جمعه، 7 اردیبهشت 1403
سیاست
شناسه خبر: 1760
  • 0

رئیس قوه قضائیه :

هر قلمی که در تضعیف ولایت فقیه بچرخد، قلم خیانت است

بالاگریوه - آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رمز وحدت و تعالی کشور و نظام را ولایت فقیه دانست و اظهار کرد: امروز هر قلمی که در تضعیف ولایت فقیه بچرخد، قلم خیانت است و ما اقتدار و عزت این کشور را در مسیر پیمودن راه ولایت فقیه می‌بینیم.


رئیس قوه‌قضائیه: مسأله نفوذ دشمن بسیار جدی است

بالاگریوه - رئیس قوه‌قضائیه نسبت به برخی توطئه‌ها برای جایگاه ولایت‌فقیه هشدار داد و تاکید کرد هر قلمی که در این راستا بچرخد، خائن است.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی بعدازظهر روز پنجشنبه طی سخنانی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه و تفکر بسیجی که در مصلای بابل برگزار شد با اشاره به مسیر تعالی نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی که به فضل الهی و پایمردی مجاهدان یک مسیر تعالی را طی کرده در یک وضع خاصی قرار دارد.

 

وی با اشاره به بحث نفوذ ادامه داد: امروز شناخت مجاری نفوذ دشمن برای همه دلسوزان نظام بویژه بسیجیان یک ضرورت است.

به گزارش میزان، رئیس دستگاه قضا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با بحث نفوذ گفت: ما نمی‌خواهیم مساله نفوذ را سیاسی و جناحی کنیم اما این موضوع از اهمیت بحث نفوذ نمی‌کاهد.

وی تصریح کرد: مساله نفوذ دشمن یک مساله جدی است و همه دلسوزان نظام چه از قشر روحانیت و چه از قشر دانشگاهیان باید این مساله را جدی بگیرند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ادامه مهم‌ترین وجه نفوذ دشمن را نفوذ فرهنگی دانست و اظهار کرد: بحث نفوذ فرهنگی از سالیان گذشته مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و زمانی که معظم‌له بحث شبیخون فرهنگی را مطرح کردند برخی مسؤولان وقت در آن تشکیک کردند.

 

وی با اشاره به بحث قدرت نرم تصریح کرد: در یک مقطع زمانی دشمن با مواجهه فیزیکی پیش می‌آمد اما هزینه‌های این مساله برای استکبار سنگین بود و امروز استکبار جهانی نفوذ را از دریچه قدرت نرم نگاه می‌کند و تلاش دارد از مسیر تغییر نگاه مخاطبان اهدافش را به‌دست آورد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مساله نفوذ فرهنگی مغرب‌زمین بسیار دقیق‌تر و ظریف‌تر از چیزی است که ما گمان می‌کنیم، گفت: فرهنگ مغرب‌زمین قرن‌ها به مسیری رفته که با مسیر ایمانی و اعتقادی ما در تقابل است و مساله مدرنیته از قبل یک مساله عمیق است.

 

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ادامه با اشاره به مؤلفه‌های مدرنیته غربی گفت: متفکران مغرب‌زمین امروز معتقدند این تفکر و سبک زندگی حاکم بر غرب که ناشی از فردگرایی است غرب را با بحران مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: امروز باید ردپای تحمیل نفوذ فرهنگی دشمن را در فیلم‌هایی که می‌سازند، رمان‌هایی که ترجمه می‌کنند و قلم به دستانی که در روزنامه‌ها مقاله می‌نویسند جست‌وجو کرد.

رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه امروز مولفه‌های مدرنیته غربی توسط نگاه قرآنی به چالش کشیده شده است، گفت: نگاه جمهوری اسلامی که یک نگاه متعالی به حکومت و تاثیر نقش مردم در حکومت است امروز فرهنگ سیاسی غرب و مدرنیته را به چالش کشیده است.


 چه کسی حرف‌های سکولارها را تکرار می‌کند؟


آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ادامه با اشاره به اصل 57 قانون اساسی و تصریح آن به ولایت مطلقه فقیه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران براساس تعالیم اسلامی و نگاه الهی حضرت امام(ره) تاسیس شده است.

وی با اشاره به برخی سخنان و اظهارات که از سکولاریسم و فرهنگ مدرنیته غربی نشأت می‌گیرد، گفت: همین چند روز پیش عده‌ای در روز 16 آذر در میان دانشجویان گفتند اگر قدرت در جایی جمع شود موجب فساد است؛ باید از آنها پرسید که چرا حرف‌های فرهنگ سکولاریستی غرب را با لعابی خاص در اینجا مطرح می‌کنند؟

 

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) مرکز قدرت در جامعه اسلامی بود، آیا خدایی ناکرده ایشان به فساد کشیده شد.

وی تصریح کرد: قدرت استدلال اسلام و مسلمین به حدی بالاست که مانعی در مواجهه با افکار دیگران وجود ندارد؛ منتها سخن این است که نباید یکسری حرف‌ها را به صورت وحی منزل مطرح کرد.

 

آیت‌الله آملی‌لاریجانی بیان داشت: افرادی که این سنخ بحث‌ها را مطرح می‌کنند به بحث تمایز نحوه حیات طیبه قرآنی با نحوه حیات سکولاریستی غربی توجه نمی‌کنند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه در نگاه قرآنی غایت، حیات طیبه الهی است، گفت: امروز این بمباران و کمپین‌هایی که راه می‌اندازند و می‌گویند ما می‌خواهیم حقوق زن و مرد را مساوی کنیم در شرایطی است که از نظر قرآن در حیات طیبه الهی زن و مرد تفاوتی ندارند.

 

وی اساس حیات طیبه الهی را توحید دانست و تصریح کرد: در جمهوری اسلامی که نظامی متشکل از مومنین است یک نگاه قرآنی حاکم است و انسان‌ها تسلیم حق تعالی هستند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی بیان داشت: کسانی که بر مبنای حیات طیبه الهی زندگی می‌کنند از هیچکس غیر از خدا نمی‌ترسند و لذا یک فقیهی به نام امام خمینی(ره) پیدا می‌شود که در سخت‌ترین شرایط این کشور و در بحبوحه جنگ تحمیلی می‌فرمایند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

رئیس قوه‌قضائیه در ادامه سخنانش بار دیگر به مساله نفوذ اشاره کرد و بیان داشت: ما در تهاجم یک فرهنگ منحط هستیم؛ در لابه‌لای نوشته‌ها، فیلم‌ها و بحث‌های سیاسی در حال انتقال این فرهنگ هستند و ما باید به هوش باشیم و اگر عزت مسلمانان را می‌خواهیم، راه، بازگشت به خویشتن است و راه این مساله در جمهوری اسلامی تمسک به قرآن، ائمه اطهار و فقها است.

 

وی رمز وحدت و تعالی کشور و نظام را ولایت فقیه دانست و اظهار کرد: امروز هر قلمی که در تضعیف ولایت فقیه بچرخد، قلم خیانت است و ما اقتدار و عزت این کشور را در مسیر پیمودن راه ولایت فقیه می‌بینیم.

 

رئیس دستگاه قضا در ادامه به مساله برجام اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم کشورهای غربی در موضوع برجام و پسابرجام برخلاف تعهداتشان عمل نکنند و امیدواریم مساله برجام و پسابرجام طبق نقشه راه پیش برود.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در پایان حل مشکلات اقتصادی کشور را منوط به برجام ندانست و خاطرنشان کرد: قوه‌قضائیه در حد توان خود از رونق اشتغال و امنیت اقتصادی و کوتاه کردن دست دلالان که مانع اشتغال و تولید هستند حمایت می‌کند و در این مسیر به دولت کمک می‌رساند.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظرات

    • الف
    • 29 آذر 1394 15:53
    • 0
    ان قلم به امید پروردگار و نیروی دلسوز نظام شکستنی است ،باز هم از مدیر نشریه بالاگریوه تشکر میکنم .

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید