جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1955
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر:

مسئولان به وعده های خوددرارتباط بامصلی،استخرشنا ودیوارساحلی رودخانه پلدخترعمل کنند/خصوصی سازی اماکن ورزشی جوانان بی بضاعت را از ورزش محروم کرده است

حجت الاسلام سوری ازمسئولان استانی بخاطرعمل نکردن به وعده های تکمیل مصلی ،استخر شنا ،دیوارساحلی رودخانه پلدختر انتقادکرد.

امام جمعه پلدختر ازمسئولان استانی بخاطرعمل نکردن به وعده هایی که برای تکمیل مصلی ، استخر شنا ، دیوار ساحلی رودخانه و سط شهر پلدختر داده اند انتقادکرد.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درخطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به مطلب فوق گفت: مسئولان استانی چندین سال است درارتباط با تکمیل پروژه مصلی، استخرشنا و تکمیل دیواره ساحلی رودخانه وسط شهر پلدختر وعده می دهند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.


امام جمعه پلدختر با اشاره به 24 اردیبهشت سالروزصدورفتوای تحریم تنباکو توسط آیت الله میرزای شیرازی گفت: کشورایران درزمان حکومت سلسله قاجاریه یکی ازاسفبارترین دوران های خودرا سپری کرد.


"سوری" بابیان اینکه درزمان شاهان بی لیاقت دشمنان این مرزو بوم به بهانه های واهی بخش هائی ازخاک کشورمارا اشغال می کردند وگاهی هم قسمت هائی ازسرزمین مابعنوان هدیه به دشمنان پیشکش می شد.

وی خاطرنشان کرد درحالی که درآن زمان منبع درآمد یک پنجم مردم ایران ازراه زراعت تنباکو بود اما ناصرالدین شاه امتیاز تنباکوی ایران را به شرکتی  که درخدمت دستگاه حکومتی انگلیس بود واگذارکرد.


خطیب جمعه پلدختر افزود: با اعلام فتوای مرجع بزرگ تقلید حضرت آیت الله شیرازی درخصوص تحریم تنباکو وبدنبال آن لغو واگذاری امتیازتنباکو به شرکت تحت حمایت انگلیس، طوفان سهمگینی بوجود آمد و رژیم را دچاربحران کرد.

حجت الاسلام سوری بابیان اینکه اثراین فتواحتی تامنزل وکاخ شاه قاجارهم نفوذکردوهمگی قلیانهای خودراشکستند و حکومت را به تسلیم دربرابر فتوای مرجع دینی وادارکرد.تصریح کرد: این فتوای به ظاهر ساده که نشان از اقتدارمرجعیت شیعه داشت رژیم غفلت زده قاجاررا درآستانه سقوط قرارداد.


امام جمعه پلدختر با بیان اینکه مردم ایران متدین و مقلد و پیرو مراجع تقلید هستند خاطرنشان کرد: وقتی درکشورما مردم معتقدند که مرجع تقلید بصورت عام نایب امام زمان (عج) است ازاو تبعیت می کنند .
"سوری" خاطرنشان کرد: درقضایائی مانند قضیه تنباکو، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و برجام مردم ما به این باوررسیده اند که تنهاراه سعادت درپیروی از ولی فقیه  بوده و به هر اندازه ای که انسان با ولایت زاویه داشته باشد به همان اندازه به سقوط نزدیک است.


وی افزود: وقتی حضرت صاحب الامر (عج) می فرمایند مرجع تقلید حجت من است، اگر کلام مرجع تقلید و ولی فقیه را نپذیریم کلام امام زمان (عج) را رد کرده ایم.وهرزمانی که تبعیت از مراجع و لی فقیه بوده بدنبالش سعادت و موفقیت هم  حاصل شده است.


امام جمعه پلدختر سپس با اشاره به 26 اردیبهشت سالروز اعلام موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی که به یوم النکبت معروف است گفت: تنهاراه نجات ازبحران های خاورمیانه نابودی رژیم صهیونیستی می باشد.


حجت الاسلام والمسلمن سوری حکام مرتجع و شیوخ فاسد عرب را عناصری بی خاصیت که درخدمت اهداف رژیم صهیونیستی هستند قلمداد کرد و گفت: حکام عرب فاقد تحلیل بوده و به جای آنکه از مظلوم دفاع کنند ظالم را حمایت می کنند.

 

وی قتل عام حجاج کشورهای مسلمان درمراسم حج سال گذشته رابرادرکشی توسط حاکمان عربستان عنوان کرد وافزود: پرده داران خانه کعبه بایستی بخاطر مانع تراشی برسرراه انجام حج ابراهیمی زائران ایرانی منتظر عذاب الهی باشند.

"سوری " بابیان اینکه  پروژه استخر شنای پلدختر از مطالبات جوانان این شهرستان است گفت: این پروژه با گذشت ۱۰ سال علیرغم وعده های متعددمسئولان استانی هنوز پیشرفتی نداشته و تکمیل نشده است.


امام جمعه پلدختر از خصوصی سازی اماکن ورزشی  در شهرستان پلدختر انتقادکرد و گفت:  با توجه به اینکه پلدختر شهرستان کوچکی بوده و ممکن است جوانانی که بضاعت مالی ندارند نتوانند از این اماکن ورزشی استفاده کنند.خصوصی سازی اماکن ورزشی دراین شهرستان جواب نمی دهد.

"سوری " تکمیل مصلای پلدختر را از مطالبات به‌حق مردم این شهرستان دانست  وبا انتقاد از روند کند ساخت مصلی پلدختر گفت:بارها مسئولان جهت تکمیل مصلای پلدختر قول داده‌اند ولی در عمل نتیجه‌ای حاصل نشده است.
 
خطیب جمعه پلدختربا بیان اینکه دیواره آسیب دیده و تخریب شده ساحلی شهرکه براثرسیل سال 84 درچندین نقطه آسیب دیده و پس از گذشت 11سال هنوز بازسازی نشده است گفت : مسئولان باید برای بازسازی و ترمیم این دیواره  چاره‌اندیشی و نسبت به رفع این مشکل تلاش کنند.


حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به 11 شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: کشور ما امروز کشوری جوان است و جوان هم یعنی خلاقیت، انرژی و نوآوری ومسئولان بایستی بگونه ای برنامه ریزی کنند که کشور ازظرفیت ، پتانسیل وخلاقیت نیروهای جوان بهره مند گردد.


وی جوانان را سرمایه های ارزشمند کشور و نظام دانست و گفت : مسئولان نباید با درگیرکردن جوانان با تشریفات اداری انگیزه تلاش و فعالیت را ازآنها بگیرند.

حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه مسئولان بایستی درراستای برطرف کردن نیازهای قشرجوان تلاش و برنامه ریزی کنند تصریح کرد: بانک ها نباید برای جوانی که به دنبال گرفتن  وام ازدواج است سخت گیری کنند زیرا این مشکلات امید وانگیزه را ازجوانان می گیرد.


امام جمعه پلدختر با انتقاد از پارتی بازی درادارات  وحاکمیت رابطه به جای ضابطه تصریح کرد: نباید افرادی که پارتی و آشنا داشته و حقی ندارند به نوایی برسند و  کسانی که حق و نیاز واقعی دارند با مشکل مواجه شوند،و باید کاری کنیم که ضابطه جای رابطه را بگیرد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید