شنبه، 1 اردیبهشت 1403
اجتماع
شناسه خبر: 1971
  • 0

با ارسال نامه ای به مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان

"کارکنان شرکتی" مخابرات پلدختر دست ازکارکشیدند

کارکنان شرکتی شرکت مخابرات شهرستان پلدختر صبح امروز ضمن ارسال نامه ای به مدیرعامل مخابرات لرستان دست ازکارکشیدند

کارکنان شرکتی شرکت مخابرات شهرستان پلدختر صبح امروز دست ازکارکشیدند

 

به گزارش بالاگریوه 14 نفر کارکنان شرکتی اداره مخابرات پلدختر صبح امروز با تجمع درمحوطه اداره مربوطه دست ازکارکشیدند

 

این افراد درنامه ای به مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان مطالبات و خواسته های خودرا در9 بند اعلام کردند.

 

کارکنان شرکتی مخابرات پلدختردربندهائی ازاین نامه که درشبکه های اجتماعی فضای مجازی منتشرگردیده ،آورده اند:علیرغم آنکه حجم سنگین کارهای اداری کارمندانی که هرساله ازاین شرکت بازنشسته می شوند بردوش اینجانبان قرار گرفته اماگویا حضرتعالی برای تعدیل مابه لرستان آمده اید.

 

دربخش دیگری ازاین نامه برحذف اصطلاح « شرکتی» درمورد این کارکنان درمکاتبات اداری و همچنین پرداخت حقوق این نیروها درپایان هرماه و همزمان با کارکنان رسمی تأکید شده است.

 

امکان بهره مندی کارکنان شرکتی مخابرات ازاماکن رفاهی ودیگرخدمات مرسوم و پرهیزازهرگونه تبعیض بین کارکنان شرکتی و رسمی ازدیگر موضوعاتی است که بخشی ازنامه کارکنان شرکتی مخابرات پلدختر به آن اختصاص یافته است.

 

 

درفرازدیگری ازنامه مطالبات کارکنان شرکتی مخابرات پلدختر ازمدیرعامل مخابرات لرستان درخواست شده است که ترتیبی اتخاذگردد تا شرکت مخابرات رأسا اقدام به عقد قرارداد با این نیروها نموده تا ازاین طریق پیمانکاران واسط حذف گردند.

 

درادامه این نامه کارکنان شرکتی مخابرات پلدخترخواستاراجرای طرح طبقه بندی مشاغل و اجرای ماده 40 قانون کارو مقاوله نامه شماره 100سازمان بین المللی کاربه منظور رفع هرگونه تبعیض دردریافت حقوق  و همچنین اعمال گروههای شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی و سابقه کاری خود شده اند.

 

دراین نامه کارکنان شرکتی مخابرات پلدختر ازمدیرعامل مخابرات لرستان درخواست کرده اند که مزد واقعی شغل،رتبه،حق پست، مزایای سختی کاروپایه سنوات درقراردادها و پرداختی ها به این افراد اعمال ومابه التفاوت پرداختی کارکنان شرکتی مخابرات درحالت کنونی براساس طرح طبقه بندی مشاغل برای تمام سال هائی که طبق بخشنامه های وزارت کار می بایستی پرداخت می شده ، پرداخت گردد.

 

تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی مخابرات کوهدشت

 

به گزارش کانون سبحان به نقل ازاسوبان در شهرستان کوهدشت نیز کارکنان شرکتی مخابرات این شهرستان از نخستین ساعات کاری صبح امروز درمقابل دفتر شرکت مخابرات کوهدشت تجمع کردند.

یکی از نیروهای شرکتی مخابرات شهرستان کوهدشت که دراین تجمع حضوریافته است دراین خصوص به خبرنگارآسوبان گفت:باوجود اینکه تمام وقت مادراداره صرف می شود؛ اماازحقوق پایینی برخوردار هستیم.


تجمع، آخرین راه برای پیگیری مطالبات

این کارمند مخابرات که دارای ۱۲ سال سابقه ی کار است؛ اظهار کرد: برای پیگیری مطالبات خود به نهادهای مختلف از جمله اداره کار مراجعه داشته ایم؛ اما تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم.

وی تجمع نیروهای شرکتی مخابرات را در سراسر استان لرستان دانست و تصریح کرد:  تجمع، آخرین راهی بود که شاید ما را به مطالبات خود برساند.

این کارمند با بیان اینکه عمده ی مطالبات ما، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است؛ بیان داشت: حقوق ما در پایان هر ماه واریز نمی شود؛ به طور مثال حقوق ماه اردیبهشت در ۱۰ خرداد پرداخت شده است.


این نیروی معترض خاطرنشان کرد: در روز گذشته تا ساعت ۱۲ ظهر، مدیرعامل و هیئت مدیره اعلام کرده است که هیچ گونه پولی وجود ندارد و نمی توانند حقوق را واریز کنند.

این کارمند بابیان اینکه پس ازاین اظهارنظرمبنی برعدم واریز حقوق، تصمیم به تجمع گرفته شد؛ اظهار کرد: در ساعت ۴ عصر روز گذشته حقوق واریز شد؛ حالا اگر این اداره پولی نداشته؛ چطور توانسته اند که حقوق را پس از اعلام به تجمع واریز کنند؟!

وی با تأکیدبراینکه آیا بایدحتماً تجمعی به وجود بیاید تا ما به حقوق خود برسیم؛ افزود: از سال ۸۸ که شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد؛ بدون هیچ گونه اطلاعی قراردادهای ما هم لغو شد.

تقاضای اصلی ما رسیدگی به وضعیت شغلی است

یکی دیگر از نیروهای شرکتی با بیان اینکه بیشتر این کارکنان دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده؛ بیان داشت: تقاضای اصلی ما رسیدگی به وضعیت شغلی است.

 


این کارمند با اشاره به اینکه حقوق ما از طریق شرکت پیمانکاری خدمات اول واریز می شود؛ تصریح کرد: طیق قانون کار، این اقدام خلاف قانون هست و شرکتهای واسطه ای باید حذف شوند.

وی که دارای ۱۲ سال سابقه ی کار است؛ خاطرنشان کرد: ۱۸ ماه با اداره ی مخابرات، قرارداد مستقیم داشته ایم؛ اما همچنان وضعیت ما بلاتکلیف است.

این کارمند که در این تجمع حضور یافته است؛ افزود: با وجود داشتن ۲ فرزند، حقوق دریافتی من یک میلیون و ۱۰۰ هزار می باشد.

وی با بیان اینکه بارها راجع به مطالبات خود با مدیرعامل و هیئت مدیره، جلساتی را داشته ایم؛ تصریح کرد: با وجود رایزنی ها هنوز نتوانسته ایم به مطالبات خود برسیم.

یکی دیگر از نیروهای شرکتی مخابرات کوهدشت که دارای ۱۳ سال سابقه ی کار است در این خصوص گفت: با وجود درآمدهای میلیاردی شرکت مخابرات از امور مشترکان، ارتباطات سیار و .. چطور نمی توانند به حقوق ما رسیدگی کنند؟!

این کارمند با بیان اینکه تاکنون و برای رسیدن به حق و حقوق خود، نزدیک ۱۲ تجمع برگزار شده؛ اظهار کرد: معاون وزیر کار در سفری به لرستان، حقوق این کارکنان را طبق قانون کار اعلام کرد؛ اما باز هیچ گونه رسیدگی ای صورت نگرفت.

وی با ابراز نارضایتی از توزیع ناعادلانه حقوق و مزایای سنوات با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه و تورم و گرانی گفت: نیروهای شرکتی با سابقه کاری‌ و سطح سواد بالا بدون نقض کاری به فعالیت می‌پردازند.

کارکنان شرکتی مخابرات لرستان در حالی برای مطالبات و حق و حقوق خود دست به تجمع زده اندکه دولت در لایحه بودجه سال ۹۵، رقم ۱۰۷۰ میلیارد تومان را از محل افزایش نرخ پیامک، نامبرینگ و بدهی معوقه اپراتورهای مخابراتی به عنوان درآمدهای خود پیش‌بینی کرده است.

در تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی اداره مخابرات شهرستان کوهدشت، حدود ۳۸ نفر از کارمندان حاضر بودند تا شاید در یک تجمع هماهنگ، بتوانند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند.

دسته بندی: اجتماع
تبلیغ

نظرات

    • در جواب امین
    • 19 خرداد 1395 10:13
    • 0
     کاربر محترمی به نام امین ومخاطبین عزیز بالاگریوه
    سلام علیکم
    حلول ماه پربرکت رمضان بر شما و خانواده محترم ومسلمین سرتاسر جهان مبارک باد.
    د رمورد نظر جنابعالی چند نکته به عرض میرسانم:
    تفکر افراد نظردهنده نه تنها کوتاه بینانه نیست بلکه حق وعین واقعیت می باشد.بعید میدانم تا الان با یک نظر ساده در فضای مجازی ، کسی خود را در اداره ای گنجانده باشد که این دوستانی که نظر داده اند بخواهند این کار را انجام بدهند. شما دوستان را به عقده گشایی متهم کرده اید در صورتی که بعید میدانم اینگونه باشد.
    ما با مدرک تحصیلی الان دوستان کاری نداریم بلکه به دنبال این هستیم بدانیم در زمان استخدام چه مدرکی داشته اند؟ این افراد در کدام استخدام سراسری که از طریق رسانه های جمعی و روزنامه های کثیرالانتشار به اطلاع عموم رسیده باشد شرکت کرده اند و قبول شده اند؟آندسته از دوستانی که از طریق آزمون وارد مخابرات شده اند حق طبیعی آنهاست که برای اعاده حق وحقوق خود اعتصاب کنند ووظیفه مدیران استانی وکشوری میباشد که به اعتراض آنها رسیدگی کند ولی تکلیف آندسته از افرادی که بواسطه رابطه و آشنا وارد این شرکت شده اند رو مدیران استانی باید روشن کنند.
    جنابعالی گفته اید چند نفر از این دوستان مهندسی مخابرات دارند وما وظیفه داریم ازشون پشتیبانی کنیم.اولا از حسن نظر جنابعالی به دوستان و همشهریان عزیز شاغل در مخابرات سپاسگذاری میگردد دوماً این حقیر حاضرم به عنوان همراه این عزیزان پیش مدیران مخابرات استان وکشور برویم تا مشکلات آنها حل شود اما به شرطی که تاریخ اخذ مدرک خود وهمچنین تاریخ استخدام خود در شرکت مخابرات را بیان کنند.دوست گرامی من با اسم مستعار امین برخی اقایان با مدرک دیپلم جذب شده اند بعدش در حین خدمت مشغول به تحصیل بوده اند و مدرک گرفته اند.
    این نوع مدرک گرفتن دارای ایراداتی میباشد زیرا یا این افراد از کار خود زده اند و به تحصیل مشغول شده اند یا با عدم حضور در کلاس درس مدرک خود را گرفته اند که این اجحاف در حق دیگر دانشجویان میباشد.
    حرفهای دیگر هم دارم که به مرور زمان و با سند خواهم گفت.
    • امین
    • 18 خرداد 1395 01:35
    • 0
    با سلام
    آیا این تفکر افراد نظردهنده هم کوتاه بینانه نیست که بجای رسیدگی به مشکل این افراد میخواهند جای خالی خود در ادارات و البته عقده هایشان را خالی کنند؟
    فرض کنید تنها یک نفر از این افراد تحصیلات مرتبط دارد و بومی شهرستان هم باشد (که چند نفر از این افراد مهندس مخابرات می باشند) پشتیبان همان یک نفر باشید.
    واقعا جای تاسف دارد که عده ای (که ماشالله تعدادشان هم کم نیست) به همین درآمد نه چندان مناسب افراد شاغل شرکتی هم چشم طمع دارند.
    دین ندارید لااقل آزاده باشید
    • در جواب ام مراد
    • 14 خرداد 1395 08:14
    • 0
    آقای پسند مدرک مهندسی مخابرات دارد.حق طبیعی ایشان است درشهر خودش و اداره ای که به رشته اش مرتبط میشه کار کند.چرا کارمنداندیمشکی بیارن برا مخابرات شهر ما ؟چرا مدرک غیرمرتبط بیاد درشرکت مخابرات کارکنند وکسانی که مدرک مخابرات دارندشهر به شهر در رستوران و قهوه خانه ها مشغول بکار باشند؟انصاف داشته باشیم،بحث میرزایی یاپسندیا فلانی وبمانی نیست بحث رو اینه اکثر بدنه ادارات شهر ما نیروی غیر بومی و غیر تخصص با اون اداره جذب شده اند.چه کسی جوابگوی حق جوانان این شهر میباشد؟بحث دست و پنجه نرم کردن نیست بحث رو استخدام این دوستان میباشد.
    یکی با کاردانی عمران جذب مخابرات شده است.رابطه عمران و مخابرات رو یکی برای ما شرح دهد.
    • ام مراد
    • 13 خرداد 1395 21:03
    • 0
    آقای پسند خدا کندشما هم در شرکت مخابرات استخدام می شدیدبا این درد دست پنچنه نرم می کردید.بعد ازمدتها می توانستید پاسخگو مشکلات خانوادگی ات باشید
    • میرزایی
    • 13 خرداد 1395 21:00
    • 0
    [quote=مجتبی پسند]با سلام و احترام
    برخی از این دوستان با مدرک دیپلم یا سیکل جذب مخابرات شده اند و بعد از استخدام مدارک دانشگاهی گرفتند.برخی دیگر با مدرک تحصیلی غیر مرتبط و فقط به سبب آشنایی با مدیرعاملان سابق مخابرات استان جذب شده اند.
    سال 93 به سبب مدرک تحصیلی(کارشناسی مخابرات گرایش سوئیچ) برای جذب و استخدام در شرکت مخابرات استان حضور جناب آقای مهندس قبادیان مدیرعامل وقت مخابرات استان رسیدم .اقای قبادیان گفتند:حدود 1300 نیرو در مخابرات استان مشغول بکار میباشند که خیلی از این افراد یا مدرک دانشگاهی ندارند و یا مدرک غیر مرتبط با مخابرات(همچو ادبیات،محیط زیست،عمران و.....) دارند.
    آقای قبادیان در آخر گفتند:بنده آرزومندم که نیروهای اداره تحت مدیریتم مدرک مرتبط با مخابرات داشته باشند ولی افسوس برخی ها اجازه تعدیل نیرو نخواهند داد.
    بنده یک درخواست از تمام دوستانی که امروز اعتصاب کرده اند دارم.....
    اعلام بفرمایند که در تاریخ استخدام شدن،رشته و مقطع تحصیلشون چی بوده و مسیر استخدام شدن این افراد به چ نحوی بوده است؟؟
    با تقدیر و تشکر ،یازدهم خرداد 95

    درودخدا برشرفت قطعا این مطالبه عمومی است و بنظرم دوستان هم اعتراضی نکنند .چون به ناحق رفتن و حق یکی مث ما رو خوردن
    • بیکار
    • 13 خرداد 1395 10:20
    • 0
    اینهای که تحصن کرده انداشتباه بزرگی کرده اندخودشان هم خوب میدونن چطوری رفته اندمشغول کارشده اندهزاران نفرباتحصیلات بالابه دلیل نداشتن  پارتی بیکارندانوقت اینهاشاخ وشونه برااستخدام رسمی وریاست می کشند
    • صبح صادق
    • 12 خرداد 1395 09:48
    • 0
     
    برخی از این دوستان که در تصویر میبینم بومی منطقه نیستند. از مسئولین اجرایی ونظارتی شهرستان خواهش دارم اگر امکان دارد با مدیران استانی رایزنی کرده و افراد بومی رو در ادارات استخدام کنند و غیر بومی ها بروند به همشهریان خودشون ارائه خدمت کنند.
    • مجتبی پسند
    • 11 خرداد 1395 21:16
    • 0
    با سلام و احترام
    برخی از این دوستان با مدرک دیپلم یا سیکل جذب مخابرات شده اند و بعد از استخدام مدارک دانشگاهی گرفتند.برخی دیگر با مدرک تحصیلی غیر مرتبط و فقط به سبب آشنایی با مدیرعاملان سابق مخابرات استان جذب شده اند.
    سال 93 به سبب مدرک تحصیلی(کارشناسی مخابرات گرایش سوئیچ) برای جذب و استخدام در شرکت مخابرات استان حضور جناب آقای مهندس قبادیان مدیرعامل وقت مخابرات استان رسیدم .اقای قبادیان گفتند:حدود 1300 نیرو در مخابرات استان مشغول بکار میباشند که خیلی از این افراد یا مدرک دانشگاهی ندارند و یا مدرک غیر مرتبط با مخابرات(همچو ادبیات،محیط زیست،عمران و.....) دارند.
    آقای قبادیان در آخر گفتند:بنده آرزومندم که نیروهای اداره تحت مدیریتم مدرک مرتبط با مخابرات داشته باشند ولی افسوس برخی ها اجازه تعدیل نیرو نخواهند داد.
    بنده یک درخواست از تمام دوستانی که امروز اعتصاب کرده اند دارم.....
    اعلام بفرمایند که در تاریخ استخدام شدن،رشته و مقطع تحصیلشون چی بوده و مسیر استخدام شدن این افراد به چ نحوی بوده است؟؟
    با تقدیر و تشکر ،یازدهم خرداد 95

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید