جمعه، 31 فروردین 1403
سیاست / انتخابات
شناسه خبر: 1811
  • 0

همگام با انتخابات( 38) - رئیس کل دادگستری لرستان :

دستگاه قضائی لرستان در راستای تأمین امنیت انتخابات ملاحظه هیچ شخص و جریان سیاسی را نخواهد کرد

جعفربدری درجلسه شورای اداری شهرستان پلدختر گفت : به دادستانها ابلاغ شده است درجریان انتخابات مقوله امنیت فضای انتخابات اصلی ترین و مهم ترین اولویت باشد

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: درکشور ما که نماز جزء عبادات ثابت مردم است هرسال 13 میلیون پرونده وارد دستگاه قضائی می شودکه این رقم  با توجه به جمعیت 70 و چند میلیونی کشور رقم کمی نیست و می بایست ریشه یابی شده و برایش فکری کرد و تدابیری اندیشید.


به گزارش بالاگریوه جعفر بدری صبح امروز سه شنبه 23 دیماه درجلسه شورای اداری شهرستان پلدختر با بیان مطلب فوق گفت : دین داری و تدین اشخاص تا یک حد مشخصی درکاهش جرائم و مفاسد می تواند بازدارنده باشد و پس از آن وعده ها، تطمیع ها، آرزوها ، تهدیدها و زرق و برق دنیا مقاومت انسان را درمقابل دین و ایمانش ضعیف کرده و درهم می شکند.


رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به  اینکه درلرستان سالانه 200 هزار پرونده ورودی به دادگستری داریم که ضرورت دارد علت افزایش پرونده ها و جرایم  ریشه یابی شود، خاطر نشان کرد: این تصور که برخورد های قضائی بطور صددرصد می تواند نقش بازدارنده ای درکاهش جرایم داشته باشد تصور ی عوامانه ، اشتباه و غلط است .و به نظر ما  اثرمجازات درکاهش جرائم شاید بیشتر از 20 درصد نباشد که بعنوان نمونه دربرخی پرونده ها مشاهده می شود برادربزرگ خانواده به جرم قاچاق یا حمل مواد مخدر اعدام شده است و برادر دوم به جای عبرت گیری از این این موضوع همان جرم را مرتکب شده و حکم او نیز صادرگردیده است.


نظام جمهوری اسلامی دربحث امنیت داخلی کارنامه بسیار درخشانی دارد


رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به وجود امنیت مطلوب درکشور جمهوری اسلامی گفت: خوشبختانه علیرغم وجود این همه بحران و ناامنی در کشورهای همسایه ما و درمنطقه خاورمیانه ، اما ثبات و امنیت کشور ما دردنیا مثال زدنی است.
بخش اعظم امنیت مثال زدنی حاکم برکشور ما نتیجه روشنگری ها و تقویت باروهای دینی و اعتقادی مردم توسط علما، روحانیون ، ائمه جمعه و جماعات اهل تشیع و تسنن است
جعفر بدری با قدردانی از نقش انکار ناپذیردستگاههای امنیتی، نظامی و انتظامی درایجاد امنیت درکشور، عمده ترین دلیل وجود امنیت کشوررا شناسائی و تبیین خطرها و چالش ها بوسیله ائمه جمعه و جماعات و روحانیون تشیع و اهل تسنن دانست و گفت: روشنگری های روحانیون و ائمه جمعه و جماعت چه اهل تشیع و تسنن باعث گردیده مردم خطرها را بشناسند و با رصد تحرکات و برنامه های پیچیده دشمنان  ضمن همکاری با دولت و قوای نظامی و انتظامی و امنیتی دررفع این خطرها اجازه ندهند جریان های معاند، گروهک های تکفیری و جریان های انحرافی درمملکت اسلامی ما یارگیری کنند.
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه هرچه اعتقادات و باورهای مردم را بیشترتقویت کنیم درزمینه ایجاد امنیت و آرامش درجامعه موفق تر خواهیم بود تأکید کرد : بسیاری از علمای بزرگوار شیعه و همچون شهید اول، شهید ثانی و عرفای بزرگی همچون سهروردی بدست همین گروهک های تکفیری که بعد ها وهابیت از ریشه همین ها بوجود آمد به شهادت رسیده اند.


جعفر بدری در بخش دیگری از سخنان خود دلیل پیدائی گروه های تکفیری را نتیجه رها کردن مذهب تسنن به حال خودش و بدون رهبر گذاشتن آن عنوان کرد و افزود: افتخار مذهب تشیع آن است که درهرزمانی این مذهب رهبر داشته و دین مردم را براساس علم و روش های عقلانی حفظ کرده است و اینطور نبوده که به هرکس اجازه داده شود عده ای را اطراف خود جمع کند، فتوا بدهد و ذهنشان را منحرف کند .
رئیس کل دادگستری لرستان امنیت مطلوب موجود درکشور را با ناهنجاری های اجتماعی همچون طلاق ، سرقت، پرخاشگری، اختلافات خانوادگی ، نزاع و دعوا و.... متفاوت دانست و گفت : ریشه اینگونه مسائل و ناهنجاری ها را باید درجاهای دیگری جستجو کرد.
وی افزایش آمار طلاق را جهانی شدن و بالا رفتن تحصیلات و آگاهی های عمومی زنان در نتیجه استفاده از شبکه های اجتماعی ، دنیای نوین عصر فنا وری و انفجار اطلاعات دانست و گفت: اکنون دنیا تغییرکرده و زن امروز دیگر قانع به نشستن درخانه نیست بلکه او وارد اجتماع شده و از اطلاعات روز دنیا درفضای مجازی و شبکه های اجتماعی و رسانه های متعدد موجود استفاده می کند ،سطح توقعات و انتظاراتش بالا رفته ، تحملش کمتر شده و ممکن است درمواجهه با کوچکترین موضوع و مشکلی درخانواده پایش به دادگاه باز شده و بحث طلاق و به اجرا گذاشتن مهریه و ... مطرح کند.


وی با تأکید مجددبررد این ادعا که افزایش و شدت مجازات آمارجرم را کاهش می دهد تصریح کرد: ما دربحث مواد مخدر شدیدترین مجازات ها را وضع کرده ایم ولی درعین حال قاچاق ، توزیع ، مصرف و آمار اعتیاد به مواد مخدرازکلان شهرها به شهرهای کوچکتر و از آنجا به روستاها رفته و آمار زندانیان رو به افزایش بوده و ما اکنون سه برابر ظرفیت زندانی داریم.
این مقام مسئول تأکید کرد : بایستی به این نکته توجه شود که علیرغم مجازات های شدید و برخوردهای سخت با جرایمی همچون قاچاق و حمل و مصرف مواد مخدر ، اما ازآن طرف طعمه ها، تطمیع ها ، آرزوها و هوس ها باعث شده تا برخی به دنبال راحت ترین راه رسیدن به پول و ثروت برای امرارمعاش و تشکیل زندگی باشند.


امروز کارفرهنگی درکشور ما حکم جهاد دارد


رئیس کل دادگستری لرستان ریشه بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی را ضعف فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید بپذیریم که تهاجم فرهنگی دشمنان از طریق شبکه های اجتماعی، رسانه ها ئی همچون ماهواره، اینترنت و فضای مجازی نسل جوان و تحصیل کرده مارا تحت تأثیر قرارداده است .
« بدری » چاره کار برای مواجهه با جرایم و ناهنجاری های اجتماعی را رونق دادن به صنعت و ایجاد بستر رقابتی کردن صنایع و ایجاد اشتغال دانست و گفت: بیکاری و فقر اقتصادی دربرخی مناطق لرستان کمر مردم راشکسته و جوان تحصیل کرده چون نمی داند آیا شغلی برای آینده او وجود دارد یانه از آینده خود نومید گشته و ممکن است دست به هرجرم و گناهی بزند.
وی استخدام های محدود دولتی را درقبال خیل عظیم بیکاران تحصیلکرده ناکافی دانسته و گفت : شاید اگر به دقت بررسی شود ما الآن درادارات و دستگاههای اجرائی مان دوبرابر نیاز ، نیروی انسانی بکارگرفته ایم اما این امرنتوانسته مشکل فقر و بیکاری را درمان کند.


اگربرای اقتصاد خانواده ، اقتصاد روستائی ومعضل بیکاری چاره اندیشی نشود خطری بالقوه خانواده ها و به تبع آن جامعه را تهدید می کند


رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه ما باید توجه داشته باشیم که فرزندان و خانواده های محکومین و زندانیان درمعرض آسیب و انحراف و جرم قرار می گیرند تصریح کرد: کسانی که اعدام می شوند، به حبس می روند هرکدام دارای عقبه ، فرزندان ، خانواده و جمعیتی هستندکه بدلیل آنکه سرپرست و نان آور خودرا ازدست می دهند  بالقوه درمعرض خطر و آسیب قرارگرفته و زمینه انحراف و ارتکاب جرم برایشان فراهم می شود.


دعواها و جنجال های سیاسی و انتخاباتی مارا به جائی نمی رساند


این مقام قضائی با بیان اینکه دعواها و جنجال های سیاسی و انتخاباتی مارا به جائی نمی رساند و مشکلی راحل نخواهدکرد اظهارداشت : توقع و انتظار ما از نهادهای فرهنگی، مسئولان سیاسی و اقتصادی این است که بایستی هرچه سریع تر برای درمان معظل بیکاری و اشتغال جامعه  تدابیری اندیشه شود.


انتخابات پیش رو از حساس ترین انتخابات های سی و چند ساله پس از انقلاب اسلامی است


رئیس کل دادگستری لرستان بابیان اینکه انتخابات پیش رواز حساس ترین انتخابات های سی و چند ساله پس ازانقلاب اسلامی محسوب می شود تأکیدکرد: علاوه بردشمنی های چندین ساله استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل علیه نظام جمهوری اسلامی ، اکنون برخی کشورهای عربی به رهبری عربستان درمنطقه بحرانی را بوجود آورده اند و هجمه هائی را علیه کشور ما به راه انداخته اند.


وی افزود: حاکمان این کشورها هنوز معنای دموکراسی و آزادی را نمی دانند بگونه ای که یک قبیله بیش از صدها سال برآنها حکومت می کند و تمام مسئولیت ها بین اعضای قبیله تقسیم شده و کسی جرأت ندارد تخلفات یکی از اینها را به محاکم قضائی ویا بین المللی ارائه کند ، با حاکم شدن یک فضای دیکتاتوری محض که کسی را درآن جرأت نفس کشیدن و اعتراض و انتقاد ندارد ویا حق برگزاری انتخابات و همه پرسی به مردم داده نمی شود و هیچ اختیار و اراده ای ندارند ، لذا به همین دلایل مردم از دولتها یشان عقده ای شده اند .وهمواره منتظر برگزاری انتخابات درکشور ما هستند تا این آزادی و اختیار و اراده مردم ایران درتعیین سرنوشت خودشان را به رخ حاکمانشان بکشانند.


رئیس کل دادگستری لرستان تأکید کرد: روشنفکران ، اصحاب رسانه و اهل قلم دراین کشورها بلافاصله پس ازبرگزاری هرانتخاباتی درایران اسلامی وحضورگسترده ومشارکت بالای مردم درانتخابات برای رقم زدن سرنوشت خودشان ، این موضوع را درکشور خود رسانه ای و منتشر کرده و به انتظارات و توقعات مردم دامن می زنند که چرا درکشوری همچون ایران باید این همه آزادی و اختیار وجود داشته باشد اما مردم کشور ما نداشته باشند؟  لذا یکی از دلایل حساسیت انتخابات  پیش رو الگو گیری مسلمانان کشورهای همسایه وتأثیرپذیری آنان از جمهوری اسلامی ایران بعنوان الگوی بیداری اسلامی و نیز هشدار به حاکمان کشورهای استکباری دنیاست که مردم ایران همچنان حامی و پشتیبان نظام و انقلاب خود بوده و از آرمان های آن دفاع می کنند.


دو دلیل عمده حساسیت واهمیت انتخابات پیش رو


رئیس کل دادگستری لرستان درخصوص اهمیت وحساسیت دو انتخابات مهم  پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : انشاالله انتظار می رود دو هدف عمده درانتخابات پیش رو محقق شود ، یکی اینکه مشارکت مردمی بالاباشد تا دنیا و کشورهای متخاصم  عربی احساس کنند و متوجه شود که مردم ایران اسلامی با گذشت سی و چند سال از انقلاب اسلامی همچنان از نظام سیاسی و آرمان های انقلابشان حمایت می کنند و هدف و انتظار دوم که از اولی مهمتر است آنکه امنیت کشور و مردم درفضای انتخاباتی برای ما خیلی مهم است.


دستگاه قضائی لرستان درموضوع امنیت انتخابات ملاحظه هیچ شخص و جریان سیاسی را نخواهدکرد


رئیس دستگاه قضائی استان لرستان با تأکید براینکه ما به دادستان ها ابلاغ کرده ایم که دربحث امنیت ملاحظه هیچ شخص ویا جریان سیاسی را نخواهیم کرد گفت: روسای دادگستری های استان و دادستانها بایستی درموضوع امنیت انتخابات بدون توجه به اینکه این جریان سیاسی قوی یا ضعیف است فقط امنیت انتخابات برایشان دراولویت باشد تاازاین طریق انشاالله بتوانیم اعتماد مردم جلب کنیم که با احساس آرامش و امنیت برای سرنوشت سیاسی خود آزادانه و درامنیت کامل تصمیم بگیرند.
جعفر بدری با اشاره به اینکه دستگاه قضائی و مشخصاً ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان خطرها و چالش های انتخابات های گذشته را شناسائی، فهرست، بررسی و ارزیابی کرده ایم تأکید کرد : دستگاههای اجرائی ما بایستی متوجه باشند که درانتخابات های گذشته برخی مسئولین ، کارکنان و حتی کاندیداهارا به دلیل ارتکاب تخلفات وجرایم انتخاباتی محاکمه و محکوم کرده ایم و نتیجه پرونده را به هیأت های نظارت ارسال کرده ایم.


رفتارومواضع برخی کاندیداهانشانه عدم التزام عملی آنها به قانون اساسی است


جعفربدری با اشاره به اینکه سازوکار انتخابات ( مخصوصاً انتخابات مجلس) درنظام جمهوری اسلامی بگونه ای است که اجازه تقلب به کسی داده نمی شود تصریح کرد: اینکه بعضی از نامزدهای انتخابات مجلس نهادهای قانونی و نظارتی ، مسئولان و مقام های محلی را تضعیف و تخریب کرده وبه آنها تهمت می زنند نشانه عدم التزام عملی این کاندیداها به قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس است و قطعاً کسی که خودش قوانین را زیرپا می گذارد نمی تواند قانونگذار خوبی باشد.


هیچکس جز دونهاد نظارتی و اجرائی حق دخالت درانتخابات ندارد


رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه فقط دو نهاد نظارت و اجرا درامر برگزاری انتخابات دخالت دارند گفت: غیراز این دونهاد کسی حق دخالت درانتخابات و فرستادن بازرس ونماینده را ندارد.


مسئولان اجرائی درآستانه انتخابات ازعزل و نصب های بی مورد وهدفدارپرهیز کنند

 

جعفر بدری درپایان با اشاره به اینکه هرفردی دارای تمایلات و نگرش سیاسی مربوط به خود است تصریح کرد: مابعنوان مسئول از موقعیت وامکانات دستگاه ، نهاد و یا اداره تحت مسئولیتمان به نفع یا علیه هیچ کاندیدائی بهره برداری کنیم و مسئولان دولتی و اجرائی بایستی دراین ایام نزدیک به انتخابات از عزل و نصب های بی مورد و هدفدار پرهیز کنند زیرا اینگونه اقدامات اعتماد مردم را مخدوش کرده و درحضورشان پای صندوق های رأی بی تأثیر نخواهد بود.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین سوری امام جمعه پلدختر محور وعامل ایجاد وحدت وبه تبع آن امنیت درشهرستان است

 

رئیس دادگستری پلدختر دراین جلسه با ارائه آماری از عملکرد دستگاه قضائی شهرستان گفت:با توجه به حساسیت های مربوط به انتخابات و ضرورت تدوین برنامه های پیشگیرانه امنیتی و همچنین عبور و تردد روزانه 700 کامیون عراقی از مبادی وردی شهرستان ، دستگاه قضائی و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با همکاری و هماهنگی دستگاههای امنیتی و نظامی و انتظامی تدابیر جامع و مهمی را اتخاذکرده اند.

 

وی افزود: با توجه به حضور امام جمعه فهیم و ولایت‌مدار حضرت حجت الاسلام والمسلمین سوری وحدت بین مردم پلدختر ارتقا پیدا کرده و با توجه به این وحدت پیش‌بینی می‌شود، مردم حضور گسترده و چشمگیری در انتخابات آتی داشته باشند.

بیژن سوری با اشاره به اینکه  دستگاه قضائی شهرستان در بحث انتخابات و ارائه گزارش تخلف کارکنان اداری کوتاهی نخواهدکرد تصریح کرد: دادگستری شهرستان با متخلفان انتخابات و کسانی که بخواهند نظم عمومی را برهم بزنند برخورد قاطع می‌کند وبا جلب اعتماد مردم به دستگاه قضایی بی‌طرفی خودرا درانتخابات نشان خواهدداد.

رئیس دادگستری پلدختر با اشاره به همکاری و تعامل مطلوب اعضای شورای تأمین شهرستان وبا تلاشها و محوریت وحدت آفرین حجت الاسلام والمسلمین سوری امام جمعه معزز شهرستان اظهار امیدواری کرد درسایه این تعامل و مساعدت ضمن برقراری امنیت مطلوب فضای انتخابات ، مردم این شهرستان انتخاباتی پرشور، امن و با حضور حداکثری رقم بزنند.

دسته بندی: سیاست / انتخابات
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید