جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1771
  • 0

امام جمعه پلدختربانقل روایتی ازقول مولی علی (ع) درضرورت پرهیز ازتفرقه مطرح کرد:

دعوت کننده به تفرقه را بکشیدحتی اگر زیرعمامه من باشد

بالاگریوه - حجت الاسلام و المسلمین سوری درخطبه های نمازجمعه این هفته پلدختر با تقبیح عملکرد کسانی که درراستای ایجاد اختلاف و تفرقه گام برمی دارند بانقل روایتی ازمولی علی (ع) گفت: آن امام همام فرمود: ازپراکندگی بپرهیزید و آگاه باشید که هر کس مردم را به تفرقه و جدایی دعوت کند او را بکشید هر چندزیرعمامه من باشد.

بالاگریوه - حجت الاسلام محمد سوری در نماز جمعه این شهرستان با تبریک هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد مسعود خاتم المرسلین پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و اله و سلم و میلاد با برکت امام صادق (ع) گفت: قران سراسر دعوت به وحدت و نبی اکرم هم بر وحدت تأکید داشته اندو سیره نبی مکرم اسلام روابط حسنه میان مسلمین و اخوت میان مهاجرین و انصار بود.
حجت الاسلام و المسلمین سوری با تقبیح عملکرد کسانی که درراستای ایجاد اختلاف و تفرقه گام برمی دارند ونقل روایتی از قول مولی علی (ع) که :هیچ کس مانند من به همبستگی و وحدت امت محمد(ص) حریص نیست تصریح کرد : حضرت علی علیه السلام بر هم زننده وحدت را مستحق برترین عذاب ها دانسته و می فرماید : «از پراکندگی بپرهیزید و آگاه باشید که هر کس مردم را به تفرقه و جدایی دعوت کند او را بکشید هر چند زیر عمامه من باشد» .
وی افزود: در امتدادهمین راه حضرت زهرا(س) نیز درارتباط با نقش و اهمیت وحدت و انسجام مسلمانان می فرماید: امامت برای حفظ نظام و تبدیل افتراق مسلمین به اتحاد است.
سوری وجود امنیت را ناشی از وحدت وانسجام ونبود تفرقه و کشمکش و درگیری و تعصب های شدید دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از فقها نیز با تأسی به سیره ی معصومین(ع) منادی اتحاد و وحدت مسلمین بودند حجت الاسلام والمسلمین سوری وحدت ملی در عرصه ی سیاسی رانیزضروری دانست وگفت: وحدت ملی به شرطی که درراستای دشمن شناسی و دشمن ستیزیباشد برای اقتدارملت و جامعه ما اثرگذاروباعث قطع شدن امید و چشم طمع دشمنان خواهدشد.

 

جهانیان دریافته اند که ولایت فقیه یک الگوی موفق برای اداره جامعه است


امام جمعه پلدختر با بیان اینکه مجلس خبرگان هرگز نبایدمورد غفلت قرار بگیرد تأکیدکرد: مجلس خبرگان رهبری با توجه به جایگاه و شان بی بدیل آن دارای دو ویژگی بسیار مهم است ،یکی به لحاظ شخصیت اعضاکه تماماً ازعلمای وارسته و عالمان عامل و مجتهدین بصیرو زمان شناس هستندو دوم شأن و فلسفه وجودی این مجلس که کشف مصداق رهبری را برعهده دارند.
سوری بابیان اینکه اکنون همه دنیا واقف هستندکه نهادولایت فقیه یک الگوی موفق برای اداره هرکشور است تأکید کرد: خواص جامعه وظیفه دارندجایگاه و نقش مجلس خبرگان رهبری وفراجناحی بودن  این جایگاه را برای مردم تبیین کنند.
سوری بااشاره به همزمانی انتخابات مجلس خبرگان ومجلس شورای اسلامی وبهره برداری برخی ازگروههای سیاسی،شورای نگهبان راسنگر وخط مقدم نظام اسلامی دانست که طی این روزها بخاطرانجام رسالت قانونی خوددرارتباط بابررسی صلاحیت ها مورد هجمه قرارمی گیرد افزودند:بعضی ها می خواهنداز هم زمان بودن انتخابات مجلس و خبرگان رهبری بهره برداری خاص داشته باشندکه هرگز نخواهند توانست .

 

چالش هائی که دشمنان برای نهاد شورای نگهبان طراحی کرده اند


امام جمعه پلدخترعمده ترین اقدامات مخالفان نهادشورای نگهبان برای به چالش کشیدن این نهادرا بسیج ثبت نام کنندگان برای بالابردن ریسک ردصلاحیت و وادارکردن شورای نگهبان به عقب نشینی ،  تشویق و وادار کردن افراد بدون صلاحیت برای ثبت نام وکاندیداتوری ،ایجاد شأن کاذب برای افراد بدون صلاحیت و فرار ازامتحان خبرگان رهبری ،چانه زنی های گسترده بااعضای شورای نگهبان درراستای ایجاد تفرقه میان اعضای این نهاد و نامه نگاری به رهبری و سایر ارکان نظام. عنوان کرد.

 

 

فتنه گران مطرود همه جریان های سیاسی داخل نظام ، و9 دی ازایام الله انقلاب است


حجت الاسلام سوری با یوم الله دانستن حماسه 9دی تصریح کرد:نهم دی ماه روز بصیرت مردم ایران دربرابر فتنه ومردود شدن بعضی خواص بودوهمان روح وفضائی که براصل انقلاب حاکم بودهمان روح در نهم دی نیز حاکم بود.
خطیب جمعه پلدختربا اشاره به اینکه مردم ما می بایست فتنه گران پیاده شده ازقطارانقلاب را ازخود طرد کنند تصریح کرد: همه ی مردم اعم ازاصول گرا واصلاح طلب باید9 دی راهمانند بیست و دوم بهمن گرامی بدارند .
حجت الاسلام و المسلمین سوری با اشاره به اینکه سران فتنه لیاقت دفاع ندارند تصریح کرد : فتنه ۸۸ رادشمنان بیرونی نظام و انقلاب طراحی ،و فتنه گران  بعنوان آلت دست بیگانگان عمل کردند.
وی با بیان اینکه بنا به گفته خودفتنه گران انتخابات بهانه ای بودتااصل براندازی نظام اسلامی را دنبال کنندواینها درکشته شدن بی گناهان شریک هستند گفت: اگرایرادی به انتخابات واردبود چراازمجاری قانونی پیگیری نکردند وبا اردوکشی خیابانی به نظام و کشور آسیب رسانده و دستشان به خون بی گناهان آلوده شد؟

سوری بابیان اینکه الان فتنه گران نزداصلاح طلبان ،دولت و مردم جایگاهی ندارندافزود: اگربااین وجودبازهم کسی فتنه گران را نشناخته وتمایلی به آنها نشان می دهد در واقع بصیرت ندارد زیرا آنها اصل نظام ولایی را هدف گرفته بودند که این امر گناه نابخشودنی است وباید از مردم عذرخواهی می کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری با اشاره به این موضوع که حماسه نهم دی ماه بعنوان پایانی برفتنه ثابت کرد ملتی که بصیرت نداشته باشددرمقابل هیچ حادثه ای مقاوم نیست تأکیدکرد: مردم با بصیرت ایران در روز نهم دی به جهانیان نشان دادند که راه ملت ازسران فتنه جداست نهم دی پایان یک دوران فتنه بود.      عکس از بلوطستان

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • الف
    • 4 دی 1394 21:33
    • 0
    فتنه گر ثابت کرده به هیچ جریان ویا شخصی رحم نمیکند چه اصولگرا چه اصلاح طلب و چه مستقل هیچکدام حریف فتنه گر نمیشوند فقط مردم با بصیرت بایستی فتنه گر را شناسایی کنند ،
    ازحاج اقا سوری امام جمعه ونماینده ولی فقیه و مدیر بالاگریوه تشکر میکنم

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید