پنج شنبه، 30 فروردین 1403
انتخاب سردبیر / سیاست
شناسه خبر: 1891
  • 0

امام جمعه پلدختر:

کسی که اطاعت ازرهبری راغیراز اطاعت ازامام بدانددرخط آمریکاست/امام جمعه زبان گویای مردم و بیان مطالبات جامعه از وظایف ذاتی اوست

امام جمعه پلدختر گفت: خطیب نمازجمعه زبان گویا و رسای مردم بوده و بیان برخی مسائل ازوظایف ذاتی اوست و بایستی مشکلات و مطالبات مردم و نارسایی ها رادرخطبه های نمازمطرح کند.

امام جمعه پلدختر گفت: خطیب نماز جمعه زبان گویا و رسای مردم  بوده و بیان برخی مسائل از وظایف ذاتی اوست وبایستی مشکلات و مطالبات مردم و نارسایی ها رادرخطبه های نمازمطرح کند.


به گزارش بالاگریوه حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری درابتدای خطبه دوم نماز بااشاره به سوم جمادی الثانی سالروزشهادت حضرت زهرای مرضیه(س) افزود:سه عنصراصلی ارزش ها،باورها وآگاهی هادرزندگی هر انسان نقش دارندوحضرت زهراسلام الله علیهاهم باورش براین بودکه تنها راه نجات بشریت و انسانیت دفاع ازولایت و چنگ زدن به دامن ولایت و امامت بوده و هر راهی جزامامت و ولایت انحراف است و نتیجه ای جزسقوط نخواهد داشت.


خطیب جمعه پلدخترسپس به نقش آگاهی درزندگی انسان اشاره و عنوان کرد :حضرت زهرا دردامن نبی مکرم اسلام پرورش یافته است یعنی مطالبی که برنبی مکرم اسلام وحی می شدحضرت زهرا آنها رالمس می کرد.وبه استنادروایات معتبر آن حضرت علاوه براینکه دردامن کامل ترین انسان تربیت شده وپرورش یافته پس ازرحلت نبی مکرم اسلام نیزارتباط جبرئیل یعنی وحی باوی قطع نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین سوری  افزود: علیرغم اینکه بعد ازرحلت رسول خدا و به وجود آمدن آن جو و فضای سیاسی ،خطراتی مانند امپراتوری های روم و ایران ،کاهنان وکسانی که هنوز درقلبشان اسلام را به عنوان یک دین الهی و فراگیر نپذیرفته و این مثلث شوم کیان اسلام را به مخاطره انداخته بود ولی حضرت زهرا سلام الله علیهاخطراصلی راانحراف ازخط امامت و ولایت می دانستندو از راه های مختلف مردم و صحابه را دعوت به دفاع از حق میکرد و نارضایتی خودشان را ازحاکمان فاسق و کسانی که وظیفه ی خودشان را بخوبی انجام نمی دادندبه جهانیان گوشزدمی کرد.


امام جمعه پلدختر تصریح کرد: خطبه ها ،گریه ها و وصیت حضرت زهرا به اینکه آن افراد در تشییع جنازه ی وی شرکت نکنند.همگی  دال بر نارضایتی دختر نبوت ازحاکمان غاصب وقت است .


حجت الاسلام سوری درادامه به سالروزدرگذشت فرزندگرامی حضرت امام حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدخمینی اشاره کرد و افزود: 26 اسفند فراغ جانسوز بزرگمردی است که تاریخ چنان که بایداو را نشناخت .فرزند ایثار و مبارزه و شخصیتی که نهضت با هدایت او شکل گرفت .


امام جمعه پلدختربا اشاره به نقش خطیرسید احمدخمینی درمبارزه و همراهی و مشاورت بی بدیل اوباحضرت امام افزود: به فرموده ی حضرت امام رحمت الله علیه نقش سیداحمد در بسیاری ازمقاطع مبارزه بی نظیر بود و برای تحقق آرمان های اصیل اسلامی مبارزه کرد و پس ازپیروزی انقلاب اسلامی درخدمت پدربزرگوارش به عنوان مشاوری امین و یار فدایی امام لحظه ای آرام نگرفت.


سوری با بیان اینکه سید احمدخمینی کسی بود که درطول 11سال رهبری حضرت امام رحمت الله علیه همواره در خدمت امام بودو بعنوان ناشناس ودرقامت یک بسیجی و گاهاً با لباس سپاه به مناطق محروم می رفت و ازنزدیک مشکلات و مسائل محرومین را مشاهده و به محضر امام انتقال می دادخاطرنشان کرد:حضرت امام دروصف او فرمود : من خدای حاضر و منتقم راشاهدمی گیرم که احمد از آن روزی که در کمک اینجانب مشغول اداره امور بودند تا الان که این ورقه را می نویسم قلم یا قدمی برخلاف گفتار و نوشتارمن برنداشتند.


امام جمعه پلدختربه تبعیت بی چون وچرای حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدخمینی ازمقام معظم رهبری بعدازارتحال امام اشاره کرد و اظهارداشت: این یادگارو خلف صالح حضرت امام بعداز رحلت حضرت امام در خدمت مقام معظم رهبری بودند ومی گفتندمن بعد ازرحلت امام باخدای خودم عهدبستم که درخدمت رهبری نظام باشم و کسی که می خواهد امام از او راضی باشد باید رهبری از او راضی باشد و کسی که اطاعت از رهبری راغیر ازاطاعت از امام بداند درخط آمریکاست.

 

 

خطیب جمعه پلدختر درادامه خطبه های این هفته نمازجمعه به 22 اسفندماه سالروزتشکیل بنیادشهیدتوسط حضرت امام اشاره کردو افزود:حضرت امام در22 اسفندسال 1358 برای رسیدگی به خانواده های شهدا دستور دادندکه چنین سازمانی تشکیل گردد .
وی فرهنگ ملت ایران را فرهنگ شهادت عنوان کردوگفت :شهادت درفرهنگ غنی تشیع اوج کمال انسانی است وملت و مذهبی که فرهنگ شهادت داردهرگزشکست نخواهدخوردو آنهایی شکست پذیر هستندکه فرهنگ شهادت درمذهب و مکتب َآنان جایی ندارد .


وی سپس به 25 اسفند 1366سالروز بمب گذاری وانفجاردرنمازجمعه تهران توسط منافقین به دستورمستقیم صدام اشاره کردو گفت:علیرغم اینکه دراین انفجار 14نفربه شهادت رسیدند اما مقام معظم رهبری که خطیب نمازجمعه بودباصلابت و شجاعت هرچه تمام تربه ایرادخطبه ها ادامه دادندو نماز را به پایان رساندند.


حجت الاسلام و المسلمین  محمدسوری درانتقاد ازکسانی که نسبت به موضع گیری های امام جمعه درخصوص مسائل روز، انتخابات و بیان وانعکاس گلایه های مردم درتریبون نماز جمعه واکنش نشان داده و حرف وحدیث هائی مطرح می کنند تصریح کرد: همانطور که همه مطلع هستندنهادنمازجمعه ازجمله نهادهای وابسته به نهادرهبری است و امام جمعه وظایفی دارد که بایستی انجام دهد وازآنجا که خطیب نمازجمعه زبان گویا و رسای مردم می باشد لذا بیان برخی مسائل از وظایف ذاتی اوست و بایستی مشکلات و مطالبات مردم و نارسایی ها رادرخطبه های نماز مطرح کند.

دسته بندی: انتخاب سردبیر / سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید