شنبه، 1 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 2048
  • 0

به دنبال طرح انتقادات اعضای این تعاونی ازطریق سایت بالاگریوه:

پاسخ مدیرعامل تعاونی مصرف فرهنگیان پلدختر به انتقادات بالاگریوه

مدیرعامل تعاونی مصرف فرهنگیان پلدختربه انتقادات برخی ازاعضای این تعاونی که بامراجعه حضوری و تماس های مکرر تلفنی با بالاگریوه به روندفروش کالا دراین تعاونی انتقاد داشته و خواستار تعیین سقف فروش کالا به برخی اعضا شده بودند پاسخ داد


مدیرعامل تعاونی مصرف فرهنگیان پلدختربه انتقادات برخی ازاعضای این تعاونی که بامراجعه حضوری و تماس های مکرر تلفنی با بالاگریوه به روندفروش کالا دراین تعاونی انتقاد داشته و خواستار تعیین سقف فروش کالا به برخی اعضا شده بودند پاسخ داد


به گزارش بالاگریوه تعدادی ازاعضای تعاونی مصرف فرهنگیان پلدختر نسبت به فروش غیرنقدی کالاهای این تعاونی بامبالغ بالاتر از40 میلیون ریال  به حدود 10 نفر از اعضاء انتقاد داشته و از آنجا که سرمایه تعاونی را متعلق به همه اعضا می دانند این اقدام مسئولان تعاونی را اجحاف درحق دیگر اعضای تعاونی قلمداد می کنند.


بالاگریوه درراستای وظیفه ذاتی و قانونی خود درپیگیری مطالبات مردم به استناد مواد 3 و 5  قانون مطبوعات ضمن طرح موضوع و خواسته ی منتقدان بامدیر عامل تعاونی پاسخ های جناب آقای محمد پوررشنو را دراین زمینه به شرح زیر دراختیار افکار عمومی ، منتقدین و اعضای محترم تعاونی  قرار می دهد:


بالاگریوه : ضمن قدردانی از تلاش هائی که حضرتعالی بعنوان مدیرعامل تعاونی طی چند ساله اخیر درارتباط با ساماندهی وضعیت تعاونی داشته اید و آن را واقعا از یک ورشکستگی قطعی به مرز سوددهی ، افزایش سرمایه و رونق قابل قبولی رسانده اید،اما عده ای ازفرهنگیان عضو تعاونی مصرف فرهنگیان معتقدندکه مسئولان تعاونی حدود 400 میلیون ریال از کالاهای تعاونی را بصورت اقساط دراختیار تعداد حدود 10نفر از اعضاقرارداده اند( به هرکدام حدود 50 میلیون ریال کالا فروخته شده است) که به زعم اعضای تعاونی این امر اجحاف درحق اعضای تعاونی بوده و به نوعی چنین تداعی می شود که گویا این چند نفر وام های 50 میلیون ریالی بدون بهره از سرمایه آنها دریافت کرده اند، لطفا دراین زمینه توضیح دهید؟


محمد پوررشنو مدیرعامل تعاونی : ضمن سپاس ازحضرتعالی در اطلاع رسانی های شفاف و انتقادهای منصفانه و انعکاس دغدغه های مردم در موارد مختلف، باستحضار اعضا محترم می رساند شرکت تعاونی فرهنگیان با وجود همه تنگنا ها سعی درخدمت رسانی در حد مقدورات به اعضا داشته و دراین راستا مشتری مداری را از وظایف خود می داند.مشتریان این شرکت بر حسب توانایی در پرداخت اقساط می توانند ازخدمات شرکت استفاده کنند. این شرکت برحسب میزان خریدمشتریان خود دیون آنان را بین پنج تا ده قسط تقسیم بندی می کند. بعبارت ساده تر هرچه میزان خرید یک مشتری ازشرکت بیشتر باشد می تواند از تسهیلات که عمدتا افزایش تعداد اقساط است بهره مند شوند. بنده به شخصه به چنین مشتریانی احترام گذاشته و آنان را شایسته خدمت بیشتر می دانم. در هر حال اگر مجمع عمومی و به تبع آن هیئت مدیره مصوبه خاصی در این خصوص داشته باشند به مرحله اجرا در خواهد آمد.


بالاگریوه: باعنایت به اینکه تعاونی متعلق به همه اعضا ( با لحاظ میزان سرمایه گذاری و سهام هرعضو) می باشد و  بدهی های غیرمتعارف (بیش از 40 میلیون ریالی و با اقساط بسیارکم ) حدود 10 نفر از اعضای تعاونی مورد انتقاد دیگر اعضا می باشد ، پاسخ شما به این شبهه بخشی از دغدغه منتقدان را برطرف خواهدکرد .


مدیرعامل تعاونی : درپایان هرماه براساس مانده بدهی،تقسیط مجددصورت می گیرد.یعنی عضوی که 40 میلیون بدهی داردحداقل 4میلیون ریال قسط پرداخت می کندنه کمتر.که این عرف همه تعاونی های مصرف است. و دوستان منتقد می توانند مورد را ازتعاونی شهرهائی چون: بروجرد، دورود، کوهدشت ،الشتر ،معمولان و رومشگان سوال کنند.


بالاگریوه: باتوجه به اینکه سرمایه تعاونی متعلق به همه اعضا است آیا فروش 400 میلیون ریال کالابه حدود 10نفر ازاعضای تعاونی  باآئین نامه معاملات ، اساسنامه تعاونی ومیزان سرمایه گذاری این افراد درتعاونی همخوانی دارد و همه اعضا می توانند از چنین امتیازی برخوردارباشند؟

مدیرعامل تعاونی : در اساسنامه شرکت نه تنها منعی برای خریداعضا وجود ندارد بلکه در اکثر شرکت ها پنجاه درصد از سود سالانه را جهت تشویق به خرید بیشتر به نسبت خرید بین مشتریان عضو تقسیم می کنند.و پنجاه درصدبقیه به سرمایه اعضا اضافه می شود.درحالی که دراین شرکت جز افزایش تعداداقساط به چنین مشتریان ممتازی سود خاصی تعلق نمی گیرد. شرکت آمادگی دارد به هر عضوی که خرید های خود را به صورت مستمر انجام دهد این تسهیلات را اعطا کند. حتی برخی شرکت ها برای تشویق این دسته اعضا هدایایی ارزنده هم اختصاص می دهند.


بالاگریوه : سوال دیگر اینکه از نگاه اعضای تعاونی  قراردادن 400 میلیون  ریال ازسرمایه تعاونی دراختیار حدود 10 نفر از اعضاء به نوعی اجحاف درحق بقیه حساب می شود اما حضرتعالی واگذاری این مبلغ را که شائبه پرداخت نوعی وام  بدون بهره ازسرمایه همه اعضا به چند را تداعی می کندچگونه ارزیابی می کنید و چرا برخلاف منتقدان تعاونی از این افراد بعنوان « مشتریان ممتاز»  یاد می کنید؟ آیا همه اعضا می توانند از این امتیاز برخوردار باشند؟ یعنی سرمایه تعاونی برای فروش قسطی 50 میلیون ریال کالا به هرعضو کفایت می کند ؟

پوررشنو مدیرعامل : ضمن احترام به نظرمنتقدین معتقدم این دوستان به چند دلیل شایسته این تکریم هستند اول اینکه مشتریان خوب و دائمی هستند دوم اینکه  شان و منزلت فرهنگی را بالاتر از این میدانم تا نیاز خود را به غیر عرضه کند و بهتر ان است که نیازش در بین همکارانش تامین شود و سوم اینکه با توجه به نوع معاملات شرکت و گردش ماهیانه نقدینگی در آن بجای گردش روزانه سود معامله با این دوستان را بیشتر از ضررشان ارزیابی می کنم. در هرحال می توان با یک برنامه ریزی مبلغ بدهی این همکاران را به یک حد قابل قبول تر کاهش داد که این امر هم در دستور کار هیئت مدیره قرار گرفته است.

 

بالاگریوه : آیا همه اعضای تعاونی می توانند از چنین امتیازی برخوردارشوند ، یعنی سرمایه شرکت برای فروش اقساطی 50 میلیون ریال کالا به هرکدام از اعضا کفایت می کند ؟

 

پوررشنو مدیرعامل : همه اعضا محترم اگربخواهندخریدخود رادر این شرکت متمرکز کنند می توانند ازاین مزایابرخوردار شوند.قطعا فروش بیشترافزایش سرمایه بیشتر شرکت رادر پی خواهد داشت. و شرکت باتوجه به ضوابط خود ازاین مشتریان استقبال می کند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • محمد پوررشنو
    • 28 تیر 1395 17:43
    • 0
    معلم گرانقدر سلام:
    نظر شما محترم است و از زوایای متعدد قابل بررسی .
    منظورتان را از پاتوق افرادخاص متوجه نشدم ببخشید .اینکه شما می فرمایید 4سال پای مبارکتان به تعاونی باز نشده باز هم مختارید .درمطالب بالا اشاره ای به زیان دهی تعاونی درسال های اخیر نشده است .اینکه این تعاونی بسته شودیا نشوداختیار اعضا محترم تعاونی است نه یک یاچند نفر.حداقل بایددوسوم اعضا به انحلالش رای دهندکه درآن صورت پس ازتسویه حساب ادارات مربوطه مانندامور مالیاتی ، اتحادیه فرهنگیان کشور، اداره تعاون ،شهرداری و .... می توان نسبت به انحلال و توزیع دارایی ها و سرمایه آن بین اعضا اقدام کرد .
    یه پیشنهاد برادر معلم :
    بجای پاک کردن صورت مسئله و انتخاب کوتاهترین راه ،شمایاهر یک ازدوستان دیگر نسبت به ارتقا آن تلاش کنید .ساختن یک خانه زحمت داردوهزینه ،ولی خراب کردن یک برج 20 طبقه یک کیلو تی ان تی . اهل ساختن باشیدنه خراب کردن .
    • محمد پوررشنو
    • 28 تیر 1395 17:25
    • 0
    سلام اقامحمدعزیز،وقت شما بخیر و شادی :
    الطفات فرموده وبادقت بیشتری جوابیه این برادرکوچکتان را مطالعه بفرمایید .جواب شما درکامنت های قبلی داده شده ولی مجدداعرض می کنم آورده های 250 هزار ریالی که بعدابصورت دفترچه صدهزار تومانی دراختیار برخی اعضا قرارگرفته است همان 50 سهم را دارا هستندیعنی سرمایه فعلی( پایان 94)  آنان 350 هزار تومان است .
    • محمد
    • 28 تیر 1395 13:24
    • 0
    آقای پوررشنو سلام.در مطالب بالا گفته ای که هر 25هزار 50سهم داردوحالا من دفترچه ای دارم100هزار تومان است حالاچندسهم دارم؟
    • معلم
    • 28 تیر 1395 01:55
    • 0
    من به عنوان یک قرهنگی به چنین تعاونی (دکان )تاسف می خورم 
    بیش از 4سال است داخل آن نرفته ام چون پاطوق افرادخاص است.
    از سرمایه.نام و عنوان.ساختمان آموزش وپرورش استفاده می کنندولی می گویندسودی ندارد.آقا پس ببندید
    مغاز ه ای که سودنداردجمع میکننداگر این کار را نکنیددروغ می گویید.
    آقای احمدی مدیون معلمین هستی اگر مطلب رانگذاری
    • محمد پوررشنو
    • 27 تیر 1395 14:18
    • 0
    سلام جناب معلم ، وقت شما بخیر.
    العجب به روی مبارکتان ، رقم 14000000ریال را با کدام محاسبات ریاضی و چگونه بدست آورده اید؟ خواهر یا برادر ارجمند معلمم ،اگر مجددا جوابیه کامنت اولی خودتان را مطالعه بفرمایید ، خدمتتان مرقوم شده در حال حاضر فردی که 50 سهم( حداکثر سهام هر فرد) را داراست کل سرمایه اش 3500000ریال می باشد . اگر دقت کرده باشید . ارزش اسمی هر سهم 70000ریال معادل 7 هزارتومان اعلام شده و اگر شما همان دفترچه را داشته باشید یعنی 50 سهم دارید نتیجه :
    70000ریال * 50 سهم = 3500000ریال کل سرمایه شما در پایان سال 94.
    در ضمن با توجه به سکونت تقریبا 60 درصد از اعضا در خارج از شهرستان و تقاضای تقریبا تمام آنان برای خروج از تعاونی( اگر اعضا ساکن در پل دختر را متقاضی خروج ندانیم)در صورتی که این شرکت بخواهد ادامه حیات دهد می بایستی بازای سه عضو خروجی دو عضو جدید جذب کند که این کار سختیست. سرمایه شرکت سرمایه ای در گردش است و در صورتی می توان با خروج عضو موافقت کرد که ضرری متوجه شرکت نشود. موافقت یا عدم موافقت با خروج اعضا از عهده مدیر عامل خارج و مجوز آن می بایستی با تصویب هیئت مدیره و موافقت و تصویب مجمع عمومی صورت گیرد . 
    من الله توفیق
     
    • معلم
    • 27 تیر 1395 07:39
    • 0
    چطور میتوان سرمایه فعلی را ازتعاونی گرفت و از عضویت خارج شد؟
    طبق دفترچه ای که به من دادند سرمایه من100هزار تومان شده بودوحالاطبق گفته شما سرمایه الان من باید
    14000000ریال باشد
    • محمد پوررشنو
    • 27 تیر 1395 00:06
    • 0
    با سلام به محضر جناب معلم و همچنین همه بازدید کنندگان این سایت وزین.
    با توجه به اعلام سال 83 هیئت مدیره وقت مبنی بر اصلاح و افزایش سرمایه اعضاء محترم به 250 هزار ریال و عدم استقبال بسیاری از اعضا و عدم تعیین تکلیف قطعی این گروه که قاعدتا می بایستی با مصوبه مجمع عمومی با همان سرمایه اولیه خارج می شدند ولی متاسفانه  انجام نشد بدتر انکه  دفترچه های عضویت 1000000ریالی صادر شد و در سال 87 آن شد که خود بهتر می دانید . هیئت مدیره فعلی با توجه به همسان نبودن مبلغ سرمایه اولیه اعضا( که البته در سال 87 وجود خارجی نداشت) بر حسب سرمایه اورده انان سهام 5000ریالی تعریف کرده بدین معنا که هر فرد سرمایه اورده 250 هزار ریالی داشته است دارای 50 سهم و هر کس 10000ریال اورده داشته دو سهم . به همین نسبت سرمایه ها مشخص شده است با توجه به موجودی لیست اعضا که شرکت در اختیار دارد در پایان سال 94 ( در امد 88 تا 94) هر سهم از صفر ریال به 70000ریال ارزش اسمی یافته که بر اساس حداکثر 50 سهم مبلغ سرمایه افراد نزدیک به 3 میلیون و پانصد هزارریال می باشد . البته شرح کامل تر را می توان از اخبار مرتبط با همین مطلب که اتفاقا در قسمت بالای نظرات در همین صفحه ملاحظه می شوند می توان مطالعه کرد ( خبر 27 آذر 93). . سربلند باشید
    • معلم
    • 26 تیر 1395 22:33
    • 0
    سلام آقای پوررشنو.لطفا اعلام کنید الان هرعضو چقدرسرمایه دارد
    • محمد پوررشنو
    • 26 تیر 1395 13:54
    • 0
    با سلام و عرض ادب
    آقا یا خانم « مال باخته » ! ضمن احترام به دغدغه ای که دارید ،قطعا سی سال بی اعتمادی را نمی توان با چهار پنج سال کار به زعم ماصادقانه جبران کرد. قطعا نظرما در ترمیم بخشی از مشکلات تعاونی به مفهوم حل تمام معایب آن و تبدیل شرکت به یک تعاونی ایده آل و توانا درخدمت به همه همکاران و تامین همه نیازهای آنان نیست. بلکه توانسته ایم از یک تعاونی ورشکسته با سرمایه ای از دست رفته در حدصفر (مستندات موجود است ) که شرح آن بصورت مفصل طی دو مرحله  درنشریه بالاگریوه به چاپ رسیده و در همین سایت نیز موجود است ، یک تعاونی پویا و رو به جلو بسازیم . قطعا اشکالات زیادی وجود دارد که می بایستی با همت اعضا و پیشنهادات عملیاتی و انتقادات سازنده آنان اصلاح شوند.  درباره تعاونی مسکن کارکنان دولت هم شایسته تر آن است به مسئولینش رجوع بفرمایید. موفق باشید.
    • مال باخته
    • 26 تیر 1395 01:32
    • 0
    باسلام وخسته نباشیداما برادرگرامی قبول کن این فرمایشاتتون رانمی توانیم بپذیریم ما اومدیم عملتون باگفتارتون متفاوت بود این هابه کنار اززمین خواران فرهنگیان که هنوز سودروزشمارپول های گدایی معلمان بیچاره رادارندمی خورند خبردارید؟آقای نظری ودوستانش ازاین جور حرفها زیاد دارنداما 10000000میلیون زبان بسته ی من کجاست؟خدا ازشون نگذره
    ===
    بالاگریوه
    به نظرم شما « مالباخته محترم » ، تعاونی « مصرف فرهنگیان » را با « تعاونی مسکن » اشتباه گرفته اید این مصاحبه با آقای پوررشنو مدیرعامل «تعاونی مصرف فرهنگیان» صورت گرفته و شما اگر بابت زمین پولی پرداخت کرده اید به تعاونی مسکن فرهنگیان با مدیریت آقای علی جعفر نظری بوده است که البته دوسه مطلب بالاگریوه درخصوص آن تعاونی به جای قدردانی اعضائی که ما بدنبال احقاق حقشان بودیم از بالاگریوه ، اما از هیأت مدیره ای حمایت کردند که پول هایشان را سالهاست بلوکه کرده و معلوم نیست اصلا آن چند میلیارد پول وجود دارند یا .....

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید