جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 2017
  • 0

سخنرانی احمدی نژاد درنارمک

اقتصاد مقاومتی یعنی مراعات رضایت عموم مردم دربرابرخواص / عده ای دردست اندازی به بیت المال مسابقه گذاشته اند

اگر خشم عمومی برانگیخته شود،خوشنودی خواص و اطرافیان فایده‌ای ندارد و کاری نمی‌تواند بکند اما اگر رضایت عمومی پدید آمد، هیچ باکی ازخشم خواص زیاده‌خواه نباید داشت

به گزارش بالاگریوه به نقل از دانا؛مسجد جامع نارمک تهران،در ظهر روزشهادت امام علی(ع) منتظر سخنران هر ساله خود است.پلاکاردهای اطراف خیابان دماوند و سمنگان،پلیس‌ها و موتورسیکلت‌های جلوی در مسجد، ازحضور محمود احمدی‌نژاد که خود دراین محل بزرگ شده است، خبر می‌داد. مردم سیاه‌پوش و روزه‌دار نیزبرای اقامه نماز ظهر و عصر در مسجدحضور پیدا کردند.

 

احمدی‌نژاد و یاران نزدیک خود،علی‌اکبرجوانفکر،حمیدرضا بقایی، ثمره هاشمی و امیراحمدی‌نژاد،برادر بزرگ او، چنددقیقه‌ای قبل ازشروع نماز واردمسجدشده و به بالای مسجدرفته‌اند.مردم نیز در داخل شبستان و حیاط مسجد درصف نماز ایستاده‌اند.پیرمردی که خودرابه سختی به داخل رسانده ازخاطراتش بااحمدی‌نژاد می‌گویدکه ازوقتی بچه بوده، دراین مسجدرفت‌وآمد می‌کرده است، حتی احمدی‌نژاد مجلس ختم پدر خود را نیز در همین مسجد گرفت.

 

 

نمازظهرکه تمام شد،امام جماعت مسجد نارمک ازحضور احمدی‌نژاد درمسجدتشکرمی‌کند ومی‌گوید او هرسال برای سخنرانی در روز شهادت امام علی (ع)، به این مسجد که جزء هیأت امنای آن است می‌آید.احمدی‌نژاد همیشه به این مسجدتفقدداشته است. ١٤سال پیش که اینجا با مشکلات زیاد مالی مواجه بود،او برای مسجدچک یک ‌میلیون‌تومانی کشید.

 

نمازعصر که خوانده شد، جماعتی که درحیاط و بیرون مسجد بودند به داخل شبستان رفتند،مداحی نیزشروع به روضه‌خوانی کرد.چنددقیقه بعد، از احمدی‌نژاد درخواست شد که برای سخنرانی به پشت تریبون بیاید.

 


اوکه درگرمای تابستان مانندهمیشه،کاپشن کرمی‌رنگ معروف خودراپوشیده بود،درمیان شعارهای مردم که می‌گفتند «شعار هرچی مرده،احمدی برمی‌گرده» و «صل‌علی‌محمد، یاوررهبر آمد» سخنرانی خود را شروع کرد: «بگذارید ازهمین اول یک سؤال بپرسم،ماتاافطار وقت داریم، چقدر صحبت کنم؟ تاغروب خوبه؟» جوانی در میان جماعت فریاد زد «تا سحر فردا». احمدی‌نژاد هم با خنده گفت: «خسته نمی‌شید؟ اصلا کسی خسته هست؟ کی خسته‌اس؟ البته بگذارید این سؤال را آخر سخنرانی از شما بپرسم».

 


اقتصاد مقاومتی یعنی مراعات رضایت عموم مردم دربرابرخواص

احمدی‌نژاد صحبت‌هایش را با تعریف از مسجد محله خود ادامه می‌دهد: «این مسجد از ابتدا، کانون نشر ارزش‌های انقلاب و محل انسان‌های بزرگ و فداکار بوده است».

 

او به شهادت امام علی (ع) هم اشاره کرد و گفت: «حقیقت امام را باید خود امام بیان کند، ما مانند کسی هستیم که وارد اقیانوسی شده‌ایم و فقط چند مروارید صید کرده‌ایم. امام بیت‌المال را روزانه بین مردم تقسیم می‌کرد و اجازه بلوکه‌شدن ثروت رانمی‌داد.آیا مابه دنبال اقتصاداسلامی هستیم؟ بسم‌الله، اقتصاداسلامی همین است.مراعات رضایت عموم مردم دربرابرخواص، اعتقاد امام علی (ع) بود.امام علی (ع) می‌گویدخواص دروقت آرامش باری بردوش حکومت‌اندو دروقت خطربه یاری حکومت نمی‌آیندو اجرای عدالت رادرحق خودتحمل نمی‌کنند.از نظرامام علی (ع)،اگرخشم عمومی برانگیخته شود، خوشنودی خواص و اطرافیان فایده‌ای نداردو کاری نمی‌تواند بکنداما اگررضایت عمومی پدید آمد، هیچ باکی ازخشم خواص زیاده‌خواه نباید داشت. سخنرانی چندسال قبل مقام معظم رهبری درباره مسئله عوام و خواص بسیار مهم و راهگشاست».

 

 

حضرت علی (ع) عدالت را مایه آرامش و امنیت می دانست /سربرآوردن کاخ ها و قله های ثروت محصول ظلم و بی عدالتی است

احمدی‌نژادبه آزادی‌خواهی امام علی (ع) اشاره کردو افزود: «هرگز مشاهده نشد او با آزادی اراده مخالفت کند، او عدالت را مایه آرامش و امنیت سرزمین می‌دانست؛ برخلاف دروغ‌هایی که می‌شنویم و می‌گویند عدالت موجب ناامنی و جنگ می‌شود. امام علی (ع) روابط ظالمانه را حتی به اندازه گرفتن دانه‌ای ازدهان مورچه، نمی‌پذیرد و تمام‌قد دربرابرش قیام می‌کند.او معتقد است سربرآوردن کاخ‌ها و قله‌های ثروت، محصول بی‌عدالتی و ظلم است. امام علی (ع) رنج سه جنگ راتحمل کرد اما ازآرمان‌خواهی دست نکشید.بیشتر صفحات تاریخ رامورخانی نوشته‌اندکه دشمن علی (ع) هستند؛ اما حتی همان‌ها هم یک‌بار نگفته‌اند که علی عقب نشست، سازش کرد و به حقیقت پشت کرد. زره امیرالمؤمنین (ع) پشت نداشت و هیچ‌کس در جنگ، پشت امام را ندید».

 

 

احمدی‌نژاد کنایه‌ای هم به باراک اوباما زد و گفت: «زور رئیس‌جمهور آمریکا از پشه هم کمتر است اما فخر می‌فروشد و ادعای فرمانروایی دارد، مگر چه خبر است؟»

او افزود: «کسی غیر ازمولا را نمی‌شناسیم که در عین‌اینکه حق با اوست، برای حفظ جان و مال و پایه‌های اجتماع و حفظ ارکان دین در برابر سنگین‌ترین هجمه‌های تبلیغاتی و بزرگ‌ترین دروغ‌ها برای سال‌های طولانی استخوان درگلو و خار درچشم صبرو تحمل پیشه کند.او هرگز اسرار مردم را فاش نکرد و هرگز درامور شخصی دشمنانش تجسس نکرد.امام علی (ع) مظهر کامل جوانمردی است؛ در لحظه سرنوشت‌ساز جنگ، وقتی فرصت کشتن عمروعاص را داشت، او از ترس، خود را برهنه کرد،امام ازکشتن عمروعاص صرف‌نظر کرد.امروز اگر ما باشیم، از همان صحنه فیلم و عکس می‌گیریم و در جهان منتشر می‌کنیم و می‌گوییم ببینید فلانی این‌گونه است».

 

 

عده ای در دست اندازی به بیت المال مسابقه گذاشته اند

احمدی‌نژاد به شیوه حکومت‌داری امام علی (ع) هم اشاره کرد وگفت: «کم‌خرج‌ترین، چابک‌ترین، کوچک‌ترین و پربازده‌ترین سیستم حکومتی را او تأسیس کرد.درمدت کوتاه کمتر ازپنج سال،با وجود تحمیل سه جنگ سنگین وکارشکنی دشمنان توانست برای مردم سراسرسرزمین‌های وسیع اسلامی، امکان استفاده از آب پاکیزه و نان گندم را فراهم کند.اما عده‌ای که در دست‌اندازی به بیت‌المال مسابقه می‌گذارند و از یک ساعت خوابشان نمی‌گذرند وآلوده به سیاسی‌کاری هستند، نمی‌توانند مدعی پیروی ازپیامبر و امام علی (ع) باشندو دیگران را تخطئه کنند».او دراین لحظه شروع به خواندن روضه‌ای بر‌ای امام علی (ع) کرد و با گریه از لحظات آخر زندگی امام گفت.

 

عده ای دهان خودرا پر می کنند و از آمریکا تعریف می کنند/مردم آمریکا هم مستضعف هستند و مملکت آنها دردست صهیونیست هاست

احمدی‌نژاد یادی هم از شهید بهشتی و یارانش کرد: «خیلی‌ها به جرم دفاع از عدالت و ارزش‌ها، علیه او سازماندهی کردند، وقتی نتوانستند او را تخریب کنند با بمب او را قطعه‌قطعه کردند. حالا ما موظف هستیم که خط و پرچم را گم نکنیم، چون در یک چشم به‌هم‌زدن همه‌چیز عوض می‌شود. عده‌ای چنان دهان خود را پر می‌کنند و از آمریکا می‌گویند که حالا انگار چه شده است. مردم آمریکا هم یک عده مستضعف هستند و مملکت آنها در دست صهیونیست‌هاست که بساط آنها جمع خواهد شد». او سخنانش را این‌گونه پایان داد: «در میان این هفت ‌میلیارد مردم جهان، من از همه کوچک‌تر هستم و دست شما را می‌بوسم». احمدی‌نژاد سخنان خود را با چند دعا پایان داد

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • علی جودکی
    • 12 تیر 1395 17:51
    • 0
    سلام آقای احمدی
    فرهاد راست میگه پیامها رو نمی زاری من کامنت گذاشتم برا راهپیمایی روز قدس اما خبریش نشد
    ===
    بالاگریوه
    سلام ونمازو روزه تون قبول
    ای کاش فوری اینچنین قضاوت نمی کردید چون اینترنت منزل ما از شب جمعه تا این لحظه (ساعت 19:30 ) شنبه قطع بوده است .
    • فرهاد
    • 11 تیر 1395 11:05
    • 0
    آقای احمدی پیامهارو نمیزاری
    ===
    بالاگریوه
    کدام پیام ؟

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید