جمعه، 31 فروردین 1403
انتخابات
شناسه خبر: 1893
  • 0

راه دانا با بررسی روزنامه های 22 اسفندگزارش داد ،انتشار جزئیات تازه‌ای ازدخالت دولت در انتخابات

ادعای «حتی30نامزدنداریم»برنامه ریزی یک بازی تبلیغاتی برای تخریب رقیب بود/شماکه ادعامی کنیدپیروزانتخابات هستیدپس آن همه جوسازی علیه نظام وشخصیتهای آن باچه هدفی صو رت گرفت؟

سخنگوی حزب اعتدال وتوسعه : « تعدادکاندیداهای شاخص اصلاح‌طلب اعتدالیون ومعتدلین اصولگرادرتهران که ازسوی شورای نگهبان صلاحیت‌شان تأییدشده است به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد».

به گزارش بالاگریوه به نقل از خبرگزاری راه دانا حسین مرعشی ازسران کارگزاران چند روزقبل از انتخابات مصاحبه می‌کندومی‌گوید: «جمعاً درکشور 3000 اصلاح‌طلب ثبت‌نام کرده‌اند که تنها 30 نفر (در کل کشور) تأیید شده‌اند، براین اساس تنها 1درصد اصلاح‌طلبان تأیید شده‌اند»
رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب «اعتماد ملی» می‌گوید: از کل 3 هزار نفر چیزی در حدود بین 30 تا حداکثر 50 نفر کاندیدای قابل طرح داریم...ما درتمام استان‌ها و شهرستان‌ها هر چه بررسی کردیم و گزارش به دست می‌آوریم،‌کسی باقی نمانده است. دربرخی شهرها وحوزه‌های انتخابیه اصلاً کاندیدا نداریم و در برخی دیگر کاندیدای ناشناخته داریم یا به اندازه کافی نداریم... ما کاندیدا به اندازه کافی که هیچ در حد یک یا یک و نیم درصد مورد نیازمان برای یک حضور رقابتی هم نداریم.


سخنگوی حزب اعتدال و توسعه هم این خط راادامه می‌دهد: «تعداد کاندیداهای شاخص اصلاح‌طلب اعتدالیون ومعتدلین اصولگرادرتهران که ازسوی شورای نگهبان صلاحیت‌شان تأییدشده است به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد».
درواکنش به این اظهارنظرهایکی ازوزارتخانه‌های امنیتی دولت،گزارشی ازکاندیداهای اصلاح‌طلبان و اصولگرا ارائه می‌دهد و می‌گوید که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان چند برابر کرسی های مجلس در سراسر کشور کاندیدا دارند.


اما آن روزها بسیاری از مردم مطلع نبودند و تصور این بود که واقعاً اصلاح‌طلبان کاندیدا به اندازه انگشتان یک دست هم ندارند! ادعای پیروزی آنان و راه یافتن هشتادو چند نفر از اصلاح‌طلبان به مجلس اما این حقیقت را برای مردم روشن کرد که همه آن اظهار نظرها یک بازی تبلیغاتی بوده است و آن حملات به افرادی که روشنگری کرده بودند برنامه‌ریزی قبلی برای تخریب بوده است؛ به همین خاطر پس از انتخابات آنان در این باره سکوت کردند و هیچگاه در این باره با مردم صحبت نکردند که اگربه اندازه انگشتان دست کاندیدا نداشته‌اند،پس چگونه پیروز انتخابات شده‌اند؟ اما افکار عمومی حق دارد این سوال را بپرسد که این همه تخریب و جوسازی علیه نظام و شخصیت‌های آن به چه هدفی صورت گرفت؟


 فعالیت انتخاباتی 3 مقام دولتی در خدمت احزاب


مرتضی بانک که ضمناً دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه (به دبیرکلی نوبخت) نیز هست در اثبات اهمیت و نقش این حزب در انتخابات با روزنامه دولتی ایران مصاحبه کرده و درباره نقش این طیف در بستن فهرست موسوم به فهرست امید (ائتلاف با اصلاح‌طلبان گفته است: شورای اصلاحات بعد از مذاکراتی، به این نتیجه رسید که برای فرآیند وحدت و انسجام، سه نماینده معرفی کند که آقایان موسوی لاری، مرعشی و رهامی از طرف دوستان تعیین شدند و از طرف حزب اعتدال و توسعه و حامیان دولت نیز من، آقای واعظی و آقای ترکان تعیین شدیم.»
افشای اسامی این مقامات دولتی از سوی بانک در حالی است که پیش از این محمدرضا عارف با اذعان به نقش‌آفرینی برخی مقامات دولتی در ائتلاف اصلاح‌طلبان حاضر به انتشار اسامی آنها نشده بود.
عضو ارشد حزب‌ اعتدال و توسعه با بیان اینکه «در این میان به اصولی پایبند شدیم که تدوین این اصول هم به تیمی که از سوی شورای اصلاحات تعیین شده واگذار شد.»
درباره شیوه شناسایی و گزینش نامزدها نیز افزود: «دو روش اتخاذ شد. دوستان اصلاحات فراخوانی را اعلام کردند و در آن از کسانی که می‌خواهند با آنان کار کنند، خواستند تا ثبت نام کنند که در نتیجه، فهرست 130 نفره‌ای تهیه شد. ما روش دیگری را در پیش گرفتیم. اعتدال و توسعه و یاران اعتدال به این جمع‌بندی رسیدیم که از طریق شناخت و ارتباطات، به فهرست افراد مدنظر خود برسیم. ما به چیزی حدود 70 تا 80 نفر رسیدیم و دوستان دیگر به 120 نفر رسیدند.»
وی همچنین در پاسخ به اینکه «با آقای لاریجانی یا جلالی هم مذاکرات یا نشست‌هایی داشتید؟» خاطرنشان کرد: «ما جلسه و مذاکره داشتیم، هم با آقای لاریجانی وهم با آقای جلالی. با آقای جلالی به عنوان نماینده ایشان ارتباط مستمر داشتیم و جلسات مختلفی برگزار کردیم. تقریباً به همان میزانی که با اصلاح‌طلبان جلسه داشتیم، با این طرف هم جلساتی را برقرار کرده و همفکری می‌کردیم.»
پیش از این کاظم جلالی ضمن سخنانی درجمع حامیان خود در شاهرود تصریح کرده بود که مقدمات نامزدی وی از تهران، به واسطه تماس و پیگیری آقایان جهانگیری، واعظی، علوی و رحمانی فضلی انجام شده است.
برخی مقامات دولتی از رئیس‌جمهور گرفته تا معاون اول، سخنگوی دولت و برخی وزرا ممنوعیت‌های قانونی انتخابات را مراعات نکردند.

دسته بندی: انتخابات
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید