جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1869
  • 0

همگام باانتخابات (50) شیرمحمدی درحاشیه همایش ۳هزار نفری «حافظان انقلاب» :

هنوز هم ممکن است برخی رد صلاحیت شوند

رئیس روابط عمومی شورای نگهبان گفت: در برخی موارد تبلیغات خود فرد در زمان تبلیغات نامزدها باعث رد صلاحیت فرد شده است.

رئیس روابط عمومی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا مواضع هاشمی نسبت به شورای نگهبان می‌تواند باعث رد صلاحیت شود یا خیر؟ گفت: در برخی موارد تبلیغات خود فرد در زمان تبلیغات نامزدها باعث رد صلاحیت فرد شده است.

به گزارش بالاگریوه شیرمحمدی، رئیس روابط عمومی شورای نگهبان درحاشیه همایش ۳ هزار نفری «حافظان انقلاب» بسیج دانشجویی درمصلی تهران در موردروند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: برای اولین بار است که دو انتخابات مهم با هم برگزار می‌شود و برای اولین بار است که 13 هزار داوطلب برای رسیدگی به شورای نگهبان ارجاع داده می شود.

وی بااشاره به اینکه تعدادزیادداوطلبان نگرانی ما نیست، گفت: فرصتی که برای هزار نفرداشته ایم الان باید صرف 13 هزار نفر بکنیم. تقریبا بعضی ازجریان ها باعث شدکه تعداد زیادی افراد وارد میدان شوند و مراحل صلاحیتشان تا حدود زیادی انجام شده است.

شیرمحمدی در ادامه افزود: فردا فهرست نهایی بررسی صلاحیت نامزدهای خبرگان رهبری اعلام می شود و 27 بهمن فهرست نهایی مجلس اعلام خواهد شد. تبلیغات داوطلبان خبرگان از 22 بهمن به مدت دو هفته و تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از یک هفته تا تاریخ 7 اسفند می باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا مواضع هاشمی نسبت به شورای نگهبان می‌تواند باعث رد صلاحیت شود یا خیر؟ گفت: بگذارید تا اعلام نهایی نظر فقها و حقوقدانان شورای نگهبان اعلام شود. این که چه کسی اصلح است به انتخاب مردم بستگی دارد. زمانی که اعلام نهایی صورت می گیرد امکان دارد موارد استثنایی پیش بیاید که رد صلاحیت و یا اجازه شرکت در انتخابات را میسر می کند. که شاید در کل یک مورد باشد مثلا یک پرونده بعدا پیدا شود یا اینکه عکس آن موضوع امکان دارد. در برخی موارد تبلیغات خود فرد در زمان تبلیغات نامزدها باعث رد صلاحیت فرد شده است.

وی باتاکید براینکه چیزی که ازطرف شورای نگهبان ارائه می شودکف صلاحیت تائید شدگان است، بیان داشت: دونکته مهم در مورد انتخابات آتی وجود داردیکی میزان مشارکت ودیگری کیفیت مشارکت مردم است.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی بر اخبار واصله درمورد تجمع ایثارگران در مقابل شورای نگهبان تصریح کرد: در سه روز گذشته دو نفر مقابل شورای نگهبان تجمع داشته اند.

شیرمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا حضور ریاست جمهوری به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان به عنوان سخنران درمراسم 22 بهمن مصداق استفاده تبلیغاتی می باشد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: ما تذکرات را به تمام استان ها داده ایم و در مورد این موضوع هم نظر اعضای شورای نگهبان ها مهم است. بنده نمی توانم در مورد آنها نظر دهم.   منبع: خبردانشجو

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید