جمعه، 10 فروردین 1403
سیاست
شناسه خبر: 1738
  • 0

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در نامه‌ای به رئیس جمهور :

گزارش آژانس، امنیت ملی ما رادرمعرض فجایع جبران‌ناپذیرقرارمی دهد

بالاگریوه - بسیج دانشجوئی دانشگاه صنعتی شریف درنامه ای به رئیس جمهور :آیا توجه دارید که دسترسی‌های گسترده و بی‌سابقه به اماکن و مواد دوگانه‌ی نظامی و غیرنظامی که در این گزارش از ایران خواسته‌شده است امنیت ملی ما را در معرض فجایع جبران‌ناپذیری قرار می‌دهد؟

بالاگریوه - به گزارش خبرگزاری دانشجو ، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف پس از انتشار پیش‌نویس گزارش آژانس انرژی اتمی نامه ای روحانی نوشت که متن نامه به شرح زیر است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
 «بنده عقیده‌ام این است اگر مسئله هسته‌ای همان‌طور که آن‌ها دیکته می‌کنند هم پیش برود»
 بازهم تحریم‌ها برداشته نخواهد شد؛ چون با اصل انقلاب مخالف‌اند.»
 بیانات رهبر انقلاب در دیدار با هزاران نفر از اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی 29 بهمن 93
رئیس‌جمهور محترم، آقای دکتر روحانی
قصه‌ی پرغصه‌ی امروز پیامد بیش از 2 سال مذاکره با شیطان در سایه تهدید به امید رسیدن به نتیجه برد-برد با منطق توافق به هر قیمتی است. در طول این 2 سال شاهد انفعال و عقب‌نشینی از حقوق ملت ایران در دستگاه دیپلماسی دولت موسوم به اعتدال در بزنگاه‌های متعدد از بیم ضربه خوردن به مذاکرات هسته‌ای و در مقیاسی بزرگ‌تر خدشه وارد شدن به سیاست تنش‌زدایی جریان نئولیبرال بوده‌ایم. از سوی دیگر طرف غربی نیز در دشمنی کم نگذاشته و حسابی اصحاب مذاکره را روسفید کرده است.
اینک در مقطع پسابرجام بعد از تأیید مشروط توافق هسته‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب که به‌صراحت در نامه‌ی خود از خسارت‌ها و زیان‌های متعدد پیشروی نظام اسلامی در اجرای برجام سخن گفتند بار دیگر شاهد نادیده گرفتن شروط ایشان هستیم. تعهدهای کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا که گرفته نشد؛ این هم از مختومه شدن پرونده PMD با تثبیت اتهام بی‌پایه و اساس آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشور! بر اساس پیش‌نویس گزارش مدیرکل آژانس انرژی اتمی که با تعریف و تمجیدهای فراوان همکارانتان مواجه شده ایران تا سال 1382 شمسی به‌طور ساختارمند تلاش داشته که به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. پذیرفتن این اتهام یعنی پذیرفتن دروغی که تمام این سال‌ها تلاش داشتیم تا دروغ بودن آن را به جهانیان ثابت کنیم.
آقای روحانی! وجدان خود را قاضی قرار دهید و از خودتان بپرسید آیا به این رویه‌ی شما و همکارانتان جز توجیه کردن اقدامات حریف، عنوان دیگری می‌توان اطلاق کرد؟ آیا حقیقتاً دغدغه‌های امام مسلمین دغدغه‌ی شما و دوستانتان نیز هست؟ جواب این سؤال اما برای ما روشن است اگر این دغدغه‌ها مطرح بود که رهبر انقلاب خطوط قرمز نادیده گرفته‌شده خود در جریان مذاکرات هسته‌ای را بار دیگر در قالب شروط برجام مطرح نمی‌کردند. چرا به‌جای واکنشی درخور به گزارش تماماً سیاه یوکیا آمانو مدیرکل آژانس آقای دکتر عراقچی معاون محترم وزیر خارجه این گزارش را بیش‌تر سفید می‌داند تا سیاه؟ اساساً سؤال ما این است که در چه حالتی ممکن بود شما گزارش مقرر آژانس را رد کرده و محکوم نمایید؟
آقای روحانی! هیچ می‌دانید که بخش‌هایی از این گزارش مفتضح اتهاماتی بدون مدرک را متوجه شما و آقایان ظریف و صالحی که در برهه‌های مختلف در پرونده هسته‌ای دارای مسئولیت بوده‌اید می‌کند؟ شما حضرات بزرگوار لااقل برای تبرئه خود نیز می‌بایستی واکنشی قاطع و شدیداللحن در قبال این گزارش می‌گرفتید. گزارشی که با قطعنامه‌ی شورای حکام مبنای قرائت این نهاد از برنامه هسته‌ای ایران قرار می‌گیرد؛ اما بالعکس شاهد آن بودیم که این قضیه را نیز همانند دیگر دستاوردهای خیالی ازجمله توافق ژنو –که موجب تسلیم قدرت‌های بزرگ شد- و یا توافق وین- پیروزی 3 بر 2- به کارنامه‌ی خود اضافه کردید. ازنظر ما مهم نیست که اتهام متوجه کدام دولت و کدام شخص است؛ مهم این است که آبروی جمهوری اسلامی به مذبح کشیده شده ولی حتی اگر جناحی به مسائل نگاه کنید بازهم این گزارش بسیار سیاه و به ضرر شماست.
مردم در 24 خرداد 92 به وعده شما یعنی چرخیدن توأمان چرخ سانتریفیوژ و چرخ زندگی خود رأی دادند. این وعده که هیچ؛ لااقل با انفعال خودتان به تأیید اتهام تلاش جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای رسمیت نبخشید! این بود مختومه شدن پرونده PMD؟ اگر داور برجام این آژانس و توجیه‌کننده اقدامات آژانس شمایید بدا به حال ما مردم! چرا امنیت ملی را بازیچه‌ی اهداف سیاسی و جناحی می‌کنید؟ توجه دارید که دسترسی‌های گسترده و بی‌سابقه به اماکن و مواد دوگانه‌ی نظامی و غیرنظامی که در این گزارش از ایران خواسته‌شده است امنیت ملی ما را در معرض فجایع جبران‌ناپذیری قرار می‌دهد؟
متأسفانه باید گفت اجرای برجام به هر قیمتی در فضای کنونی تنها برای پر نشان دادن دست خالی دولت در حوزه معیشت مردم در آستانه‌ی انتخابات است؛ به این امید که با این عقب‌نشینی‌ها کدخدا و همراهانش با ما راه بیایند و گشایشی در حوزه‌ی تحریم‌ها حاصل گردد که این آرزو نیز با کارنامه‌ی سیاه آن‌ها در عهدشکنی‌ها و خباثت‌های دیگرشان خصوصاً در این دو سال بعید است که به واقعیت تبدیل گردد. به‌جای آن‌که اقتصاد مقاومتی را لقلقه‌ی زبان خودتان کنید اقداماتی اساسی انجام دهید تا مجبور نباشید نگاهتان را به دست دشمن خیره کنید. از ظرفیت اصلی بالقوه‌ی کشور یعنی انبوه جوانان تحصیل‌کرده و نیروی انسانی کارآمد استفاده کنید که متأسفانه امروز در سایه‌ی بی‌تدبیری و غفلت مسئولین بخش کثیری از آن‌ها یا بیکارند و یا در مشاغلی غیر مرتبط با حوزه‌ی تخصصشان در حال امرارمعاش‌اند.
جنبش دانشجویی آگاهانه حوادث را رصد و تحلیل می‌کند و تحت تأثیر جوسازی‌های سیاسی جناحی قرار نمی‌گیرد. از اینکه آیندگانمان ما را به خاطر انفعال و سستی مورد شماتت و نفرین قرار دهند سخت اکراه داریم. از عاشورای سالار شهیدان عبرت گرفتیم که اگر دست روی دست بگذاریم و کنج عافیت را برگزینیم، می‌رسد زمانی که اسلام را دچار چنان ضایعه‌ی بزرگی کرده‌ایم. تاکنون به خاطر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی مدال‌های زیادی از شما و هم‌قطارانتان نظیر افراطی و بی‌سواد و... دریافت کرده‌ایم؛ ازاین‌پس هم ابایی از این اتهامات نداریم و از هیچ اقدامی برای روشنگری و بصیرت بخشی کوتاهی نخواهیم کرد.

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید