جمعه، 31 فروردین 1403
انتخابات
شناسه خبر: 1767
  • 0

همگام با انتخابات (23) - انتظارات مردم از نمایندگان

کاندیداها خودرا وامدارگروههای سیاسی ،افراد وجریان های ذی نفوذ نکنند

بالاگریوه - نمایندگان ( کاندیداهای فعلی ) قبل از ورود به مجلس خود را وامدارگروههای سیاسی وذی نفوذ نکنند. چنانچه رهبر معظم انقلاب در این باب می فرمایند:”اگر نماینده ای بر سر کار آید که قبل از ورود به مجلس خود را وامدار دیگران کرده و مجبور باشدنانهایی که به قرض گرفته باشد به مجلس که رفت قرض خود را ادا کند، به درد نمیخورد.”

بالاگریوه - جایگاه خطیروسنگین نمایندگی مردم درجامعه جوان ،پویاو روبه رشد،پرسشگرو پرجنب جوش امروزکشورمان پذیرش مسئولیتی بس بزرگ است که همت وتلاش وصف ناشدنی مردان بزرگ را میطلبد.

این جایگاه رامیتوان ازدو جنبه موردمطالعه و نقدو بررسی قرارداد:از یک جنبه جامعه ی نمایندگی حاوی اختیارات و قدرت است.قدرتی که قانون اساسی براساس آرای انتخاب کنندگان به انتخاب شوندگان اعطا می کندو به آنها توان انجام اموری رامیدهدکه پرداختن به آنها جزبااتکا به خداوندمتعال وخواست عمومی ممکن نیست.لذا ازاین حیث نماینده مظهر قدرت جمعی افرادی است که او را به نمایندگی انتخاب کرده اند.
 
ازمنظر دیگرورود به حوزه نمایندگی ورودبه عرصه مسئولیت پذیری میباشد.بازبینی موقعیت یک نماینده ازاین زاویه جامعیت ماموریت نمایندگی رابه روشنی می نمایاند.نماینده به محض کسب مسئولیت نمایندگی از یکسو درمقابل مردم حوزه نمایندگی خودش صرف نظر ازاینکه به وی رای داده باشند یانه و ازسوی دیگر درمقابل تمامی ملت مسئول است.مردم از نماینده خودبه حق انتظار دارند که:
۱- به لحاظ شان و جایگاه نمایندگی از مقام رفیع و والایی برخوردار باشد چرا که برتری و رفعت جایگاه منتخب نشانه شان و مرتبه انتخاب کنندگان است.
۲-با بهره گیر ی به جا از قدرت نمایندگی، به حل مشکلات آحاد مردم کمک کند.
۳- وسایل  و ابزارهای توسعه سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی و معنوی و….. حوزه نمایندگی انتخابیه خود را فراهم سازد.
۴-از همه مهمتر اینکه هر کدام از کاندیدای محترم که به عنوان خدمتگذار مردم شریف این منطقه انتخاب میشوند روز بعدازانتخابات باید بین مردم تبعیض قائل نشوند و همه را چه کسانی که به آنها رای داده باشند و چه کسانی که رای نداده باشند به عنوان یک همشهری و موکل در نظر داشته باشند نه به عنوان طرفدار و مخالف.
۵- قبل ازورودبه مجلس خود را وامدار گروههای سیاسی وذی نفوذ نکنند. چنانچه رهبرمعظم انقلاب دراین باب می فرمایند:”اگر نماینده ای بر سر کار آیدکه قبل از ورود به مجلس خود را وامدار دیگران کرده و مجبور باشد در مجلس وام انها را ادا کند، نانهایی که به قرض گرفته باشد به مجلس که رفت قرض خود را ادا کند، به درد نمیخورد.”
توفیق خدمت به ملت بزرگ ایران و مردم شریف لرستان موهبتی الهی است که بدون تردید اگر لطف وعنایت حضرت پروردگار و همراهی وهمدلی مردم و نیزحمایت های مسئولین نباشد پیمودن مسیر دشوار خدمتگذاری میسر نمی گردد.
انتخاب افراد صالح و کاردان و کاربلد برای مدیریت استان و شهرستانها از خواسته های به حق مردم شریف لرستان میباشد.چرا لرستان بااین همه رجال تحصیل کرده و کاربلد باید جایی باشد برای تجربه اندوزی افراد بی تجربه و ناکارامد که از استانهای دیگر میایند و بعد از مدتی لرستان را ترک میکنند و ما میمانیم و یک دنیا مشکلات.
شما کاندیدهای محترم باید همواره دغدغه  اصلی خویش را تلاش درجهت رفع محرومیت هاوحل مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود بدانیدو اعتقادداشته باشید که این سرزمین بطورعام و حوزه لرستان به طور خاص سرشار ازاستعدادهای کشف نشده و بالقوه هست و درصورت ایجادبسترهای لازم برای رفاه اجتماعی به منصه ظهور رسیده و هریک در آینده منطقه و درمقیاس وسیع تردراینده ایران اسلامی مفید باشد.    مجتبی پسند، بلوطستان

دسته بندی: انتخابات
تبلیغ

نظرات

    • الف
    • 4 دی 1394 19:37
    • 0
    بعضی افراد ازشهرهای دیگر برای کاندیدای خاصی به در منزل برای راضی کردن افراد و قول و قرار اما غافل از اینکه مردم به کاندیدهای که  از این دسته افراد دورخود جمع کرداند خسته شده اند این اقایان خود را لیدر کاندیدا میدانند و اگر خدا کمک کند هیچ وقت موفق نباشند هیچ نماینده ای این لیدرها را سیر نخواهد کرد.
    • اقا
    • 3 دی 1394 00:35
    • 1
    مدیر محترم بالاگریوه سلام علیکم ،
    از شما تقاضا دارم از اقای پسند و امثال ایشان استفاده کنید .
    =====
    توضیح بالاگریوه
    آغوش بالاگریوه به روی اهل قلم بومی همواره بازبوده است و بالاگریوه ازنویسندگان بومی همچون جناب آقای پسند استقبال خواهدکرد.
    • الف
    • 3 دی 1394 00:25
    • 1
    سلام کاندیداهای که از شهرهای دیگر افرادی که زمانی در این شهر بقول خودشان خدمت کرده اند ولی بعد از اینکه پست خود را از دست دادن ولی حاضر به خدمت در ان اداره نبودن و به خاطر اینکه توان خدمت در ان زیر مجموعه را نداشته اند الان سر وکله این افراد پیدا شده غافل از انکه مردم خوب میدانند قصد این اقایان فقط رسیدن به میز قدرت چه در پلدختر و شاید بالاتر است از این عزیزان خواهش میکنم دست از سر مردم بردارید چون شما قیم و خیر خواه این مردم نیستید .خدا جای دیگرروزیتان(میز قدرت) بدهد چون اگر این حوزه انتخابیه چند نماینده هم بخواهد در برابر شما کم میاورد ،از اقای پسند و بالاگریوه کمال تشکر را دارم
    • جها اطلاع
    • 2 دی 1394 22:12
    • 0
    در این نشست خبرنگار فارس،بلوطستان،برنا،صداوسیما،مهر و جام جم حضور داشتند تصویر بلوطستان هم ربطی به صداوسیما ندراد چون دوربین صداوسیما فقط قاب خانی پور را گرفت و من فقط میکروفن را برای خبرنگار صداوسیما گرفتم
    =====
    توضیح بالاگریوه
    اول از پاسختون سپاسگزاری می کنیم
    بعد هم اگراسم شما «من» باشد برای بالاگریوه نامفهوم است . اما توضیح تان کارراپیچیده تر کرد .چرا که به قول نظردهنده قبلی اگر خبرمربوط به صداوسیماست چرا دربلوطستان درج گردیده بدون آنکه درصداوسیما انعکاس داشته باشد؟ تا جائی که به ذهن ما می رسد مصاحبه صداوسیما از کاندیداها درهنگام ثبت نام غیرقابل انعکاس و صرفاً برای آرشیو و زمانی است که مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات به این مصاحبه ها نیاز داشته باشند. پس با این وجود چرا به جای آرشیو شدن این مصاحبه درصداوسیما دربلوطستان منتشرشده ؟
    • حامی یک کاندیدا
    • 2 دی 1394 17:23
    • 0
    مدیرمحترم سایت ارزشی بالاگریوه
    باسلام و خداقوت
    سایت بلوطستان با کاندیدای مورد نظرخودش که 4 - 5 روز پیش ثبت نام کرده امروز و آنهم درمحل ستاد انتخابات مصاحبه گرفته است و آن را منتشر کرده . پس بالاگریوه چرا این کار را برای کاندیداهای اصولگرا انجام نمی دهد ؟
    =====
    توضیح بالاگریوه
    با تشکر از شما
    بالاگریوه ضمن احترام به همه کاندیداهای محترمی که درچارچوب قانون و رعایت خطوط قرمز نظام اسلامی حرکت می کنند ، قبلاً هم اعلام کرده ایم که بنا نداریم بگونه ای قلم بزنیم و حرکت کنیم که فضا و بستر آرامی را که لازمه ی برگزاری یک انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم است به چالش کشیده شود.
    اما اینکه چگونه و چرا به یک پایگاه خبری اجازه داده شده است درمحل ستاد انتخابات فرمانداری از یک کاندیدا که 4 روز پیش ثبت نام کرده مصاحبه بگیرد را بایستی از فرماندارمحترم و هیأت محترم اجرائی سوال بکنید،
    نکته جالب آنکه این مصاحبه کاملاً ناشیانه وغیرحرفه ای است . اگر مصاحبه کننده سایت بلوطستان است چرا اولاً درمحل ستاد انتخابات انجام شده و دوماً چرا میکروفون مربوط به صداوسیما دردست مصاحبه کننده است؟ واگر این مصاحبه مربوط به صدا و سیماست چرا درسایت بلوطستان منتشرشده است ؟

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید