پنج شنبه، 9 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1853
  • 0

رئیس سازمان بسیج اساتید درشیراز:

14هزارکارخانه ‌دردولت تدبیرو امید ورشکسته شد/خاتمی سال 82 به بوش متعهد شده بود حزب‌الله را خلع سلاح، دولت موافق آمریکا را در عراق ایجاد و اسرائیل را قبول داشته باشد

صلاحی بیان داشت: در نامه‌ خاتمی به بوش در سال 1382 نوشته ‌شده متعهد می‌شوم حزب‌الله را خلع سلاح کرده، دولت موافق آمریکا را در عراق ایجاد و اسرائیل را نیز قبول داشته و حقوق بشر را رعایت کنیم.

به گزارش بالاگریوه سهراب صلاحی چهارشنبه‌ شب در جمع اساتید بسیجی دردانشگاه شیرازدرسخنانی باموضوع مؤلفه‌ها و الزامات تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قدرت بین‌المللی اظهار داشت: موضع‌گیری هاشمی رفسنجانی درمورد شورای نگهبان و انتخابات نشان از این است که وی گاهی به چپ و نیزمواقعی به راست متمایل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 اگر مقام معظم رهبری نسبت به خواسته‌های هاشمی، خاتمی و ابطحی عقب‌نشینی می‌کردند، انتخابات باطل و کشور دچار بحران و جنگ داخلی می‌شد که با درایت معظم‌ له بسیاری از توطئه‌های داخلی برطرف شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای به‌دست آوردن رهبری جهان ابتدا قدرت‌های رقیب شامل چین، اروپا و به‌ویژه منابع انرژی دنیا را در سلطه خود درآورده و سپس قصد مهار ایران اسلامی را داشتند.

صلاحی بیان داشت: درنامه‌ خاتمی به بوش درسال 1382 نوشته ‌شده متعهدمی‌شوم حزب‌الله راخلع سلاح کرده، دولت موافق آمریکارا درعراق ایجاد و اسرائیل را نیز قبول داشته و حقوق بشر را رعایت کنیم.

وی با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها 427 زن مسلمان را زندانی کردند و به 17 نفر آنان تجاوز شد و ‌‌70 درصد از آثار باستانی عراق از سوی سربازان آمریکائی تخریب شد تصریح کرد: کشوری که بر این باور است که اگر دست سوریه را قطع کنیم آنگاه حزب‌الله و ایران از بین می‌رود چگونه با وی مذاکره و ارتباط داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج اساتیدباتأکیدبراینکه برای برخی‌ها متأسفم که اعلام می‌دارندنمی‌خواهیم قدرت فائقه درمنطقه شویم،افزود:این حرف تهمت به جمهوری اسلامی است و بایدبراین باوربودکه قدرت فرامنطقه‌ای هستیم و رژیم صهیونیستی و عربستان در محاصره ما قرار گرفته‌اند.

صلاحی بیان داشت: وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفته ‌عربستان با ادعای خود مبنی‌بر اینکه در مدت هشت روز صنعا را تسخیر می‌کنیم ما را فریب دادو هم‌اکنون بعد ازگذشت 11 ماه موفق به عملی کردن خواسته‌های خود نشده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: معرفت و هستی‌شناسی غرب بر پایه سلطه‌گری است و در این راستا استکبار با 70 درصد صادرات تسلیحاتی و حضور نظامی در 76 کشور دنیاهرگز پایند به برقراری صلح در جهان نیست.

وی اظهار داشت: آل سعود بویی ازمسلمانی نبرده و حتی یک قطره خون عربی نیز در رگ‌هایشان نیست چراکه از ششم فروردین‌ماه تاکنون با حمله وحشیانه خود به یمن و حمایت از گروه‌های تکفیری بسیاری از مردم مسلمان و بی‌گناه را به خاک و خون کشانده است.

برجام هدیه‌ای بود که روحانی به آمریکا داد

رئیس سازمان بسیج اساتید خاطرنشان کرد: با اینکه به روحانی احترام می‌گذاریم اما وی حاضر شد 80 درصدفناوری هسته‌ای را زمین‌گیرکند وبه گفته آمریکائی‌ها برجام هدیه‌ای بودکه وی به آن‌ها داده است.

صلاحی تصریح کرد: روحانی رئیس‌جمهوری آمریکا را فردی مؤدب و نجیب می‌داندو نیز ازوی بعیدبود که ازرئیس‌جمهور فرانسه خواست مشکل اشتغال جوانان ایران را حل کنددرصورتی‌که این کشور خون مبتلا به ایدز وارد کشور ما کرده است.

وی بیان داشت: جای تأسف است هیئت دیپلماتیک ایران با خونین‌ترین دشمن ما مذاکره و در دانشگاه اعلام می‌کنند که خزانه ما صفر است و چنانچه شجاعت داشته باشند باید به اشتباه خود اعتراف کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید ‌با بیان این‌که دولتی موفق است که به اقتصاد مقاومتی اعتقادو برای تحقق آن انگیزه داشته باشد و ازتجربیات کشورهای دیگر دنیا استفاده بهینه کند،افزود: به دلیل ضعف وعدم مدیریت در 9ماهه اخیر 14هزار کارخانه تولیدی به خاطر مسائل منابع مالی درکشور ورشکست شده‌ و برای برون‌رفت ازاین معضل بایداقتصادمقاومتی درتمام زیرساخت‌های عمرانی نهادینه شود.   منبع: فارس

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • متخصص
    • 20 بهمن 1394 13:36
    • 0
    جای تاسف داره البته همه اینها ازدعوت ماک فارلین شروع شده وبه جزمقطعی(دولت گذشته)تاالان و شایدبعداز15سال(مدت تعهدات اقایون دربرجام)ادامه داره وتا اون موقع هم خدای ناکرده کسانی هم (باتوجه به سن وسال)مخالفت می کردندیاازدنیارفته یااونقدرپیرشدند که دیگه حال مخالفت ندارند!!!! am 

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید