پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
انتخاب سردبیر / اجتماع
شناسه خبر: 1733
  • 0

خطیب جمعه پلدختر :

دادگستری پلدختردربرخوردبابرهم زنندگان آرامش مردم قاطع وجدی باشد

بالاگریوه - حجت الاسلام و المسلمین سوری درخطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به قضیه ای که اخیراً درسطح شهر پلدخترمنجر به تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت گردیده بودگفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضائی شهرستان بایستی قدرت و قاطعیت بیشتری درمقابل برهم زنندگان آرامش و امنیت مردم ازخود نشان دهند.

بالاگریوه – امام جمعه پلدختر درخطبه های نمازجمعه این هفته نسبت به عدم برخوردمناسب بابرهم زنندگان آرامش و امنیت مردم شهرپلدختراعتراض کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری دربخشی ازخطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام هشتم گفت: امام رضا(ع) درعصری زندگی می کردند که اختلاف بین حکومت بنی عباس موج می زدومأمون و برادرش برسرخلافت شدیداً با یکدیگردشمن بودند.

 

سوری با بیان اینکه شیعیان نیز نسبت به زمامداری مأمون معترض بودند تصریح کرد: مأمون قصد داشت به هرطریق ممکن ضمن آنکه بتواند ازحمایت امام رضا (ع) برخوردارباشدو ازقدرت شیعیان به نفع خودبهره برداری نماید، اما درعین حال یکی از اهداف پنهانی او درپیشنهاد ولایتعهدی به امام هشتم آرام کردن شیعیان و سرکوب شور انقلابی و منفعل کردن آنان بود.

 

خطیب جمعه پلدختر افزود: ازدیگر اهداف پلید مأمون عباسی در واگذاری ولایتعهدی به حضرت رضا(ع) آن بود که می خواست غیرمستقیم به جامعه القاء کند که خاندان پیامبرو اهلبیت چندان هم به مقام و منصب دنیائی بی میل نیستند.واز این طریق مهرو محبت و ارادت مردم نسبت به امام رضا(ع) را کم کرده وسپس به اهداف پلیدخود درضربه زدن به امام برسد. وزمانی که به اهداف پلیدخودنرسید امام رضا(ع) را به شهادت رساند.

 

امام جمعه پلدختر سپس با اشاره به بحث گزارش آمانو مدیرکل آژانس انرژی هسته ای درمورد فعالیت های هسته ای ایران گفت: بخش عمده ای از گزارش آمانو همان چیزی بود که امریکائی ها قبلاً ادعا کرده بودند .

 

وی با بیان اینکه گزارش آمانو گزارشی آمریکائی پسند و دوپهلو است خاطرنشان کرد: این گزارش حاوی نکات سفید، سیاه و خاکستری است و بخش سفید آن که اعتراف کرده اند مراکز نظامی ایران هیچگاه از انرژی هسته ای استفاده نکرده اند ، چیزی است که حق طبیعی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

سوری افزود: اما درمورد بخش های سیاه و خاکستری گزارش آمانو که حاوی اتهاماتی به نظام جمهوری اسلامی است ، دولتمردان نباید سکوت کنند وبا دادن پاسخ مناسب از فناوری هسته ای صلح آمیز و حیثیت و اعتبار و اقتدارنظام که حاصل خون دانشمندان شهید هسته ای ماست دفاع کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سوری دربخش پایانی خطبه دوم نماز با اشاره به قضیه ای که اخیراً درسطح شهر پلدختر منجر به تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت گردیده بود گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضائی شهرستان بایستی باقدرت و قاطعیت بیشتری درمقابل برهم زنندگان آرامش و امنیت مردم برخوردکنند.

 

وی با اشاره به اینکه بایستی درارائه مجوز سلاح به چنین افرادی تجدیدنظرشود تأکیدکرد: مگر اینجا آمریکای لاتین است که هرکس دلش خواست درملاء عام اقدام به تیراندازی نماید ؟ چرا باید دونفر به خوداجازه بدهندبا خیال راحت اسلحه دردست گرفته و با شلیک تیر ایجاد رعب و وحشت نموده و آرامش و امنیت مردم را به هم بریزند ؟

 

حجت الاسلام سوری باانتقاد ازمیدان داری برخی واسطه ها برای عدم برخورد با اخلالگران آرامش و امنیت شهروندان پلدختر مصرانه ازدستگاه قضائی خواست تا اجازه ندهند واسطه ها مانع رسیدگی قاطعانه و عادلانه به این پرونده و اجرای عدالت باشند.

تبلیغ

نظرات

    • یک نفر
    • 19 اسفند 1394 02:23
    • 0
    "مگر اینجا آمریکای لاتین است که هرکس دلش خواست درملاء عام اقدام به تیراندازی نماید ؟ چرا باید دونفر به خوداجازه بدهندبا خیال راحت اسلحه دردست گرفته و با شلیک تیر ایجاد رعب و وحشت نموده و آرامش و امنیت مردم را به هم بریزند ؟"
    این عبارت عالی بود!
    ممنونم آقای امام جمعه.
    • الف
    • 23 آذر 1394 18:33
    • 0
    سلام خدمت امام جمعه محترم پلدختر
    حاج اقادر مورد هیئت اجرائی این شهر ورود کنید حضرتعالی امام جمعه هستید وشکی نیست معتمدین را بهتر می شناسید .
    • محسن
    • 22 آذر 1394 14:11
    • 0
    تذکرقاطعانه امام جمعه محترم درموردبرخورد شدیدبا اخلالگران امنیت و آرامش مردم حرف دل همه مردم پلدختر بود.تبارک الله احسن الخالقین

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید