پنج شنبه، 9 فروردین 1403
بهداشت و سلامت
شناسه خبر: 2011
  • 0

زنان مجرد نمانند! ازما گفتن بود

افزایش40درصدی سکته قلبی و 74درصدی سکته مغزی درکمین مادران مجرد

مطالعات جدیدمحققان نشان می دهد برخی از بیماری ها در زنان مجرد بیشتر از سایرین است و می تواند سلامت آنها را به شدت تهدید کند


کارشناسان اعتقاد دارندزنانی که زندگی خانوادگی آنها دچار مشکل شده است و طلاق گرفته اند یا همسر خود را ازدست داده اندو حال به عنوان یک مادر مجرد مجبوربه نگهداری ازکودکان هستندبا افزایش 40 درصدی سکته قلبی و 74 درصدی سکته مغزی به نسبت سایر زنان که با همسر خود زندگی می کنند مواجه هستند.

به گزارش بالاگریوه متخصصان علت این مسئله را فشار مضاعف روحی و جسمی به مادر برای نگهداری از کودکان عنوان کرده اند که می تواند به شدت بر سلامتی آن ها اثر منفی گذاشته و سبب مرگ زودرس شود.

کارشناسان دانشگاه روتردام هلند این نتایج را با تحقیق بر روی بیش از 11 هزار زن بدون همسر دارای فرزند در اتحادیه اروپا بدست آورده اند.

 


انجام وظایف مادرانه، کار در خارج از خانه، رفت و روب منزل و پرکردن خلاء نبودن پدر می تواند فشاری مضاعف به زنان بویژه در سنین میانسالی وارد کند و آنها را با خطر عدم رسیدگی به سلامت فردی و ابتلا به انواع بیماری های مزمن واگیر و غیر واگیر مواجه کند.

براین اساس متخصصان به زوج ها توصیه می کنند چنانچه صاحب اولاد هستند بر سر مسائل کوچک که قابل حل و فصل است زندگی خانوادگی خود را خراب نکنند زیرا رشد و تربیت کودک به تنهایی توسط هریک از والدین می تواند بسیار سخت باشد.

درعین حال زنانی که به دلایل مختلف بدون شوهر هستند و شرایط ازدواج را ندارند باید توجه خاصی به حفظ سلامت خود داشته باشند و باید از کمک سایر اعضای خانواده برای تقسیم وظایف بهره مند شوند.    بولتن نیوز

دسته بندی: بهداشت و سلامت
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید