جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1990
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری امام جمعه پلدختر:

زبان مدعیان دفاع ازحقوق بشر باریال های سعودی بسته شده است

امام جمعه پلدختر گفت: آنقدر درجهان قانون جنگل حاکم است که رژیم کودک کش و ظالم عربستان جزو ناقضان حقوق بشر قرارنمی گیرد

 

امام جمعه پلدختر گفت: آنقدر درجهان قانون جنگل حاکم است که رژیم کودک کش و ظالم عربستان جزو ناقضان حقوق بشر قرارنمی گیرد.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درخطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به 15 ماه مبارک رمضان سالروز ولادت امام حسن (ع) گفت: امام حسن و امام حسین علیها سلام آنچنان مورد عنایت رسول خدابودند که بارها مردم مدینه این دوبزرگواررا درکوچه های مدینه بردوش پیامبر(ص) مشاهده کردند.


وی با نقل روایتی ازقول پیامبربزرگواراسلام گفت: پیامبرخدا درارتباط بامیزان محبوبیت امام حسن و امام حسین علیها سلام خطاب به مردم گفت : آیا می خواهید شما راسفارش کنم به کسانی که جد و جده شان بهترین مردم،پدرومادرشان بهترین بندگان خدا،عمه و عمویشان بهترین عمو وعمه عالم ودائی و خاله شان بهترین دائی و خاله عالم هستند ؟ مردم گفتند آری یارسول الله.بعد پیامبر فرمود : آن دونفر حسن وحسین اند که جدشان آخرین پیامبرخدا، جده شان خدیجه دخترخویلد بانوی زنان بهشت،پدرشان علی ابن ابیطالب ،مادرشان فاطمه دختر پیغمبر، عمویشان جعفرابن ابیطالب و عمه شان ام هانی دخترابیطالب ، و دائی و خاله آنها هم قاسم و زینب  فرزندان رسوال الله (ص) هستند .


سوری افزود: سپس پیامبرخدادستها را بسوی آسمان بلندکرد و فرمود: خداونداتومی دانی که حسن و حسین بهشتی اند، پدرومادرشان فجدو جده شان ، عمووعمه شان و خاله و دائی شان دربهشت است ،پس هرکس این دورا دوست دارد بهشتی است و هرکس دوستداران آنهارا دوست بدارد هم بهشتی است.

 


خطیب جمعه پلدختر تصریح کرد : ازاین حدیث نبوی نتیجه می گیریم که حتی کسی که ممکن است شیعه نباشد ولی شیعه امام حسن(ع) را دوست بدارد اهل بهشت است .


امام جمعه پلدختربااشاره به اول تیرماه وهفته قوه قضائیه ،ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای قوه قضائیه و دررأس آنها آیت الله شهیددکتربهشتی اظهارامیدواری کرد مسئولان دستگاه قضائی درعمل به توصیه های مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی ، بستر و زمینه لازم را از جهت احساس امنیت برای حضور سرمایه گذاران فراهم نمایند.


وی شرط حضور سرمایه گذار برای سرمایه گذاری درمنطقه را احساس امنیت عنوان کرد و افزود: این ایجاد امنیت وظیفه قوه قضائیه است.


«سوری» با تأکید براینکه دستگاه قضائی بایستی با مفاسد اقتصادی برخورد نموده و دست مفسد اقتصادی را قطع کند خاطرنشان کرد: وقتی که مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می فرمایند برهمه و مخصوصا قوه قضائیه لازم است که این بستر را فراهم کنند.


حجت الاسلام  سوری با اشاره به فرازهائی ازسخنان مقام معظم رهبری دردیدار اخیرمسئولان نظام با ایشان تصریح کرد: اینکه معظم له درمقابل تهدید کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی برپاره کردن توافقنامه برجام می فرمایند : اگر آنهاتوافقنامه را پاره کنند ما هم آن را آتش می زنیم ریشه قرآنی دارد و دستور صریح قرآن است که اگرطرف مقابل نقض عهد و پیمان کرد شماهم مقابله به مثل کنید.
وی افزود : اگر اقتدار وپیشرفت های علمی و فناوری جمهوری اسلامی نبود آمریکائی ها حتی وضع فعلی را هم قبول نداشتند.

 

خطیب جمعه پلدختر درارتباط با آتش سوزی های اخیر درشهرستان پلدخترگفت: بایداین فرهنگ نهادینه شود که جنگل و مرتع متعلق به همه مردم است وبا کسانی که عمدا اقدام به آتش سوزی جنگل ها می کنند برخورد شود.

 

وی تأکید کرد : از مسئولان استان انتظار می رود امکانات بیشتری برای مقابله با آتش سوزی ها دراختیار شهرستان قرارگیرد.


حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری باانتقاد ازسکوت مرگبارسازمان های بین المللی مدعی دفاع ازحقوق بشر گفت: چگونه استت که سازمان های باصطلاح مدعی حقوق بشرچشم خودرا به روی جنایات حاکمان ظالم و کودک کش عربستان و آل خلیفه بسته اندو حاضر نیستند این عناصربی خاصیت که برای ماندن درقدرت دست به هرجنایتی می زنندرا جزو ناقضان حقوق بشر به حساب آورند؟

 


وی درپایان تصریح کرد : رژیم عربستان که درکشتارمردم عراق، سوریه، بحرین و همچنین تقویت داعش نقش مستقیم دارد دهان سازمان های دفاع از حقوق بشر رابسته است .

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید