پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1935
  • 0

حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری امام جمعه پلدختر:

مسئولان استانی به جای حضوردرمحافل شبانه به دادمردم سیل زده پلدختر برسند/ این شهرستان درسیل اخیرهم نقطه قرمز بود نه فقط درانتخابات/ فاصله گرفتن ازمردم و تفکرات بسته آفت شوراهاست

امام جمعه پلدختر ازمسئولان استانی که به جای حضور درمیان مردم سیل زده این شهر و شنیدن درد دل های آنان ازنزدیک درجلسات و محافل خانگی شرکت می کنند،انتقادکرد.

امام جمعه پلدخترازمسئولان استانی که به جای حضوردرمیان مردم سیل زده این شهروشنیدن درددل های آنان ازنزدیک درمحافل خانگی شبانه و آنهم درهمین شهرشرکت می کنند،انتقادکرد.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درخطبه های نمازجمعه این هفته پلدختر با اشاره به 15رجب سالروز وفات حضرت زینب (س) گفت:صبوری این بانوی نمونه اسلام دربرابر آلام و مصیبت های حادثه کربلا وپس از آن حتی صبر را نیز شرمنده کرده است و دفاع حضرت زینب درسخت ترین شرایط از ولایت می تواند الگوئی ارزشمند برای زنان جامعه ما باشد.


امام جمعه پلدختربا یادآوری مصائبی که درروز عاشورا و پس ازآن برحضرت زینب وارد گردیده ضمن ذکرروایتی ازحضرت رسول تصریح کرد بنابه فرموده پیامبرعظیم الشان اسلام پاداش کسی که برمصیبت هائی که برحضرت زینب وارد می شود گریه کند پاداش او مساوی پاداش گریه برامام حسین و امام حسن است.

حجت الاسلام سوری درادامه بااشاره به نهم اردیبشت ماه روز شوراها و هفته شهرو شهروند خاطرنشان کرد: درآیات قرآن و روایات عنایت خاصی به بحث شوراومشورت دراداره امورجامعه شده ودرنظام جمهوری اسلامی شورا یک نهاد و پارلمان مردم نهاد تلقی شده است.

 

نداشتن تخصص،فاصله گرفتن ازمردم وتفکرات بسته آفت شوراهای اسلامی

خلاء وجود یک سازوکارنظارتی دقیق وبی طرفانه باعث فساد درشورامی شود

 

امام جمعه پلدختر غیرمتخصص بودن اعضای شوراها را یکی از مشکلات شوراهای کنونی عنوان کرد و افزود: عدم آشنائی اعضای شورا به تخصص های لازم درارتباط با آبادانی ، زیباسازی و مبلمان شهری یکی از آفات شوراهای اسلامی است.

 

 

"سوری" درادامه عدم نظارت برعملکرد شوراها را ازدیگر آفات این نهاد دانست و گفت: ازآنجا که بسیاری از تصمیمات شورا درارتباط با مسائل مالی است  جای یک نظارت دقیق و کارشناسانه برعملکرد شورا واقعا خالی است و اگر شورا بخواهد از فساد درامان باشد بایستی یک نهاد برفعالیت آنان نظارت کرده و عملکرد مالی شورا را رصد کند.


حجت الاسلام و المسلمین سوری "اسراف" را ازدیگرمشکلات موجود درشورا ها دانست و خاطرنشان کرد: شوراها چه درشهرویاروستا بایستی ازاسراف دوری کنندو وقتی شهرستان خودش نیازمنداست شورا بایددراتخاذتصمیمات خدمت به مردم و منافع آنها و آبادانی شهرستان را درنظربگیرد .


امام جمعه پلدختر فاصله گرفتن ازمردم و تفکرات محدود و بسته را ازدیگر آفات برای اعضای شورای اسلامی عنوان کردوافزود : اعضای شورا بایستی درمیان مردم حضور فعال داشته و درتصمیم گیری ها همه جانبه نگر بوده و منافع همه اقشار جامعه را لحاظ نمایند.

 

اعتکاف فرصتی برای خدائی شدن،سبکبال بودن وتقرب به پروردگار


وی با ذکر حدیثی از قول رسول گرامی اسلام درمورد جایگاه معنوی اعتکاف گفت: وقتی شخصی معتکف می شود پس از پایان اعتکاف به او خطاب می شود که تو ازگناه خارج شدی هانند روزی که از مادرمتولدشدی .

امام جمعه پلدختر سنت حسنه اعتکاف را فرصتی برای خدائی شدن ، سبکبال بودن وتقرب به پروردگار دانست وگفت : حضورعاشقانه جوانان دراعتکاف مانوری بسیار زیبا ازمعنویت بوده و پاک شدن و نجات از گناهان ازآثارفردی اعتکاف است .

 وقوع سیل نتیجه عدم پرداخت زکات است


حجت الاسلام و المسلمین سوری حادث شدن برخی بلایای طبیعی را بی توجهی به واجبات دینی ، ناسپاسی بندگان و عدم پرداخت زکات عنوان کرد و افزود: بنا به فرموده امام صادق علیه السلام هیچ مالی چه درخشکی و چه دردریا تلف نمی شود مگر آنکه زکات آن پرداخت نشده باشد.
خطیب جمعه پلدختر یادآورشد: وقتی نسبت به پرداخت زکات مالمان بی توجه هستیم خداوند نعمت هایش را ازما دریغ می کند و درحالی که باران می آیداما سیل راه می افتد و خساراتی را بوجود می آورد.

حجت الاسلام سوری درادامه با اشاره به وظایف و مسئولیت های مدیران شهرستان ، استان و کشور درارتباط با وقوع حادثه سیل درشهرستان گفت: متاسفانه شهرستان پلدختر به لحاظ زیرساخت ها بسیار ضعیف بوده و با یک رعدوبرق جزئی شبکه های صوتی و تصویری آن قطع و یا با وقوع سیل خسارات سنگینی برمردم شهرستان تحمیل می گردد.

   مدیرشرکت پایندان درترمیم شبکه آب شرب پلدخترنقش موثرداشت

 

 وی افزود: هرچند فرماندارمحترم و مدیرکل آبفار استان درارتباط با ترمیم شکستگی خطوط لوله آبرسانی به شهرکوشش هائی کردند اما تلاش های ارزنده مهندس فرج زاده مدیرمحترم شرکت پایندان که کار ترمیم شبکه های آبرسانی به شهر پلدختر را که به گفته کارشناسان دوسه ماه وقت لازم داشت درمدت چند روز به سرانجام رساندند قابل تقدیراست .

 

 بی توجهی مسئولان به " نقطه قرمز" بودن پلدختر درسیل اخیر

 

امام جمعه پلدختر درادامه با انتقاد از کسانی که پلدختر را فقط درایام انتخابات نقطه قرمز معرفی می کنندتصریح کرد: چرامسئولان اکنون که وقوع سیل خسارات سنگینی به پلدختر وارد کرده است این شهرستان رابعنوان نقطه قرمز معرفی نمی کنند تا توجه بیشتری به خواسته های برحق مردم و جبران خسارت های آنان بشود ؟

 

 

حجت الاسلام و المسلمین سوری با انتقادازبرخی مسئولان استانی که به جای حضوردرمیان مردم و آشنائی نزدیک بامشکلات آنان درمحافل خصوصی و نشست های خانگی پلدخترحضور پیدامی کنند تصریح کرد: درحالی که مردم پلدختربامشکلات فراوانی ازجمله خسارت های سنگین سیل دست به گریبان هستند اینگونه نشست های خانگی وشبانه توسط مدیران استانی آنهم درشهرستان سیلزده و محروم پلدختر آفتِ اعتماد مردم نسبت به مسئولان است واین روش های غلط بایستی منسوخ شود.زیرا درفرهنگ اسلامی ما جایگاهی نداشته و با اهداف انقلاب ما همسانی ندارد.

 

عزل و نصب های کارشناسی نشده محکوم است


امام جمعه پلدختر سپس به عزل و نصب های غیرکارشناسی درشهرستان انتقادکرد و افزود:متاسفانه برخی تفکرات غلط به دنبال جابجائی های غیرکارشناسی مدیران و مسئولان هستند درحالی که این کار نه تنها هیچ ثمره ای برای مردم ندارد بلکه آفت پیشرفت و توسعه شهرستان است.


حجت الاسلام و المسلمین سوری درادامه به میزان خسارت های سیل درشهرستان اشاره وخاطرنشان کرد: براساس برآوردهای فرمانداری سیل اخیر 70 میلیارد تومان خسارت به شهرستان وارد کرده وانتظار بحق مردم شهرستان آن است که این موضوع از طریق مسئولان به هیأت وزیران و رئیس جمهور اطلاع داده شود.

 

اعتبارات ویژه برای جبران خسارت های سیل تخصیص داده شود


امام جمعه پلدختراظهارداشت : باتوجه به اینکه دولت وظیفه داردتاآنجائی که می تواندنسبت به خواسته های مردم بی تفاوت نباشدضرورت دارداعتبارات ویژه ای برای جبران خسارت های سیل شهرستان تخصیص داده شود

گلایه مردم سیلزده پلدخترازعدم حضوردولتمردان درجریان سیل اخیر


حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری درپایان عدم حضور مسئولان کشوری و استانی درمیان مردم پلدختر پس ازجریان سیل اخیررا گلایه ،انتقادومطالبه برحق مردم شهرستان عنوان کردوگفت:مردم انتظارداشتند وزرا ومسئولان کشوری برای بررسی حادثه سیل و دلجوئی از آنان درشهرستان حضور پیداکنند که متاسفانه این خواسته بحق مردم ازطرف مسئولان اجابت نگردید.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • بسیجی
    • 9 اردیبهشت 1395 23:11
    • 0
    شهردارقبلی چی
    • جودکی
    • 9 اردیبهشت 1395 07:40
    • 0
    شهردار پلدخترتوسط ریش سفیدان یک طایفه انتخاب شدنه شورای شهر.شورای شهردراختیار ریش سفیدان طایفه است
    • آگاه
    • 7 اردیبهشت 1395 14:47
    • 0
    درحالی که امام جمعه پلدختر درخطبه های نماز جمعه این هفته بدون ذکر نام فردیا افرادی از شورای شهر و حتی بدون اشاره به نام هیچکدام ازشهرهای ایران اسلامی فقط اعلام کرده بودکه غیرتخصصی بودن ، فاصله گرفتن اعضای شورا از مردم و اسراف از آفات این نهاد مردمی است، اما گویا این سخن امام جمعه بربرخی اعضای شورای شهر پلدختر که تحمل شنیدن انتقاد را ندارندگران آمده و یکی از اعضابه همراه چندنفردیگر برای پیگیری این موضوع به دفتر امام جمعه خرم آباد مراجعه کرده اند. 
    • رسانه ای
    • 5 اردیبهشت 1395 21:12
    • 0
    بازدید بیش از 700 نفر ازاین مطلب درفاصله سه روز پس از انتشار، نشان دهنده آن است که سخنان امام جمعه محترم شهرستان مورد پسندجامعه وحرف دل اکثریت مردم بوده است
    • همشهری
    • 5 اردیبهشت 1395 16:38
    • 0
    تشکر از برادر احمدی بابت اطلاع رسانی مطلوب
    • مهرابی
    • 4 اردیبهشت 1395 00:51
    • 0
    1 شهردار و شورا پلدختر کارایی چندانی نداشته و تخصص کافی ندارن بیان به مردم چی بگن؟
    2- جلسات شبانه .........بدعت بدی است
    پلدختر مظلوم پلدختر بی کس پلدختر توسعه نیافته
     
    • مهران احمدی
    • 3 اردیبهشت 1395 23:59
    • 0
    امام جمعه زبان گویای مردم است خداوند حفظ شان کند . امیدوارم مسئولان شهرستان و استان گوش شنوا داشته باشند.
    • سرباز
    • 3 اردیبهشت 1395 23:52
    • 0
    سیل اخیرپلدختر هرچند خرابی ها و خسارت هائی را برای شهرستان دربرداشت اما مهمترین فایده اش برای شهرپلدختر این بود که به جای شهرداری بستر رودخانه را ازهمه آگودگی ها لایروبی کرد و هیچکس نمی تواندلایروبی رودخانه را به حساب خود بگذارد
    • جودکی
    • 3 اردیبهشت 1395 23:43
    • 0
    سوالی که مدتهاست ذهنم رابه خودش مشغول کرده این است که چرا اززمانی که حجت الاسلام والمسلمین سوری امام جمعه پلدخترشده اعضای شورای شهر و شهردار خیلی کم درنمازجمعه شرکت می کنند ؟
    • غریب
    • 3 اردیبهشت 1395 21:55
    • 0
    سلام بر بالاگریوه ومدیرسایت فقط میتوان گفت امان از بــــــــــــــی کســـــــــــی خدمت امام جمعه عرض میکنم ازسفردولت به استان ماهم سهمی از وزیر وکیل نداشتیم یا بهتر بگویم اجازه ندادند بیایندو ازنزدیک ببینند ، اطلاعات غلط میدهند انتظاردارند مردم ساکت بمونند مثلا وزیرنیرو گفت چاه های آب از گل ولای پرشده که مردم از این حرف به خشم آمدند یک بار وزیربهداشت اومد بعد رفتنش متوجه شدیم خدایا تا به کی باید........کــــــاش رهبر عزیزمون این حرفها را بشنود بعدخواهیم دید که پلدختر بی کس وکار نیست
    اینجا هویزه ی ثانی ست رهبرا ازتو به یک اشاره ازمابه سر دویدن

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید