پنج شنبه، 9 فروردین 1403
بهداشت و سلامت
شناسه خبر: 1829
  • 0

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی درجریان سفربه شهرستان قول داد:

نیازپلدختربه پزشکان متخصص ارتوپدی،ICU،CCUوگوش،حلق و بینی را تأمین می‌کنیم.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی صبح امروز جمعه با حضوردر پلدختر،مسائل و مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان رابررسی کرد

 

بالاگریوه - وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی دردومین روز سفرخود به لرستان صبح امروزجمعه واردپلدخترشدو ازنزدیک مسائل ومشکلات بهداشت ودرمان این شهرستان را بررسی کرد.


دکترسیدحسن قاضی زاده هاشمی دربدو وردبه پلدختردرورودی شمالی این شهرمورداستقبال نماینده مردم پلدختر ومعمولان درمجلس شورای اسلامی،امام جمعه وفرماندارشهرستان وتنی چند ازمسئولین محلی قرار گرفت.
وزیر بهداشت که دراین سفرمهندس هوشنگ بازونداستاندارلرستان نیز اورا همراهی می کرد،پس ازمراسم استقبال ازآخرین وضعیت بیمارستان امام خمینی “ره”پلدختر بازدیدومشکلات این مرکز درمانی را بررسی کرد.

دکترکائیدی :
ازوزیرمحترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی می خواهم کمبود پزشک متخصص شهرستان را تأمین کند


نماینده مردم پلدختر و معمولان درحاشیه بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امام خمینی “ره”خطاب به دکترهاشمی وزیر بهداشت گفت: پلدختردرحوزه بهداشت و درمان توفیقات خوبی داشته اما همچنان با برخی کمبودها مواجه است که ازجنابعالی به عنوان مقام عالی وزارت می خواهم این مسائل را با مساعدت برطرف نمائید.
دکترعلی کاییدی افزود: بیمارستان پلدختر به ۱۵۰هزار نفردرشهرستان های پلدختر و رومشگان و بخش ماژین استان ایلام خدمات ارائه می دهدو لذابه دلیل بارزیادی که بردوش این بیمارستان افتاده باید به تناسب مراجعه کنندگان امکانات دراختیارداشته باشد .
وی به کمبودپزشک متخصص دررشته های چشم پزشکی، ارتوپد وارولوژی دربیمارستان اشاره کردو گفت:کمبودهائی نظیر بخش ICU،محدود بودن تعداد تخت های CCU ازدیگرمشکلات این بیمارستان است که ما چشم انتظار مساعدت وزارت بهداشت در این خصوص هستیم.
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی کمبوددستگاه ها و تختهای دیالیزی را ازدیگر مشکلات حوزه بهداشت و درمان پلدخترعنوان کرد و افزود: درحالی که شمار بیماران دیالیزی این بیمارستان ۲۱ نفر می باشد وجود فقط پنج تخت مخصوص دیالیز با تعداد مراجعه کنندگان تناسبی ندارد.

 

وی به کمبود تجهیزات سی تی اسکن در بیمارستان پلدختر اشاره کرد و افزود:دانشگاه علوم پزشکی ۲۵درصد سهم خود را در این خصوص تامین کرده و باید هرچه زودتر این امر نیز محقق شود.
وزیر بهداشت نیزدرحاشیه این بازدیدگفت: بیمارستان پلدخترازنظرتجهیزات وپرسنل ازوضعیت مطلوبی برخورداراست وسعی خواهیم کردپس ازجمع بندی مطالب این مشکلات اولویت بندی ومرتفع شوند.

  وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی :

با توجه به محرومیت منطقه نیازشهرستان پلدختربه پزشکان متخصص بخش های ارتوپدی، ICU ،CCU ،گوش،حلق و بینی را تأمین می‌کنیم.

 دکتر قاضی زاده هاشمی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: یکی ازکارهای بزرگ دولت دکتر روحانی بحث مذاکرات هسته‌ای وبه سرانجام رساندن برجام بوده است که بایددراین زمینه از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده و ملت ایران تقدیر و تشکر شود.
وی ادامه داد: دستاوردهای برجام در آینده تأثیر خود را در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش پزشکی خواهد گذاشت و ملت ایران از این دستاوردها استفاده خواهد کرد.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از نزدیک با مشکلات و نیازهای این بیمارستان در بخش‌های مختلف از جمله کمبود پزشک متخصص، کمبود تجهیزات پزشکی و …قرارگرفته بود ،افزود: دستگاه سی‌تی‌اسکن این بیمارستان تامین شده و به زودی  آ ن را راه اندازی خواهیم کرد.


سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی خاطر نشان کرد: در بحث تأمین پزشک متخصص کارکارشناسی و بررسی‌هایی را در این زمینه انجام می‌دهیم  وبا عنایت به محرومیت استان لرستان و شهرستان پلدختر خارج از نُرم کشوری پزشک ارتوپدی، پزشک متخصص ICU و CCU و پزشک متخصص گوش، حلق و بینی را در این شهرستان تأمین می‌کنیم.


وی گفت: با توجه به اینکه به گفته رئیس شبکه بهداشت این شهرستان در شهرستان پلدختر ۲۰ بیمار دیالیزی وجود دارد و تنها برای این بیماران پنج تخت فعال است تلاش می‌کنیم که سه تخت از این تعداد تخت‌هایی که مشکل دارند را تجهیز و تعمیر کنیم تا بیماران دیالیزی در این زمینه مشکلی نداشته باشند.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان افزود: دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن این بیمارستان تقبل کرده و مابقی آن را وزارت بهداشت تأمین و طی هفته‌های آینده به این شهرستان ارسال می‌‌شود.


دکترهاشمی به آماده بودن دستگاه سی تی اسکن برای این بیمارستان اشاره کردو افزود:درصورتی که بیمارستان جانمایی مناسبی برای آن داشته باشددستگاه تایک ماه آینده تحویل داده می شود.

 استاندارلرستان:
سفروزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی به لرستان قطعاً دستاوردهای خوبی خواهدداشت


استاندار لرستان هم با اشاره به سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان لرستان گفت: این دومین سفر وزیر طی سال جاری به استان است که با هدف رسیدگی به وضعیت بیمارستان های لرستان و رسیدگی به مشکلات بهداشت و درمان لرستان انجام شده است.

هوشنگ بازوندافزود: بایدازسفر دو روزه وزیر بهداشت و بازدید وی ازشهرستان‌های استان لرستان تقدیرو تشکر کنیم، چراکه این سفرقطعاًدستاوردهای خوبی رادرزمینه بهداشت ودرمان دراستان لرستان به دنبال دارد.
وی گفت: مشکلات بیمارستان که دغدغه جدی مسئولین شهرستان و نماینده مردم پلدختر در مجلس هم بوده و آنها را برای وزیر محترم بهداشت تشریح کردندان شاالله مورددقت نظروزیر بهداشت قرار خواهد گرفت.

استاندار لرستان گفت: در این سفر دکتر قاضی زاده درجریان نحوه اجرای طرخ تحول سلامت در استان لرستان قرار می گیرد.
وی افزود: وزیر بهداشت آشنایی کاملی نسبت به مشکلات حوزه سلامت مناطق محروم بخصوص استان لرستان دارد و برای رفع کاستی ها مشکلات حوزه بهداشت و درمان مناطق مختلف استان به طور ویژه پیگیر هستند.
استاندار لرستان ادامه داد:سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی قبل از اینکه به عنوان وزیر بهداشت معرفی شود یک مؤسسه خیریه درسطح کشور داشت و با مناطق محروم کل کشور درارتباط بود.
وی افزود: وزیر بهداشت شناخت کامل و مطلوبی ازمحرومیت‌های بهداشت ودرمان استان لرستان دارد و امیدواریم این سفر بتواند بخشی ازمشکلات و گرفتاری‌های استان لرستان را در زمینه بهداشت و درمان حل کند.


بازوند گفت: تلاش ما این است که مشکلات استان لرستان را در زمینه بهداشت و درمان جمع‌بندی و در اختیار وزیر بهداشت قرار دهیم تا بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل و فصل کنیم.


وی اضافه کرد: طی این سفر دو روزه، وزیر بهداشت به استان لرستان از نزدیک با مشکلات بهداشت و درمان شهرستان‌های استان لرستان به ویژه شهرستان نورآباد، الشتر، کوهدشت، ازنا، الیگودرز و پلدختر آشنا شده و تمام مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار داده است.


بازوند افزود: در پایان سفر وزیر بهداشت جلسه جمع‌بندی این سفر را در استان لرستان خواهیم داشت و امیدواریم خروجی خوبی برای استان لرستان به دنبال داشته باشد.


گفتنی است وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در دومین روز از سفرخود به لرستان در مسیر بازدیدازمراکز درمانی درپلدختر ازمرکزبهداشت و درمانی بخش معمولان این شهرستان بازدید کرد و ضمن گفتگوبا بیماران و همراهان بیمار در این مرکز،در جریان مسائل و مشکلات بیماران قرار گرفت.


وی خطاب به دکترکاییدی نماینده پلدخترو معمولان دربدو ورودبه پلدخترگفت:”آقای دکتر،مشکلات معمولان راهم بررسی کردیم،امیدوارم بتوانم هرآنچه که ازدستمان برآید برای این منطقه و شهرستان شما انجام دهم.”

دسته بندی: بهداشت و سلامت
تبلیغ

نظرات

    • منتقد
    • 3 بهمن 1394 10:49
    • 0
    باسلام وتشکرازتذکرشما
    اما ای کاش همه انصاف داشته باشیم وحقیقت ها راببینیم وبگوییم
    اگه نماینده کارش قانونگزاری است به کارهای ریزودرشت حوزه انتخابیه چکاردارد؟اگه مسولیتش شامل حوزه هم میشه پس چرا به کارهای زیربنایی ومعیشت مردم رسیدگی نمی کند؟چرا وزیرکارورفاه نمی آیدوچرا وچرا؟؟؟؟؟چرا به آوارگان جوان ومیانسال پلدختری که برای یک لقمه نان حلال به تهران وکرج و...گوچ کرده اندوچندوقت یک بارجنازه شان به پلدختربرمی گرددفکری نمیشود؟فردای قیامت براب همهی امور است نه فقط گفتاروقضاوتهای ....پناه مبرم به خدا وپیامبر رحمت
    ======
    پاسخ
    باسلام وتشکرمجددازجنابعالی
    اول انتظارداریم پاسخ ما به هیچ عنوان دفاع از نماینده تلقی نشودو امیدوارهستیم نماینده محترم شهرستان نظرحضرتعالی را درسایت بالاگریوه مشاهده کرده و پاسخ لازم را بدهند.
    اما مطلبی را لازم می دانیم به اطلاع شما برسانیم
    درشهرستان ما باب شده است وقتی کارهای بزرگ و کلان مانند چهارخطه کردن راهها، ایجادشعبه های دانشگاهی، ومراکز متعدددرمانی و آب شرب روستائی و.... ازطریق نماینده پیگیری می شود و به نتیجه می رسد افرادی می گویند این کارها به چه دردی می خورد ما مسائل و مشکلات ریزو درشت شخصی مان حل نشده باقی مانده و وقتی هم ....
    خداکند به دور از اغراض سیاسی و شخصی بالاخره ما مصالح عمومی و نظام اسلامی را برخواسته ها و تمایلات شخصی، سیاسی و جریانی ترجیح دهیم
    • پلدختری
    • 3 بهمن 1394 08:19
    • 1
    راستی خوش انصاف بالاگریوه ای
    شما چه چیزی را خدمت می دانید؟
    چطوریه که کسانی که بعد از 26بهمن دیگه کاندیدا حساب نمیشن ازنظرتو اشکالی ندارد تبلیغ بکنند؟
    چرا موقع این حرف ها نیست؟ کمی باخدای خودت خلوت کن اگردشمن نماینده نبودی هم همین حرف را می زدی؟ ببین دوستی ها و دشمنی هات به خاطر خداست یا عقده شخصی ؟
    مگر درنماز جمعه نبودی که حاج آقا سوری گفتندقیامت به اندازه ای هولناک و سخت است که حتی بچه ها هم موی سروصورتشان سفید می شود وحتی جبرئیل هم که مقرب درگاه خداست از ترس برپاشدن قیامت که هرلحظه ممکن است اتفاق بیفتد به پیامبرپناه برد؟ چرا به فکر چنین روزی نیستید؟
    امیدوارم آقای احمدی نظرمرا درجواب شما منتشرکند تا کمی به خود بیائید
    • بالاگريو ه اي
    • 3 بهمن 1394 07:55
    • 0
    الان موقع اين خبرها نيست تبليغ انتخاباتي است مردم آگاهند همه چيز را ميدانندبرادر

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید