‌های مدیریتی تاکی بایدادمه داشته باشد‌؟


بالاگریوه - امروزه رسانه به عنوان یک ابزارتاثیرگذاردرهمه عرصه‌ها نمودپیدا کرده و رشد و گسترش چشم‌گیری درارتقا و پیشرفت جامعه برعهده گرفته است‌. رسانه‌های نوشتاری، دیداری، شنیداری و به تعبیر امروزی از دیجیتالی و مجازی تا شبکه‌های اجتماعی که مهم‌ترین کارکردشان انتشار اطلاعات و برقراری ارتباط جمعی و گروهی درجامعه است چنین نقشی دارند.


رسانه‌هابایدزبان گویای مردم باشندو دردها‌،مشکلات و واقعیت‌های جامعه رابه درستی انعکاس دهند‌.وجودرسانه‌هایی باکارکردهای ذکرشده برای جامعه‌ی امروزیک ضرورت ونیازالزامی است و در استان ما البته این نیاز دو چندان است .


لرستان نیازمندتوسعه است ورسانه‌هامی‌توانندنقش تأثیرگذاری درتوسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی استان ایفاکنند‌.درطول چندسال اخیر، رسانه‌های لرستان از نظر کمی رشد قابل توجهی داشته‌اند به طوری که تعداد نشریات و سایت‌های خبری افزایش چشم‌گیری یافته‌اند؛ اماهرچه ازنظر کمی در این رابطه شاهد رشد بوده‌ایم از نظر کیفی و ارزش‌گذاری دچار عقب‌گرد و نزول شده‌ایم‌.


درحال حاضر بیشتر رسانه‌های استان که به صورت خصوصی و مردمی اداره می‌شوند ازنظر مالی درمضیقه هستند وبرخی ازگردانندگان آن‌ها برای تامین هزینه‌ها ودرآمدها به بده وبستان با مدیران روی آورده‌اند.

 

درحال حاضر بسیاری ازرسانه‌های استان ما فقط به کارهای روزمره‌،انعکاس اخبار مدیران و ادارات وبزرگ‌نمایی عملکرد آن‌ها مشغولند و ازایده‌پردازی،ارائه راه‌کارهای سازنده درخصوص معضلات و وضعیت اسفناک اقتصادی و فرهنگی لرستان در مورد آمار بالای بیکاری‌، فقر، اعتیاد، طلاق و ... دور هستند‌.


برخی از رسانه‌های صرفاً سیاسی یا آگهی پذیر استان، رابطه خوبی با شماری از مدیران ادارات یا روابط عمومی‌ها دارند و همواره به دنبال بزرگ‌نمایی بعضی از کارها و سرپوش نهادن بر نقطه ضعف‌ها و سوء مدیریت‌ها می‌باشند.


روی سخن من بابرخی مدعیان سیاسی  و آن دسته ازرسانه‌های استان است که با شعار حمایت از دولت و عدم تخریب آن چشم خود را به حقایق بسته‌اند‌. چرا این رسانه ها در مورد وضعیت اسفناک معیشتی مردم سکوت کرده‌اند؟


عزیزانی که امروز درموضع انفعال و سکوت به تماشا نشسته‌اید، آیا وضعیت کنونی استان ازنظر شماایده‌آل و همه چیز گل وبلبل است‌؟ آیا نرخ بالای بیکاری جوانان لرستان و آمار منفی رو به رشد دیگر معضلات اجتماعی از قبیل  فقر‌، اعتیاد و طلاق دغدغه‌ی شما نیست‌؟


چرا رسانه‌هایی که بایدزبان گویای دردها‌،مشکلات و واقعیت‌های استان باشندبه صرف گرایش سیاسی، تحلیل وخبر‌پراکنی می‌کنندوفقط سخنگو یاوکیل مدافع پاره‌ای ازمسئولین استان شده‌اند؟ سکوت دربرابرآمار بالای بیکاری‌، فقر و اعتیاد و ضعف‌های مدیریتی تا کی بایدادمه داشته باشد‌؟


چرااین دسته ازرسانه‌های  استان فقط درزمان دولتی که به قول خودمخالف آن دسته سیاسی هستندبه وظیفه ورسالت خودعمل می‌ کنند،ولی امروزه روزه سکوت گرفته‌اند‌؟البته این موصوع در خصوص برخی رسانه‌های دیگر احزاب لرستان نیز صادق است.


آیا فراموش کرده‌اید که وظیفه و رسالت اهالی رسانه بیان حقیقت و انعکاس مشکلات مردم به دولت‌مردان است نه لابی کردن با مدیران استان؟ چگونه ادعای روشن‌فکری دارید ولی چشم خود را بر روی واقعیت‌های امروز استان بسته‌اید‌؟ بدانید که مردم لرستان به خوبی حقایق رامی‌بینند و نظاره‌‌گر رفتار شما هستند و فردا روزی باید در برابر همین مردم و آینده شهر و استان‌مان پاسخگو باشید.


امیدوارم پاسخ شمااین نباشدکه درزمان دولت فلان، فلان رسانه ها نیزچنین می‌کردند! اگر آن‌ها اشتباه کرده‌اند، شما چرااشتباه آنان را تکرارمی‌کنیدو اصولاً مردم کجای چشم و هم‌چشمی و این رقابت رسانه‌های حزبی قرار دارند؟
در عصر دولت کنونی از اصحاب رسانه‌ای استان انتظار می‌رود که از جایگاه و رسالت رسانه‌ای خود دفاع کرده و به دور از گرایش‌های سیاسی، با بیان حقایق موجود، دیدگاه‌ها و انتظارات مردم را به دولت منعکس کنند و به جای این که تریبون و مجیز‌گوی مدیران باشند، بلندگوی مطالبات مردم بوده و منافع شخصی و حزبی خود را بر منافع عموم مردم استان ترجیح ندهند.


در پایان لازم می‌دانم از برخی تلاشگران صادق عرصه خبررسانی استان که بدون چشم‌داشت و فارغ از گرایش‌های سیاسی، با کم‌ترین امکانات و بضاعت مالی حرمت رسالت رسانه‌های خود را حفظ کرده و در این عرصه شرافت‌مندانه به انجام وظیفه مشغولند و شجاعانه مشکلات استان را انعکاس می‌دهند صمیمانه تشکر کنم.    محمدرضا گودرزی لرستان خبر

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید