شنبه، 1 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1833
  • 0

ملاک تشخیص کاندیدای اصلح اصولگرائی درکوهدشت

وقتی سرنوشت اصولگرائی کوهدشت را «گوی» رقم می زند!

در اتفاقی عجیب در شهرستان کوهدشت انتخاب فرد اصلح به عنوان کاندیدای اصول گرایان با قرعه کشی از درون گوی انتخاب شد!

به گزارش لرستان خبر، ازمـفاهیم رایج امروز جامعه ما ((اصول گرایی )) و ((اصلاح طلبی )) است ؛هرکدام ازدو جناح یادشده تعاریفی برای خود داشته و سعی می کنند در چهارچوب گفتمان خود حرکت کنند هرچند در این روزها آنقدر رجال سیاسی دچار مصلحت شده اند که بعضا تشخیص اصول گرایی از اصلاح طلبی کمی دشوار شده است.

عصر امروز در شهرستان کوهدشت علی امامی رادبا انجام قرعه کشی(!)به عنوان کاندیدای اصول گرایان کوهدشت معرفی شد!

قرعه کشی بین آقایان شاهرخی قبادی و امامی راد در حضور ۵۰ نفر از یاران این دو کاندید درمسجدامام حسین (ع) شهرستان برگزارشدکه به نیت ۱۴معصوم ۱۴گوی که هرنامزد ۷ گوی درسبد داشتند که به نیت پنج تن پنج گوی از سبد بیرون آمد که سهم آقای امامی راد سه گوی و سهم آقای شاهرخی قبادی ۲ گوی بود.

به این ترتیب آقای علی امامی راد با پنج گوی برنده این قرعه کشی شد.

انتشار این خبر سبب تعجب رجال سیاسی استان لرستان شده که چطور ملاک های انتخاب فرد اصلح از درون «گوی» مشخص می شود؟

آیا ملاک های جریان اصول گرایی اینقدر تقلیل رفته اند که نتوان فرد اصلح را انتخاب کرد؟ شورای اصول گرایان شهرستان کوهدشت، استان لرستان و حتی کشور چکاره هستند که این چنین ملاکهای اصول گرایی به سخره گرفته شده است؟

رهـبـر مـعـظـم انـقـلاب اسـلامـی شـاخـص هـای مـهـم اصول گرایی را اینچنین برمی شمردند:عدالت خواهی و عدالت گستری ؛فسادستیزی ؛اعتزاز (افتخار) به اسلام ؛ساده زیستی و مردم گرایی ؛خـرد گـرایـی و تـدبـیـر و حـکـمـت در تـصـمـیـم گـیـری و عمل ،اهتمام به علم و پیشرفت علمی ، (جهاد علمی )؛سعه صدر و تحمل مخالف ؛ شایسته سالاری ؛قانون گرایی ؛انس با قرآن و استمداد دائمی از خدا؛ایمان و هویت اسلامی و انقلابی و پایبندی به آن ؛حفظ استقلال سیاسی ؛تقویت خودباوری و اعتماد به نفس ملی ؛تثبیت و تامین آزادی و آزاد اندیشی ؛اصلاح طلبی (اصلاح و تصحیح روش ها)؛شکوفایی اقتصادی.

درنظام و حکومت اسلامی باید فرداصلح بر اساس بیشترین نزدیکی به شاخص ها و ملاک ها انتخاب شود. حال باید پرسید که انتخاب یک فرد بر اساس قرعه کشی با کدامیک از معیارهای اصول گرایی تناسب دارد؟

تقوای جمعی بایدبراین بودکه اگر قرار بود ازبین این دو کاندبدا یک نفر انتخاب شود و هر دو در همه ملاکها دارای شرایط یکسان هستند بر اساس تقوا یک نفر به نفع دیگری کنار میرفت تا بخواهند از این روشهای شانسی استفاده کنند.

 اصول گرایان کوهدشت بایدتوضیح دهند که مبانی اسلام و انقلاب چه تطبیقی با این روشهای سخیف دارد؟

اگر این معیارهای جدید(انتخاب از طریق گوی) که در کوهدشت رونمایی شده در دیگر نقاط کشور نیز به کارگرفته شود و احزاب سیاسی کشور آن را ملاک انتخاب خود قراردهندمعلوم نیست چه بلایی بر سر مراکز تصمیم ساز کشور خواهد آمد

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • آتیه مال کیه؟
    • 9 بهمن 1394 09:00
    • 0
    با سلام .
    رونمایی روش های منحصر به فرددر همسایگان شمال غربمان چیزغریبی نیست .اما اینکه عده ی از دوستان پل دختری درهر دوجناح بخصوص عزیزان اصلاح طلب دائما باحضور جدی درمحافل این عزیزان قصدشاگردی دارندتادر کسب موقعیت های اجتماعی و پست های حکومتی از تجارب انان استفاده نمایند ودائما بصورت کاروانی درمراسمات فاتحه خوانی و ایضاعروسی و هرچیزکه به انان مربوط می شودشرکت می کنند،چیز غریبیست و برای مردم نجیب پلدخترکه گاها نجابتشان ، آنان را در احقاق حق نیزبامشکل مواجه کرده است ، غم انگیز است .اگراین گروه می خواهند آموخته ای از تجربیات همسایگان بدست آورندحداقل چیزهای نیکی چون حمایت ازنخبگان و دفاع از آنان را درجهت کسب موقعیت های اجتماعی و یکصدایی درجهت پرورش شایستگان برای پیشرفت و بالندگی شهر مقصودشود .
    • عزیزی
    • 6 بهمن 1394 17:18
    • 0
    در احکام اسلام ودرفقه قاعده بنام القرعه لکل مشکل وجود داردکه کاربردان دقیقاهمین جاست
    • سعید
    • 6 بهمن 1394 11:43
    • 0
    خیلی دوست دارم نظرآقای احمدی در مورد کاندیداهای پلدختر و اینکه به چه کسی رأی می دهد را بدانم
    ======
    پاسخ
    باسلام
    همه کاندیداهائی که با هدف خدمت ونه آقائی و ریاست برمردم به صحنه آمده و تنورانتخابات را گرم کرده اندمورد احترام ماهستند. ما هم همچون دیگرکسانی که دل درگرو پیشرفت شهرستان و سربلندی نظام جمهوری اسلامی دارند با تأسی به مقام معظم رهبری ودرلبیک به توصیه های موکدایشان مبنی برحضور حداکثری درانتخابات،ضمن حضورمسئولانه و تکلیف مدارانه درپای صندوق های اخذرأی به یکی ازکاندیداهای مورد تأئید نظام و شورای محترم نگهبان که دارای مواضع صریح و شفاف و سابقه روشن اصولگرائی وتبعیت از مقام معظم ولایت و رهبری باشد رأی خواهیم داد.
    • علی ازمورانی
    • 6 بهمن 1394 10:40
    • 0
    آفرین براستدلال و منطق آقای احمدی.حقیقتاً که ایشان سرباز ولایت و رهبری هستند
    • بسیجی گمنام
    • 6 بهمن 1394 09:32
    • 0
    آقای احمدی از شما بعنوان کسی که ازابتدای انقلاب تاکنون برروی مواضع اصولگرائی خود ثابت قدم مانده اید یک سوال دارم و اون هم اینه که  متولی وبزرگ وتصمیم گیر جریان اصولگرائی درپلدختر کیه ؟
    ======
    پاسخ
    باسلام و تشکر از اظهار لطف و محبت شما
    ما اگرتوفیقی بوده و درمسیری استوارمانده ایم از دوستان شهیدمان درس گرفته ایم که تا پای جان شیرینشان بر کلمه توحید و کلمه الله ثابت قدم ماندند و دراین راه بهترین سرمایه خودرا تقدیم جانان کردند.
    اما جریان اصولگرائی درشهرستان بعنوان یک جریان پویا، زنده و شاداب بوده و افرادی که این روزها و درایام انتخابات می خواهند خود را قیم اصولگرائی نشان بدهندتا آن را برای مطامع سیاسی خود مصادره کنند درمیان اصولگرایان و مردم سابقه روشن و مشخصی دردوران های متعدد و برهه های حساسی که می بایست اصولگرائی و اصولگرایان خودرا نشان می دادند ندارند، بلکه 30-40 سال است که اصولگرائی از نگاه آنان صرفاً در5-6 نفرخلاصه و محدود می شود.وخوشبختانه مردم به این آگاهی رسیده اند که بدانند چنین افرادی حتی از اداره کردن مجموعه 5 یا 6 نفره خانواده خود هم ناتوان هستند چه رسد به اینکه مدعی مدیریت و پدری جریان اصولگرائی شهرستان را داشته باشند.
    اما ازنگاه این حقیر دایره اصولگرائی بسیارگسترده بوده و همه افرادو جریان هائی را که معتقد به اصول و آرمان های نظام و انقلاب هستند را شامل می شود و خط کشی های مرسوم درپلدختر نه تنها تنگ نظری افراد و مجموعه ای حدوداً 10 نفری را نشان داده و ثمره ای ندارد بلکه با معیارهای مدنظر مقام عظمای ولایت و رهبری همخوانی ندارد.
    امیدوارم امام جمعه معزز شهرستان دراین زمینه پیشقدم شده و اجازه ندهند افرادانگشت شماری که بهترین نام برای آنها « اصولگرای مقطعی » است جریان زنده ، پویا و پیشرونده اصولگرائی را درشهرستان محدود و محصورکرده و به نام و کام خود بهره برداری و مصادره نمایند.

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید