جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1906
  • 0

امام جمعه پلدختر:

به اسارت درآمدن تکاوران دریائی شیطان بزرگ توسط سپاه ونفوذجمهوری اسلامی درمنطقه ازشیرینی های سال 94 بود

امام جمعه پلدخترگفت: در آستانه سال جدید و نو شدن طبیعت و تبریک گفتن هایی که در میان ایرانیان مرسوم است باید به برکات ظاهر و باطن تبریک نیز توجه کنیم


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری تصریح کرد : یکی ازکارهای زیبنده در این ایام عید آن است که افراد متمکن به صورت مخفیانه به فقرای فامیل و نیازمندان آبرومند کمک کنند .

وی صله ارحام و سرکشی به اقوام را ازکارهای نیک درایام عید دانست و افزود : دیگر اینکه اگر بین فامیل ها کدورت هایی است واسطه ی خیرشده و رفع کدورت کنندو همچنین اگر کسی به دلیل بدهکاری گرفتار است او را آزاد کرده تاخانواده و فرزندان او نیز در ایام عید شاد باشند.
سوری خاطرنشان کرد: برکت باطنی به این است که در این ایام از کارخیر دریغ نکنیم ازجمله اینکه فرهنگ فاطمی را ترویج دهیم وبا الگو و سرمشق قراردادن این بانوی دوعالم زندگی های خودرا متبرک به توصیه ها و روش های زندگی این یادگار پیامبر بزرگوار اسلام کنیم .

 


خطیب جمعه پلدخترتصریح کرد : با توجه به اینکه فضای سبز و جنگل ها سرمایه های ملی و متعلق به همه ی آحاد جامعه هستند بایستی دقت کنیم درتفریحات خارج از منزل و رفتن به دختان و فضای سبز آسیب نرسانیم .

وی با اشاره به 29 اسفندسالروز ملی شدن صنعت نفت 1329 تأکید کرد: مسئولین باید بگونه ای برنامه ریزی وبودجه بندی کنند که اقتصاد ما متکی به نفت نباشد .

 

حجت الاسلام سوری اقتصاد کشور ما را دارای دو اشکال عمده دانست وتصریح کرد: یکی ایراد اقتصاد ما خام فروشی نفت و اشکال دیگر دولتی بودن اقتصاد است .

 وی با بیان اینکه دراقتصاد دولتی معمولا فساد به وجود می آید تأکید کردچاره کارآن است که چرخ اقتصاد کشور بوسیله مردم به چرخش دربیاید.

امام جمعه پلدختر افزود : مسئولان کشوربایستی بدانند که اگر قرارباشد اقتصادکشور ازفساد در امان باشد چاره ای جزعمل کردن به توصیه مقام معظم رهبری واجراو ترویج  اقتصاد مقاومتی نیست.

 

 

 حجت الاسلام و المسلمین سوری بااشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری دردیداراخیرمجمع نمایندگان طلاب قم مبنی براینکه بایدانقلابی بودن وانقلابی ماندن رادرحوزه هاحفظ وتقویت کنیم شاخصه های یک فرد انقلابی را برشمرد.


وی معتقدبودن به فرهنگ اسلام ، مرزبندی بادشمن ،داشتن بصیرت وتحلیل سیاسی و دینی ودشمن شناسی را ازدیگرشاخصه های مهم یک فردانقلابی عنوان کرد و افزود: مردم در زمان امام حسن (ع) مسلمان و مومن بودند اما به دلیل نداشتن  تحلیل و بصیرت سیاسی آن صلح معروف برامام تحمیل شد.

خطیب جمعه پلدختر همچنین پیروی از ولی فقیه و دفاع ازمحرومان و مستضعفان عالم را دوشاخصه دیگر یک نیروی انقلابی عنوان کرد .

امام جمعه ی پلدختر درادامه با اشاره به 13جمادی الثانی وفات ام البنین که درنظام مقدس جمهوری اسلامی بعنوان روز تکریم مادران شهدانامگذاری گردیده ،اشاره کرد وگفت : مادران شهدا درحقیقت شاهدان بی ادعا هستند و دلیل نامگذاری این روز به نام تکریم مادران شهدا آن است که حضرت ام البنین هم همسر شهید بوده است و هم مادر شهید .

 

خطیب جمعه پلدختر بابیان اینکه سال 94 دارای شیرینی ها وتلخی هایی بود افزود: امیدوارم سال 95 شیرینی هایش برای ملت بزرگ ایران بیشتر باشد .
حجت الاسلام والمسلمین سوری نفوذ جمهوری اسلامی درمنطقه را ازشیرینی های سال 94 دانست و افزود : ابر قدرت ها متوجه شدند که مسائل منطقه بدون حضور موثر ایران حل نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : به اسارت درآمدن تکاوران دریایی آمریکا درخلیج فارس و به چالش کشیدن ابرقدرتی پوشالی آمریکا توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران یکی دیگر ازشیرینی های سال 94 بود .

 


امام جمعه ی پلدختر همچنین تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را یکی دیگر ازشیرینی های سال 94 عنوان کرد و گفت : این انتخابات باعث شادی دوستان و یاس و ناامیدی دشمنان نظام  و انقلاب اسلامی گردید .  

حجت الاسلا م و المسلمین سوری درپایان خاطرنشان کرد : رحلت آیات عظام خزعلی و واعظ طبسی و همچنین شهادت سردار همدانی و فاجعه ی منا و جان باختن 8000 مسلمان بی گناه براثر سوء تدبیر حاکمان سعودی از دیگر تلخی های سال 94 بود که همه مسلمانان عالم و وجدان های بیدار انسانیت را آزرده خاطر کرد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید