شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 2016
  • 0

ضرورت مضاعف بزرگداشت روزجهانی قدس درشرایط حساس منطقه

هدف دشمنان ازایجادداعش وجنگهای نیابتی درمنطقه آن است که فلسطین ازاولویت جهان اسلام خارج شود

درحقیقت همزمانى جنایات مستمرصهیونیست‌ها با اقدامات تروریستى گروه‌هاى تکفیرى درقلب کشورهاى اسلامى،حکایت ازتوطئه‌اى خطرناک و مخرب دارد. توطئه‌اى که یک گوشه از آن تحت‌الشعاع قرار دادن مسأله فلسطین است.

 به گزارش بالاگریوه بیش از پنج سال است که منطقه غرب آسیا به‌خصوص سوریه و عراق در نتیجه سیاست‌هاى زیاده‌خواهانه و مغرضانه محور غربى - عربى - عبرى (متشکل از آمریکا، برخى از کشورهاى اروپایى، رژیم صهیونیستى، رژیم‌هاى مرتجع عربى و ترکیه) با مشکلات و معضلات متعدد امنیتى و سیاسى دست و پنجه نرم مى‌کند. در این راستا تروریسم و تکفیریسم در سال‌هاى اخیر در عین حال که به کانالى براى سلطه بر کشورهاى منطقه تبدیل شده است، بلکه به‌عنوان ابزارى براى مقابله با گفتمان و محور مقاومت نیز به‌کار گرفته شده است؛ گفتمانى که مبارزه با موجودیت شوم رژیم صهیونیستى و آزادسازى قدس شریف هدف غایى و راهبردى آن‌را تشکیل مى‌دهد. حال در چنین شرایطى که نظام استکبارى با هماهنگى صهیونیست‌ها در چارچوب یک سناریوى پیچیده در حال تبدیل و تغییر «اولویت‌هاى اصلى» منطقه و جهان اسلام از حول محور «فلسطین» به جنگ «گروه‌هاى تکفیرى و تخریب زیرساخت‌هاى کشورهاى مسلمان و محور مقاومت» است، حضور و شرکت سرتاسرى امت اسلام در راهپیمایى روز جهانى قدس اهمیت مضاعف مى‌یابد.

راهبردى‌ترین ضرورت حضور در راهپیمایى روزجهانى قدس‌

درخصوص اهمیت و ضرورت حضور و شرکت تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان در راهپیمایى روز جهانى قدس دلایل و متغیرهاى متعددى را مى‌توان مورد شناسایى قرار داد که در ادامه، به مهم‌ترین موضوعى که به‌خصوص در شرایط کنونى ضرورت حضور یکپارچه در راهپیمایى روز جهانى قدس را ایجاب مى‌کند، اشاره مى‌شود:

به نظر مى‌رسد درچارچوب یک سناریوى از قبل برنامه‌ریزى‌شده شرایط منطقه به گونه‌اى پیش رفته است که به دلایل متعددى، فلسطین ازاولویت اول جهان اسلام خارج شود. اقدامات داعش و دیگر گروه‌هاى تکفیرى در کشورهاى عراق و سوریه و هم‌چنین تجاوز سعودى‌ها به کشور مظلوم یمن و هم‌چنین راه اندازى جنگ‌هاى نیابتى که در پشت پرده همه آن‌ها سرویس‌هاى اطلاعاتى و امنیتى آمریکا و رژیم صهیونیستى قرار دارند،بخشى ازاین نقشه خطرناک است؛ نقشه‌اى که مقدمات آن همزمان باموج بیدارى اسلامى در منطقه ریخته شده و باگسترش بحران درسوریه به مرحله اجرا درآمد.

همچنان که درسطور بالانیزتا حدودى به آن اشاره شد،تبدیل و جایگزینى اولویت بسیارى از ملت‌هاى مسلمان منطقه، ازمسأله «رژیم اشغالگر صهیونیستى» به سمت مسائل داخلى ازجمله «داعش و جنگ گروههاى تکفیرى»، بخش اصلى و کانونى این نقشه شوم مى‌باشد، چنان‌چه پس از چندسال و درنتیجه اقداماتى که آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین دولت متضمن امنیت صهیونیست‌ها انجام داده است، هم‌اینک مشاهده مى‌شودکه جریانات تکفیرى وگروه‌هاى تروریستى، کشورهاى اسلامى رابه‌شدت مشغول خودشان کرده و درگیرى‌ها راازسطح مبارزه با رژیم اشغالگر قدس به سطح چالش باگروه‌هاى تکفیرى تنزل داده است. توطئه تغییر اولویت جهان اسلام و منطقه ازموضوع فلسطین به داعش و جنگ تکفیرى‌ها در حالى است که «دورى گولد» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستى نیز طى اظهاراتى درکنفرانس شانزدهم هرتزلیا که روز جمعه 28 خرداد 1395 درمنطقه هرتزلیا واقع درشمال تل‌آویو برگزار شد، گفت: «درگیرى‌هاى اسرائیلى -فلسطینى به اولویت‌هاى آخرجهان عرب و اسرائیل تبدیل شده است».

درحقیقت همزمانى جنایات مستمرصهیونیست‌ها با اقدامات تروریستى گروه‌هاى تکفیرى درقلب کشورهاى اسلامى،حکایت ازتوطئه‌اى خطرناک و مخرب دارد.توطئه‌اى که یک گوشه ازآن تحت‌الشعاع قراردادن مسأله فلسطین است.به‌طورى‌که امروزخبرگزارى‌هاى بین‌المللى به‌جاى پرداختن به مصائب فلسطینیان، خبر جنایات «داعش» را بازتاب مى‌دهند تاهم مظلومیت ساکنان اراضى اشغالى را مضاعف کنندوهم چهره‌اى خشن و بى‌رحم از اسلام به جهانیان نشان دهند. حکام برخى ازکشورهاى عربى و مسلمان هم به‌جاى آن‌که به فریادهاى استغاثه و کمک خواهى فلسطینیان پاسخ دهند، شب و روز خود را وقف تدارک گروه‌هاى تکفیرى براى مسلمان‌کشى مى‌نمایند.

درشرایط حساس کنونى یکى از مسائل عمده و درحقیقت مهم‌ترین موضوعى که سبب مى‌شود راهپیمایى روز جهانى قدس باشکوه هرچه بیشترى برگزارشود، نشان دادن این واقعیت است که مسأله فلسطین و آزادسازى قدس شریف با وجود تمام توطئه‌هایى که براى انحراف افکار عمومى ازاین موضوع صورت مى‌گیرد، کماکان اولویت اول جهان اسلام مى‌باشد.تا به امروز هیچ مسأله‌اى نتوانسته روز قدس را به فراموشى بسپارد و همه ساله حضور مسلمانان در سراسر جهان درراهپیمایى روز قدس باشکوه‌تر ازسال قبل برگزار مى‌شود. درسال‌هاى اخیر نقشه شوم و خطرناکى باهدف بر هم ریختن جهان اسلام از طریق جنگ‌هاى مذهبى و قومى ازسوى دشمنان اسلام طراحى شده و درحال اجرا است.هدف راهبردى این توطئه خطرناک تأمین امنیت رژیم صهیونیستى و تداوم حضور استعمارگران غربى در کشورهاى اسلامى از طریق تضعیف محور مقاومت و به بن‌بست رساندن جریان بیدارى اسلامى است.

بنابراین با توجه به این‌که در شرایط فعلى مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستى و عربستان سعودى علیه جهان اسلام و در راستاى تغییر اولویت‌ها در جهان اسلام وارد عمل شده‌اند، روز جهانى قدس به‌خصوص امسال ازاهمیت ویژه و راهبردى برخوردار است، لذا در جمعه آخر ماه مبارک رمضان همه ملت‌هاى مسلمان به‌ویژه ملت ایران یکبار دیگر در صحنه حاضر و نشان خواهند داد همچنان که حضرت امام خمینى(ره) و امام خامنه‌اى برآن باور دارند،مسأله فلسطین و نابودى رژیم صهیونیستى و آزادى قدس شریف کماکان در دستور کار همه ملت‌هاى مسلمان به‌ویژه جمهورى اسلامى ایران قرار دارد./تسنیم

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید