پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1816
  • 0

همگام با انتخابات (39) - حجت الاسلام سوری امام جمعه پلدختر :

معیارانتخاب نماینده مجلس اعتقادبه راه امام و شهدا،ایستادگی دربرابردشمن و داشتن روحیه انقلابی و استکبارستیزی باشدنه تعصبات طایفه ای

ملاک مابرای انتخاب کاندیدای اصلح اعتقادبه راه امام و شهدا،دفاع ازحقوق مردم،داشتن روحیه انقلابی واستکبارستیزی وایستادگی دربرابردشمن باشد

بالاگریوه - حجت الاسلام والمسلمین محمدسوری درخطبه های نمازجمعه پلدختربااشاره به اینکه گنگره آمریکابرخلاف تعهدات مذاکرات تحریم های جدیدی راعلیه ایران وضع کرده است گفت: این اقدام سردمداران آمریکا تأئیدی برصحت فرمایشات وپیش بینی های دقیق مقام معظم رهبری است که فرمودند هیچگاه نمی شود به آمریکا اعتماد کرد.


امام جمعه پلدختر با بیان اینکه حاکمان آمریکا از نظر ایده و مبنا باما مشکل دارندتأکید کرد: ازآنجا که آمریکا مصداق کفر جهانی است تازمانی که هرآنچه آنها می گویند دولتمردان ما چشم و گوش بسته نپذیرند این دشمنی  و خصومت ادامه خواهدداشت ، و باید بدانیم که چنین امری بر خلاف آرمان های انقلاب و امام است.


خطیب جمعه پلدختر با اشاره به اینکه دولتمردان آمریکا برای پیشبرد اهداف سلطه جویانه وزورمدارانه خود و تسلط بردنیا از دو ابزار تحریم و تهدید استفاده می کنند تصریح کرد: جهانیان اکنون درک کرده اندکه آمریکاهم دربعدتهدیدکشورها و هم در بحث حریم دردنیا ناموفق بوده است واز آنجاکه با توجه به تجربیات گذشته و زورگوئی های آمریکا درسرتاسرجهان آنها نه منطق داردرست و حسابی دارند و نه اهل استدلال هستندلذا ملت انقلابی ایران به رهبری مقام عظمای ولایت نمی تواند به آمریکا خوشبین باشدو دولتمردان ما بایستی توجه کنند که تنها راه علاج مشکلات تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

سوری با اشاره به توطئه غربی - عربی برای پائین آوردن قیمت برای فشار مردم ایران افزود: دولتمردان ما بایستی توجه کنند که اگر ازیک طرف کشورهای طرف مذاکره به دروغ درپی برداشتن تحریم ها هستند ازآن طرف با توصیه به هم پیمانان عرب خود قیمت نفت را تا جائی تنزل داده اند که اجرای احتمالی برجام هم تغییری در اقصاد ما و معیشت مردم نداشته باشد.


وی دربخشی از خطبه دوم نماز ورود تفنگداران آمریکا را به آبهای ایران محکوم کرده و به اسارت درآوردن مقتدرانه آنان توسط سپاه پاسداران را نشانه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.


امام جمعه پلدختر با اشاره به اهمیت مسأله انتخابات وضرورت حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم درپای صندوق های اخذرأی گفت: به هر اندازه که حضور مردم دراین انتخابات بیشتر باشد اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی  بیشتر به جهنیان ثابت می شود.


حجت الاسلام و المسلمین سوری صرفا، شرکت درانتخابات را ناکافی دانسته و افزود وظیفه فردفرد مردم این است که هم درانتخابات شرکت کنند و هم انتخاب صحیح را مدنظر قراردهند.
وی افزود :ما بایستی افرادی را انتخاب کنیم که ضمن دفاع ازحقوق مردم روحیه انقلابی  و استکبارستیزی داشته و دربرابر دشمن بایستد.

سوری با تقبیح دخالت دادن تعصبات طایفه ای وعشیره ای بعنوان ملاک و معیار درانتخاب نماینده خاطرنشان کرد:ازدیگرملاکهای ما برای انتخاب کاندیدای اصلح بایستی اعتقاد فرد داوطلب به راه امام و شهدا باشد نه اینکه خدای ناکرده بر اساس طایفه و عشیره انتخاب کنیم .


حجت الاسلام والمسلمین سوری انگیزه الهی ، وجود نعمت ولایت مطلقه فقیه و فرهنگ ایثارو شهادت را ازمؤلفه های مهم نظام  مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: همانگونه که ما انقلابمان را درسایه وحدت کلمه و تبعیت از ولایت فقیه به پیروزی رساندیم، برای موفقیت و تداوم اهداف و آرمان های نظام نیز وحدت کلمه و یکپارچگی لازم ضرورت دارد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید