شنبه، 8 اردیبهشت 1403
انتخابات
شناسه خبر: 1843
  • 0

همگام با انتخابات (47)

تشکیل "مجلس مقتدر" در گرو " انتخاب آگاهانه " است

جایی که انتخاب هست یعنی اختیار وجود دارد . فرد مختار است از میان جمعی یک یا چند نفر را انتخاب کند

انتخابات عرصه تصمیم گیری مردم است که شخص یااشخاصی رابرای مقام، پست یامسولیتی و برای مدتی معلوم برمی گزینند.
بالاگریوه - مجتبی پسند / هفتم اسفندماه ملت ایران درانتخاباتی که پیش رودارندشرکت خواهندنمودو باآراخود،شخصی رابعنوان نماینده خوددرمجلس انتخاب میکنندو درتصمیم گیری برای سرنوشت خود مشارکت می کنند. آنچه دراین میان اهمیت زیادی دارد انتخاب آگاهانه است.جایی که انتخاب هست یعنی اختیار وجود دارد. فرد مختار است ازمیان جمعی یک یا چند نفر را انتخاب کند.


درچنین شرایطی انسان مسئولیت امری را می پذیرد که خود آنرا برگزیده است.پس اگر مایک نفر را از میان خودمان برای امرمهمی انتخاب کنیم بایستی تمامی شرایط رادر نظر بگیریم.اگردرانتخاب خطا کنیم،این خطا به سادگی قابل جبران نمی باشد .چه بسا بایک انتخاب اشتباه، نسلهای آینده را بامشکل مواجه بسازیم. انقلاب اسلامی باحضور آگاهانه و حماسی ملت ایران به وقوع پیوست و حضور آگاهانه مردم در صحنه، همواره تعیین کننده بوده است.


انسان اشرف مخلوقات و خليفه الهي در زمين میباشد، در يك ويژگي اساسي نسبت به سايرموجودات برتري دارد وآن ويژگي،‌ قدرت انتخاب و امكان گزينش است.مابعنوان انتخابگر بایستی اهمیت  حق انتخابی که اصل ششم قانون اساسی به ما داده است را بدانیم وآنرا به ارزانی از دست ندهیم.درطول چندین سال گذشته ما اهمیت این مسئله رابه عینه دیده ایم وباجان ودل درک کرده ایم.وضعیتی که ماالان در استان  شاهدآن هستیم ( چه خوب و چه بد) محصول امروز ودیروزنیست بلکه نتیجه انتخابهایی است که در طول 35 سال گذشته انجام داده ایم.


امروزه که ایام انتخاب کردن وانتخاب شدن میباشدافرادمتعددی کاندیدا شده و خودرادرمعرض انتخاب گذاشته اندومیخواهند ماآنها راانتخاب کنیم وسرنوشت خود و آیندگانمان را به دست آنها بسپاریم .پس ما نبایدچشم بسته انتخاب کنیم،انتخاب توام با تفکرو عقلانیت لازم است.


عیار داوطلبان را به خوبی بسنجیم  وکسی را انتخاب کنیم که برای تمام امور ( سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی ،هنری ،ورزشی و....) نهایت تلاش خود رابه کار گیرد وخود را وقف خدمت به مردم نموده و از ثروت اندوزی وقوم وخویش گرایی وخودمحوری دوری نماید.کسی را انتخاب کنیم  که دارای برنامه باشد،استراتژی مشخص ومعینی داشته باشد،منطقه  و پتانسیل های موجود آن را بشناسد، قدرت چانه زنی و لابی گری را دارا باشد. به طورکلی ویزگی های یک نماینده توانمند عبارتنداز : تخصص ، تعهد ،تجربه ،کارایی ،مدیریت ،روابط عمومی وارتباطات بالا و.....


درنظرگرفتن ویژگی های فوق از سوی مردم در انتخاب ، موجبات پيشرفت و حل مشکلات جامعه رافراهم خواهدکرد و هرگونه سهل ­انگاري در این زمینه ضرري است که به مردم بازمي­گردد.


همه بایدآگاهانه رویدادهای حوزه های انتخابیه رارصدنموده و در انتخابات پیش روشرکت کرده و به توانایی ،تجربه و کارایی داوطلبان خوب توجه کنیم و در انتخابمان سعی کنیم منطق و صداقت و عقلانیت را چاشنی احساساتمان کنیم و انتخابی درست و رو به پیشرفت و توسعه داشته باشیم.


 مشارکت و انتخاب  آگاهانه مردم درانتخابات مجلس، موجب تشکيل مجلسی مقتدر و نظارت موثر بر اجراي امور خواهد شد. چنین منتخبی می تواند راه گشای مسائل ملی ومنطقه ای شود.

دسته بندی: انتخابات
تبلیغ

نظرات

    • رضا
    • 11 بهمن 1394 14:56
    • 0
    با سلام و احترام خدمت مدیر مسئول وکارکنان سایت بالاگریوه
    اقای پسندحرفهات عین واقعیته ولی به نظر یک نکته اصلی رو فراموش کردی.ای کاش می نوشتید مردم عزیز پلدخترومعمولان و روستاهای اطراف به کسی رای بدهیدکه خط وموضع سیاسی مشخص داشته باشد.به کسی رای بدهیدکه مثل افتاپ پرست رنگ عوض نکند.به کسی اعتماد کنیدکه وعده دروغ به شماها ندهد.عزیزان وظیفه نماینده قانونگذاری و نظارت میباشد.
    سخنی هم با جناب اقای احمدی:اولا تشکر می کنیم بابت حسن توجه جنابعالی به نویسندگان همشهری،اگر امکان دارد با سایتهای فعال شهرستان ارتباط دوسویه برقرار کنید (ولو اینکه دیدگاه وتفکرات شماها به هم نزدیک نباشد.)همه یک هدف را دنبال می کنید و آن توسعه و پیشرفت شهرستان میباشد.
    سوالی از جنابعالی دارم :چرا نشریه بالاگریوه دیگر منتشر نمیشود؟
    =====
    بالاگریوه
    ازجنابعالی هم بخاطر حسن توجه تان به «بالاگریوه» قدردانی می شود
    شهرستان فقط دارای دو پایگاه اطلاع رسانی دیگر غیرازبالاگریوه است که یکی از آنها به دلایلی که برهیچکس معلوم نیست نه تنها اهل تعامل نیست بلکه گاهی مطالبی ...... و یکی دیگر از پایگاههای محلی بلوطستان است که معمولاً مشکلی درزمینه تعامل با این پایگاه خبری احساس نمی کنیم.
    درارتباط با نشریه هم بخاطر آنکه بیشترین وقت ما صرف سایت بالاگریوه می شود و همچنین به دلیل نبود نیروی رسانه ای واجد شرایط درشهرستان ،مدتی است فرصت تهیه مطالب و صفحه بندی نشریه را پیدا نکرده ایم ولی به حول و قوه الهی درآینده نزدیک انتشارآن از سرگرفته می شود.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید