شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1936
  • 0

حدادعادل :

مجلسی که باحمایت ودخالت دولت انتخاب شودازتفکرانقلابی به دور است

مجلسی که نمایندگانش بادخالت و حمایت دولت انتخاب شوند، از تفکر انقلابی و روحیه جهادی به دور می‌باشد و نمی‌تواندمجلس مستقلی باشد و ازحقوق مردم دفاع کندو دنباله‌رو دولت‌های بی‌اراده خواهدشد.

به گزارش بالاگریوه ، غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان پیش ازظهرامروزدرجمع خبرنگاران،بااشاره به جلسه روزگذشته شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان، اظهار داشت: این جلسه در محل جامعه روحانیت مبارز تشکیل شدو 14نفر ازاعضا به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی در این جلسه حضور داشتند.

وی از ادامه فعالیت شورای ائتلاف اصول‌گرایان خبر داد و افزود: در این جلسه نظر تمام اعضا برادامه فعالیت شورای ائتلاف اصول‌گرایان حول محور «وحدت اصولگرایان» یعنی نظر اعضای شورا این بود که با پایان انتخابات، پایان فعالیت شورای ائتلاف اصولگرایان محسوب نمی‌شود و شورا فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان گفت: موضوع اصلی بحث درجلسه روز گذشته برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود و اعضای شورا بر اهمیت این مرحله و تاثیر آن در شکل‌گیری و ترکیب مجلس دهم تاکید کردند و برضرورت حضور مردم در حوزه‌هایی که به مرحله دوم رسیده نیز مورد تاکید قرار گرفت.

حدادعادل ادامه داد: درجلسه شب گذشته شورا ازعموم مردم درسطح کشور به سبب حضور درانتخابات و به دلیل رایی که به نامزدهای اصولگرا دادند،تشکر کرد و ازاینکه درمرحله اول اکثریت نمایندگان مجلس از بین نامزدهای اصولگرا انتخاب شدند، شورای ائتلاف از مردم و اعتماد آنها به اصولگرایان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف اصولگرایان خواهان حضور کیفی مردم در مرحله دوم مجلس دهم شد، یادآور شد: امیدواریم در این مرحله نیز مردم با انتخاب اصولگرایان بتوانند مجلسی در مسیر اهداف امام و رهبری داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دراین جلسه ازنامزدهای اصولگرایی که به مرحله دوم انتخابات نرسیدند درخواست شدتا ازطرفداران خود بخواهند درمرحله دوم به نامزداصولگرایی که مطرح شده، رای بدهند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگران اظهار داشت: در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان خواسته شده که همه اصولگرایانی که در مرحله اول با همدیگر رقابت داشتند با امکانات تبلیغی و طرفداران خود برای نامزد اصولگرایی که به دور دوم راه یافته فعالیت کنند. همچنین در این جلسه از مردم خواسته شد به نامزدهایی رای دهند که قصدشان حل مشکلات واقعی مردم است.

حدادعادل ادامه داد:‌ در جلسه شورا از مردم خواسته شد به کسانی که می‌خواهند مسائل واقعی و مشکلات اقتصادی مردم را در حاشیه و تحت‌الشعاع قرار دهند، رای ندهند و تاکید شد که مردم سعی کنند براساس شناخت دقیق از اشخاص نامزدها رای دهند و در رایی که به نامزدها می‌دهند سابقه نامزدها را بررسی کرده و جریانات سیاسی که از نامزدها پشتیبانی می‌کنند، توجه کنند.

وی تصریح کرد: مردم حافظه سیاسی خود را به کار گرفته و بدانند کسانی که امروز ادعای پیروزی در انتخابات 7 اسفند راکرده‌اند و دم از قانون می‌زنند، همان کسانی هستند که در انتخابات سال 88 پا روی قانون گذاشته و عده‌ای را به تخریب اماکن عمومی دعوت و تشویق کردند و رعایت قانون را نکردند و فتنه به پا کردند؛ آنها حالا چهره عوض کرده و نقاب قانون‌مداری به صورت زده‌اند.

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان بااشاره به اظهار نگرانی این شوراازدخالت مسئولان دولتی درانتخابات، تاکیدکرد: درجلسه شورای ائتلاف اصولگرایان این اظهارنگرانی ازدخالت آشکار مسئولان دولتی در انتخابات مطرح شد و نمونه‌های متعددی ذکر شد. برخی مسئولان باید بی‌طرفی خود را در اجرای انتخابات نشان دهند، اما آشکارا گرایش خود را به یک جریان سیاسی اعلام کرده و در مجامع مردم را به رای دادن به نامزد یک جریان خاص دعوت می‌کنند و مسئولان استانی را تشویق می‌کنند که امکانات را در اختیار نامزدهای خاصی بگذارند.

حدادعادل گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان از مقامات وزارت کشور، دولت و شورای نگهبان خواست نسبت به این موارد تخلف بی‌اعتنا نباشند.

وی ادامه داد: این موارد تخلفی به صورت متعدد در سطح کشورگزارش داده شد و نمونه‌های آشکار وپنهانی ازدخالت مقامات دولتی در انتخابات مرحله اول وجود داشته که مقدمه‌ای برای دخالت صریح‌تر در مرحله دوم شده است. در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح شد مجلسی که نمایندگانش با دخالت و حمایت دولت انتخاب شوند، نمی‌تواند مجلس مستقلی باشد و ازحقوق مردم دفاع کند. چنین مجلسی از تفکر انقلابی و روحیه جهادی به دور می‌باشد و دنباله‌رو دولت‌های بی‌اراده خواهد شد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگران افزود: درجلسه شب گذشته یادآوری شدکه برخی جریانات سیاسی که درگذشته برخی نمایندگان طرفدار دولت رابه طعنه «وکیل‌الدوله» می‌نامیدند،امروزخودشان برای رای آوردن به وکیل‌الدوله شدن افتخار کرده و دخالت برخی مسئولان این روند نادرست را تشدید می‌کند.

حدادعادل در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی تشکیل فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم، گفت: فراکسیون اصولگرایان بعد ازمرحله اول جلساتی داشتند وهیئت مدیره موقت 7 نفره انتخاب شده که وظیفه آنها مدیریت اصولگرایان منتخب در مرحله گذاری که فاصله با تشکیل مجلس دهم است، بودوبعد ازتشکیل رسمی مجلس و مشخص شدن ترکیب نهایی، فراکسیون اصولگرایان سازوکار نهایی خود را با رای اصولگرایان پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای تشکیل فراکسیون رهروان دارید؟ گفت: یکی ازمسائل مهم در آغازمجلس دهم، انتخاب رئیس مجلس است که طبعا یکی ازدو گزینه آقایان لاریجانی و عارف مطرح خواهند شد و مورد نظر هستند و نتیجه تابع ترکیب مجلس دهم خواهد بود و بعید است که الگوی مجلس دهم در تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس دهم قابل تقلیدو تکرار باشد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگران ازارائه گزارش سفرچهره‌های اصولگرابه استان‌ها درجلسه شورای ائتلاف اصولگرایان خبرداد وخاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته گزارشی ازسفر چهره‌های اصول‌گرا به استان‌ها ارائه شد و این چهره‌ها بیشتر به حوزه‌هایی که نمایندگان اصول‌گرا به دور دوم رسیده‌اند، سفر کرده و درجلسات سخنرانی و توجیه مردم حضور داشتند.

حدادعادل بااشاره به فضاسازی جریان رقیب درمرحله دوم انتخابات مجلس،گفت:عده‌ای پیام داده وبگونه‌ای وانمودمی‌کنندکه انگاردرانتخابات7اسفنداصلاح‌طلبان پیروزی قاطعی داشتندومجددا می‌خواهنددر روز 10 اردیبهشت نیزهمان پیروزی راتکرار کنند.برخی تهران را برابرهمه ایران می‌دانند و ما بایدتاکیدکنیم ایران فقط تهران نیست و درتهران نیزبایک تفاوتی جزئی به پیروزی رسیدند.

وی در پایان یادآور شد: امروز آقایان می‌گویند که ما در مرحله اول انتخابات پیروز شده‌ایم و از مردم می‌خواهیم که این پیروزی را در مرحله دوم به پایان برساند. تسنیم

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید