پنج شنبه، 9 فروردین 1403
انتخاب سردبیر / اجتماع
شناسه خبر: 1889
  • 0

امام جمعه پلدختر درجلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر مطرح کرد:

درانجام فریضه امربه معروف ونهی ازمنکرضرب المثل غلط و رایج «عیسی به دینش موسی به دینش»جایگاهی ندارد

حجت الاسلام و المسلمین سوری با تقبیح باور این ضرب المثل غلط اما مشهور دربین عوام جامعه که درقبال امر به معروف و نهی از منکر مطرح می گردد گفت: اینکه گفته می شود «عیسی به دینش، موسی به دینش» برای منفعل کردن آمران به معروف و ناهیان از منکر و قطعاً ساخته و پرداخته و ابداع دشمنان دین مقدس اسلام است.

امام جمعه پلدختر گفت : در فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر ضرب المثل غلط و رایج « عیسی به دینش موسی به دینش» جایگاهی ندارد


به گزارش بالاگریوه امام جمعه پلدختردرجلسه ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر این شهرستان گفت: آیات و روایات و آموزه های دیی مامملو ازضرورت و اهمیت پرداختن به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است.


حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر همچون نماز و زکات ازفرائض مهم دردین مقدس اسلام هستند و قرآن دستورداده که آن را درزندگی اجتماعی خود پیاده کنیم.


رئیس ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان پلدختراظهارداشت : بهترین شیوه امر به معروف ونهی ازمنکر وجهه عملی انجام این فریضه است یعنی آمربه معروف وناهی ازمنکر بایستی خودش مقید وعامل به رعایت اوامر و نواحی دینی باشد تا سخن و توصیه او دردیگران اثرگذارباشد.


وی تصریح کرد : جامعه شناسان و روانشناسان نیز بر این نکته حساس و مهم قرآنی صحه گذاشته اند که امر به معروف عملی بسیار اثرگذارتراز توصیه زبانی است .

 

سوری با بیان واقعیاتی از زندگی اجتماعی بهلول گفت: بهلول که خیلی ها اورا دیوانه به حساب می آورند، پرورش یافته مکتب اسلام و رسول الله (ص) است اما برای فراراز حکومت ظلم و جور هارون الرشید خودرا به دیوانگی زد تا واقعیات وحقایق جامعه و نمونه های ظلم و جورحکومت وقت را با زبان طنز و شوخی به مردم زمان خود گوشزد کند.


وی با بیان اینکه یکی از منکرات جامعه بدحجابی است گفت: تحفه رضاخان ملعون درسفر به ترکیه برای کشور ما بی حجابی بود و این شخص پس ازبازگشت از سفر اروپائی خودبرای اینکه قبح حجاب را درکشور مسلمان ایران بشکند همسر خودرا بصورت بی حجاب به زیارت حضرت معصومه (س) فرستاد که با اعتراض علمای دینی مواجه شد.


حجت الاسلام سوری با تقبیح باور این ضرب المثل غلط اما مشهور دربین عوام جامعه که درقبال امر به معروف و نهی از منکر مطرح می گردد گفت: اینکه گفته می شود «عیسی به دینش، موسی به دینش» برای منفعل کردن آمران به معروف و ناهیان از منکر و قطعاً ساخته و پرداخته و ابداع دشمنان دین مقدس اسلام است.


امام جمعه پلدختر تصریح کرد : اگر افراد جامعه اسلامی ومسئولان مربوطه بخواهند به این ضرب المثل غلط عمل نموده و دربرابر منکرات جامعه بی تفاوت باشند طبق وعده قرآن خداوند اشرار و بدان را برما مسلط وحاکم خواهدکرد.ودود این بی تفاوتی به چشم همه افراد جامعه می رود ودرچنین شرایطی دیگر حتی دعای نیکان هم به استجابت نخواهدرسید.


دراین جلسه نورالدین درمنان فرماندارپلدخترگسترش بی رویه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را از آسیب های جدی نظام خانواده عنوان کرد و افزود: فضای مجازی و استفاده بی رویه و گسترده جوانان و نوجوانان از شبکه های اجتماعی باعث اسیب به ارتباطات خانوادگی و تجردو بی علاقگی جوانان به ارتباطات خانوادگی واجتماعی گردیده که بایستی برای آن راهکارهای مناسبی طراحی گردد.


درادامه جلسه دادستان پلدختر نیز ضمن تشریح قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر بر داشتن پشتوانه قضائی آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد و افزود: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکرمشتمل بر 24 ماده و 19 تبصره درتاریخ 23 فروردین مه 1394 به تصویب مجلس شورای اسلامی و درتاریخ 2 اردیبهشت ماه 1394 مورد تأئید شورای محترم نگهبان قرارگرفته است.


حسین بهاروندضمن اعلام ترکیب اعضای استانی وشهرستانی ستادامربه معروف و نهی ازمنکرخاطرنشان کرد:فریضه واکنون قانون امربه معروف ونهی ازمنکردارای مراتبی ازجمله قلبی،زبانی، نوشتاری وعملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحادمردم و دولت است و مرتبه عملی آن درموارد و حدودی که قانون مقررکرده تنها وظیفه دولت است .

 

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان پلدختربابیان این که باتصویب و ابلاغ قانون امربه معروف و نهی ازمنکردیگر بهانه ای برای هرگونه کوتاهی در اجرای آن وجود ندارد گفت: با ابلاغ قانون حمایت ازآمران به معروف و ناهیان ازمنکر ،هر فردجامعه می تواند وظیفه خود رابدون دغدغه عدم حمایت انجام دهد وهدف این قانون به نحو احسن انجام شدن این فریضه الهی است که ازسوی خداوندبرانسان تکلیف شده و از طرف معصومین (ع) مورد تاکید قرار گرفته است.


دراین جلسه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیز ازمردم پلدختر و شورای تأمین شهرستان بخاطر نظم و امنیت حاکم برفضای انتخابات شهرستان قدردانی کرد.

 

سرهنگ عبدالوند بابیان اینکه مردم پلدختر ازنجیب ترین مردم استان لرستان هستند تصریح کرد: علیرغم وجود تنش ها ومسائلی درشهرستان های همجوار، اما مردم خوب و ولایتمدارشهرستان پلدختر با تمکین به قانون و پذیرش توصیه های مسئولان انتظامی و امنیتی از انجام هرگونه اقدامی که باعث مخدوش شدن امنیت وآرامش شهرستان گردد پرهیزکردند که جای قدردانی دارد.

 

دبیرستادامربه معروف ونهی ازمنکرشهرستان نیزدراین جلسه بابیان گزارشی ازوضعیت این ستادگفت:درایام تعطیلات نوروزبرنامه های ویژه ای راتدارک دیده ایم تامسافرین نوروزی بتواننددرآسایش وامنیت ازمراکزاقامتی وسیاحتی شهرستان استفاده نمایند.

 

سرهنگ پاسدارعلی محمدگنجی عمده برنامه های این ستاد راتشکیل شوراهای امر به معروف و نهی ازمنکر،تشکیل گروه های طلایه داران امربه معروف و نهی ازمنکر درادارات، مدارس ،دانشگاهها، مساجد و هیئآت مذهبی عنوان کرد.


درادامه این جلسه مدیرمسئول بالاگریوه ضمن قدردانی از مواضع بی طرفانه امام جمعه شهرستان درارتباط با انتخابات گفت: نکته ای که برای مردم شهرستان ایجاد سوال و ابهام کرده آن است که چرا هیچ مسئولی درارتباط با منکرات متعدد سیاسی و بد اخلاقی های انتخاباتی که درایام انتخابات بوقوع پیوست عکس العمل ملموسی ازخود نشان نداد؟


نورالدین احمدی خاطرنشان کرد:همه می دانندکه دراین ایام افرادحقیقی،حقوقی وجایگاههائی موردتضعیف و تخریب قرارگرفتند،اقداماتی درجهت ایجاداختلاف بین مردم،مسئولان و نیروهای معتقدبه نظام و انقلاب انجام گرفت وقانون گریزی هائی مشاهده شد،اما کمترین واکنش و تذکری از سوی مسئولان مربوطه به خاطیان دیده نشد که این وضع باعث دلخوری و نگرانی بسیاری از مردم شهرستان گردید.

تبلیغ

نظرات

    • خ
    • 13 اردیبهشت 1402 22:24
    • 0
    دولت فقط کینه ونفرت را رواج داده ومردم را به جان هم انداخته ودرگوشه تماشاچی شده حجاب اختیاریست وتمام کشورهای اسلامی هم اختیاریست جز دوکشور که جزو حداقل هم نیستند وجالب اینکه
    کشورهای ازاد درحجاب ارامش اقتصادی وامنیتی بسیار خوبی را تجربه میکنن ومردمانش به همدیگر بیشتر از انچه که ماداریم بهم احترام میگذارند

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید